خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
خرما را از لحاظ رطوبت به چهار گروه رطب، خرمای نرم، خرمای نیمه خشک و خرما خشک طبقه‌بندی می‌کنند. بر همین اساس خرمایی که میزان آب موجود در آن زیر ۱۸ درصد باشد، خرمای خشک نامیده می‌شود. از آنجایی که رطوبت این دسته از خرماها پایین‌تر است، نسبت به سایر خرماها دیرتر فاسد می‌شوند؛ به طوری که خرمای خشک را می‌توان تا ۵ سال در یخچال نگهداری کرد. خرمای خشک انواع و خواص فراوان دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.
انواع خرما خشک
کشت و پرورش خرماخشک در بسیاری از نخلستان‌های کشور انجام می‌شود. لذا انواع مختلفی از آن وجود دارد؛ اما برخی از ارقام خرماخشک فقط در میان بومیان منطقه شناخته شده هستند. معروف‌ترین خرماخشک موجود در ایران شامل موارد زیر است.
۱. خرما ربی

۲. خرمای زاهدی (قصب)

۳. خرما پیارم

۴. خرما حلاوی

۵. خرما دیری

۶. خرما دسکی

۷. خرمای سای
ارزش غذایی خرما خشک
بنابر عقیده کارشناسان تغذیه ارزش غذایی و مواد مغذی موجود در خرماخشک و خرمای تازه تقریباً به یک میزان است؛ بنابراین می‌توان گفت خرماخشک منبع عظیمی از انواع ویتامین‌ها مانند A، B و C و عناصر فلور، آهن، روی، پتاسیم و منگنز و نیز سرشار از کربوهیدرات و پروتئین است‌. همچنین وجود ۵۰ درصد گلوکز و ۲۵ درصد ساکارز در هر دانه خرما سبب شده که این میوه حاوی مقادیر فراوانی باشد.
خرماخشک همانند خرما تازه دارای آلبومینوئیدی، مشتقات پیپرین، آنتی‌اکسیدان، پکتین، آب، پلی‌فنول‌، فیبر گیاهی و استرول است‌.
اما در مقابل کالری خرمای خشک از خرمای تازه بیشتر است؛ طوری که هر ۱۰۰ گرم خرما خشک ۲۸۰ کالری داشته ولی همین میزان خرما تازه ۱۴۵ کالری دارد. همچنین فیبر موجود در خرماخشک نسبت به خرمای تازه بیشتر است.
خواص شگفت‌انگیز خرما خشک
با توجه به این‌که مواد مغذی موجود در خرما خشک و خرما تازه مثل هم هستند، می‌توان گفت فواید و خواص مشابه هم دارند.
البته میزان کالری بیشتر خرماخشک باعث می‌شود که انرژی‌زایی آن نسبت به خرما تازه بیشتر باشد و با تعداد کمتری احساس سیری را در فرد ایجاد نماید؛ بنابراین افرادی که قصد کاهش وزن دارند، همواره استفاده از خرماخشک در میان وعده‌ها به آن توصیه می‌شود.
دیگر فواید خرماخشک را می‌توان از جهات مختلفی مورد بررسی قرار داد.
خرما خشک بهبود دهنده قلب
پژوهش‌ها نشان داده که پتاسیم و ایزوفلاون خرما در پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مؤثر است. همچنین خرما فاقد کلسترول بوده و مصرف آن سبب کاهش سطح کلسترول بد خون می‌شود که همین امر سکته‌ها قلبی را تا حد زیادی می‌کاهد.
خرما خشک التیام بخش بینایی
ویتامین A خرما نقش مؤثری در افزایش سوی چشم و جلوگیری از امراض بینایی دارد؛ طوری که در طب سنتی از خرما به عنوان سرمه استفاده می‌کردند. همچنین خرما خشک، از بروز شب کوری پیشگیری می‌نماید‌.
خرما خشک داروی قوی دستگاه گوارش
یکی از خواص اعجاب‌انگیز خرما خشک، درمان بسیاری از اختلالات و مشکلات مربوط به دستگاه گوارش است. این فواید را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود‌:
– ملین بودن خرماخشک سبب می‌شود که عوارض ناشی از یبوست و سوءهاضمه کاهش پیدا کند. برای اثربخشی بیشتر بهتر است از شب قبل خرماها خیسانده شوند‌
– خرما حاوی فیبرهای محلول و غیر محلول به همراه اسیدآمینه فراوان است که به هضم غذا کمک شایانی می‌کند.
– ترکیبات نیکوتینی خرما اختلالات روده را از بین برمی‌دارد.
– مصرف خرما به صورت مداوم رشد ارگانیسم‌های مضر را کاهش و در مقابل باکتری‌های مفید روده را افزایش می‌دهد.
– پتاسیم و فیبر خرماخشک به درمان اسهال کمک زیادی می‌نماید.
– تحقیقات حاکی از آن است که خرما خشک با خواص فراوانش نقش مؤثری در پیشگیری از سرطان معده و اثرات آن دارد.
خرما خشک برگرداننده قوای ****
خرما به همراه شیر، عسل و هل ترکیبی معجزه‌آسا برای قوای **** و کاهش عقیمی در مردان است. استرادیول و فلانوئید موجود در خرما با افزایش وزن تخمک در زنان و حجم اسپرم در مردان سبب تقویت باروری در افراد می‌گردد.
مس، منیزیم، منگنز، سلنیوم و ویتامین K از مهم‌ترین عناصری هستند که در تقویت و استحکام استخوان‌ها نقش کلیدی دارند. از آنجایی که خرما مخزن این مواد به شمار می‌آید، لذا سلامت استخوان‌ها را تأمین و از بیماری‌ها مرتبط با آن نظیر پوکی استخوان پیشگیری می‌نماید.
خرما خشک مکمل طبیعی آهن
رنگ تیره بیشتر خرماها نشان از آهن فراوان موجود در آن است؛ بنابراین مصرف مداوم آن از کم‌خونی جلوگیری و برای بیماران مبتلا به این آن برطرف‌کننده عوارض کم خونی نظیر بی‌حالی شده و انرژی‌ مضاعفی به بدن آن‌ها می‌دهد.
خرما خشک کاهنده عوارض آلرژی
یکی از نکات شگفت‌انگیز خرما خشک وجود گوگرد یا همان سولفور در آن است. چراکه این ماده به ندرت در مواد خوراکی دیده می‌شود. سولفور در کاهش علائم آلرژی و بروز حساسیت‌های فصلی نقش مهمی دارد.


خواص قصب

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
خرما خشک کاهنده عوارض آلرژی
یکی از نکات شگفت‌انگیز خرما خشک وجود گوگرد یا همان سولفور در آن است. چراکه این ماده به ندرت در مواد خوراکی دیده می‌شود. سولفور در کاهش علائم آلرژی و بروز حساسیت‌های فصلی نقش مهمی دارد.
خرما خشک انرژی‌زا
قند فراوان خرما، آن را تبدیل به معدن انرژی کرده است. افراد ورزشکار و کسانی که در طی روز دچار خستگی مفرط می‌شوند، مصرف خرماخشک می‌تواند آن‌ها را از رخوت و خستگی دور کند.
خرما متعادل‌کننده وزن بدن
خاصیت عجیب دیگر خرما نقش آن به عنوان هم کاهنده وزن و هم بالا برنده وزن است. مصرف خرما با خیار وزنی متعادل را برای فرد رقم می‌زند
خرما خشک ماسک طبیعی پوست و مو
ویتامین‌ها و عناصر مغذی خرماخشک سبب شده که خوردن آن یا استفاده به همراه دیگر مواد به شکل ماسک، علاوه بر پاک‌سازی، آب‌رسانی و درخشندگی پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری به عمل آورد‌. همچنین خرما خشک باعث تقویت مو و افزایش آن‌ها می‌شود.
سایر خواص خرماخشک
فواید مصرف خرما آن چنان زیاد است که نمی‌توان آن‌ها را در این مطلب آورد. تقویت شنوایی، افزایش رشد عضلات، پیشگیری از بروز کبد چرب، درمان سرماخوردگی و گلو درد، تنظیم قند خون، کاهش عوارض بارداری، وزن گیری جنین و بسیاری دیگر تنها بخش کمی از خواص شگفت‌انگیز مصرف خرماخشک به شمار می‌آید.

11344.jpg

#بیتوته


خواص قصب

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا