خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی به ملبورن | Travel Guide To Melbourne

شهر ملبورن، دومین شهر بزرگ کشور استرالیا و پایتخت فرهنگی این کشور به شمار می رود. در واقع این شهر مدرن، ترکیبی از ساحل، رستوران های عالی، هنر و ورزش است. طلوع و غروب در این شهر بندری بسیار بی نظیر بوده و قطعا مانند آن را در هیچ جای دیگر نمی توانید پیدا کنید. اما مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر نیاز است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم و همچنین بدانیم که برای گشت و گذار به کدام مناطق شهر ملبورن باید برویم. از همین رو الی گشت در راهنمای سفر به ملبورن اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی برای شما نموده است؛ با ما در سفر به ملبورن در استرالیا همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی ملبورن

شهر ملبورن، پایتخت ایالت ویکتوریا بوده و دومین شهر کشور پهناور استرالیا است. از لحاظ جغرافیایی این شهر در جنوب شرقی کشور استرالیا قرار دارد و در امتداد رود یارا و بر کرانه های خلیج پور فیبیپ قرار گرفته است. مساحت این شهر ۴۷۲ هزار کیلومتر مربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶ انجام شده، ۴۷۲۵۳۱۶ نفر در این شهر زندگی می کنند.

مختصری از تاریخ شهر ملبورن

ملبورن در سال ۱۸۳۵، چهل و هفت سال پس از ورود اولین اروپائیان، به وسیلهٔ مهاجرینی آزاد بنیان نهاده شد. با هجوم جویندگان طلا در دهه ۱۸۵۰، ملبورن از یک اقامتگاه موقت در اطراف رود یارا به یک کلانشهر در حال رشد تبدیل شد. به سال ۱۸۸۰ «ملبورن حیرت‌آور» marvelous melbourne مهمترین و پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا و ثروتمندترین شهر در جهان و پس از لندن بزرگترین شهر در سراسر امپراتوری بریتانیا بود. از سال ۱۹۰۱ تا سال ۱۹۲۷ که کانبرا ساخته شد، فدراسیون استرالیا، ملبورن را پایتخت موقت کشور قلمداد می‌کرد.

اطلاعات کلی شهر ملبورن استرالیا

  • واحد پول رسمی: دلار استرالیا (AUD)
  • زبان رسمی: انگلیسی
  • کد کشور: +۶۱
  • اختلاف ساعت با تهران: ۷:۳۰-
  • نوع برق شهری در ملبورن: ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز

شماره های ضروری در استرالیا:

  • اورژانس، پلیس و آتش نشانی: ۰۰۰
  • فرودگاه های بین المللی: (Melbourne Airport (MEL

آب و هوای شهر ملبورن

در شهر ملبورن می توانید ۴ فصل سال را تجربه کنید. آب و هوای این شهر استرالیایی معتدل و همواره مطلوب است. سعی کنید در سفر به این شهر هم لباس های گرم ببرید هم تابستانی زیرا ممکن است یک دقیقه هوا آفتابی باشد و درست چند لحظه بعد هوا بارانی شود بنابراین لازم است تا لباس مناسب با شرایط هوا همراهتان باشد. از همین رو هر زمان که خواستید به ملبورن بروید زمان خوبی است ولی همانطور که گفتیم لباس مناسب همراه خودتان ببرید.

هزینه اقامت در شهر ملبورن

تقریبا در تمام فصول سال هتل های این شهر شلوغ هستند، بیشترین تعداد گردشگران در این شهر در تعطیلات کریسمس روانه این شهر می شوند. بنابراین اگر تمایل دارید در این مدت به ملبورن سفر کنید، بهتر است از قبل و در سریع‌ترین زمان ممکن اتاق رزرو کنید، چرا که هزینه های به مراتب بیشتر می شود. ارزان ترین زمان سفر به مبلبورن هم از ماه مه تا جولای که در این شهر فصل زمستان است می باشد. احتمال اینکه در این مدت جای خالی پیدا کنید بیشتر است. در ادامه راهنمای سفر به ملبورن ما به چند هتل مناسب برای اقامت در شهر ملبورن استرالیا می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ذکر شده است).


هتل های دو ستاره از ۲۷۰,۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره ۵۶۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰تومان

هتل های چهار ستاره ۸۵۰,۰۰۰ تا ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره ۱,۸۰۰,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان


راهنمای سفر به ملبورن

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
هتل های پیشنهادی در شهر ملبورن

  • هتل سوفیتل (Sofitel Melbourne on Collins)
از بهترین هتل های ۵ ستاره شهر ملبورن، هتل سوفیتل است. این هتل در کنار امکانات فوق العاده ای که دارد، از موقعیت جغرافیایی خیلی خوبی هم بهره مند است و گشت و گذار را برای توریست ها آسان و راحت می نماید.

آدرس: استرالیا – ملبورن Collins Place Carpark، Melbourne VIC ۳۰۰۰، Australia

  • هتل رادیسون (Radisson on Flagstaff Gardens)
هتل رادیسون، از هتل های خوب و لوکس شهر ملبورن است که با توجه به امکانات و خدمات خوبی که ارائه می دهد هزینه مناسبی هم دارد. از جمله امکانات این هتل اتاق های شیک و راحت، استخر، سالن ورزش و … می باشد.

آدرس: استرالیا – ملبورن ۳۷۰-۳۸۴ William St، Melbourne VIC ۳۰۰۰، Australia

  • هتل پنسیون (Pensione Hotel)
دیگر هتل مقرون به صرفه در شهر ملبورن، هتل ۳ ستاره پنسیون است. هم از لحاظ مکانی و هم از لحاظ سرویس دهید در شرایط خوبی قرار داد.

آدرس: استرالیا – ملبورن ۱۰-۱۴ Spencer St، Melbourne VIC ۳۰۰۰، Australia

  • هتل City Centre Budget Hotel
دیگر هتلی که می خواهیم در راهنمای سفر به ملبورن معرفی کنیم کمی با دیگر هتل ها تفاوت دارد ولی هزینه اقامت در آن بسیار پایین است. تفاوتی که گفتیم در این است که این در این هتل حمام عمومی بوده، اینترنت خیلی ضعیف است اما اتاق های تمیزی دارد. اگر می خواهید اقامتتان مقرون به صرفه باشد این هتل گزینه خوبی برای شما در ملبورن است.

آدرس: استرالیا – ملبورن ۱ Little Collins St، Melbourne VIC ۳۰۰۰، Australia

هزینه خورد و خوراک در شهر ملبورن

در راهنمای سفر به ملبورن ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس یک سایت رسمی ذکر می کنیم، در شهر توریستی و شلوغ ملبورن، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۶ دلار استرالیا را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۸۵ دلار استرالیا پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر ملبورن تقریبا ارزان تر است و مبلغ ۱۰ دلار استرالیا می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید.

رستوران های پیشنهادی در شهر ملبورن

رستوران چین چین (Chin Chin Restaurant)


از بهترین رستوران های شهر ملبورن که دارای منوی غذایی متنوعی است، رستوران چین چین می باشد. شما در این رستوران ملبورنی می توانید انواع غذاهای باکیفیت ترین غذاهای آسیایی و تایلندی را میل کنید، اما باید بدانید هزینه یک وعده غذا در این رستوران بسیار بالاست اما به یکبار امتحان کردن آن می ارزد.

آدرس: استرالیا – ملبورن ۱۲۵ Flinders Ln، Melbourne VIC ۳۰۰۰، Australia

  • رستوران اروپا (The European Restaurant)
رستورانی اروپایی در شهر ملبورن وجود دارد که خوشمزه ترین غذاهای فرانسوی و اروپایی را می توانید در آن سرو کنید.

رستورانی با سرو لذیذترین غذاهای فرانسوی و اروپایی.

آدرس: استرالیا – ملبورن ۱۶۱ Spring St، Melbourne VIC ۳۰۰۰، Australia


  • رستوران Waterfront Seafood Restaurant
انواع غذاهای گریل شده، ژاپنی، دریایی و استرالیایی با بهترین کیفیت و از تازه ترین مواد را می توانید را در رستوران Waterfront Seafood Restaurant میل کنید.

آدرس: استرالیا – ملبورن ۳ Southgate Ave، Southbank VIC ۳۰۰۶، Australia


راهنمای سفر به ملبورن

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه حمل و نقل در ملبورن

سیستم حمل و نقل عمومی ملبورن، ارزان، امن و بسیار کارآمد است. این سیستم شامل قطارها، اتوبوس‌ها و تراموای می‌شود. سیستم تراموای و ریلی این شهر یکی از بهترین‌ها و همچنین بزرگترین سیستم ریلی دنیا به شمار می‌رود و احتمالا بیشتر از همه از آن استفاده خواهید کرد.


هزینه بلیط تک سفره ۴ دلار استرالیا

هزینه بلیط ماهانه ۱۴۵ دلار استرالیا

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۴ دلار استرالیا و به ازای هر یک کیلومتر ۲ دلار استرالیا به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۴ دلار استرالیا باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱٫۳۶ دلار استرالیا

جاذبه های گردشگری در شهر ملبورن


  • استادیوم ورزشی کریکت گراند (Melbourne Cricket Ground)
از بزرگترین استادیوم های شهر ملبورن که دارای رکورد جهانی برای بلندترین نور افکن ها می باشد، استادیون ورزشی کریکت گراند است. گنجایش این ورزشگاه بزرگ حدود صد هزار نفرِ و یکی از ویژگی های این ورزشگاه نزدیک بودن آن به مرکز شهر و دسترسی به آن از طریق وسائل نقلیه عمومی است.

آدرس: استرالیا – ملبورن ۱۲۰ Brunton Ave، East Melbourne VIC ۳۰۰۲، Australia

  • گالری ملی ویکتوریا (National Gallery of Victoria)
گالری ملی ویکتوریا، گالری هنر و موزه در شهر ملبورن است. این گالری در سال ۱۸۶۱ بنا شده و قدیمی ترین و بزرگترین گالری هنر استرالیاست. گالری اصلی در خیابان کیلدا، واقع در قلب هنر قرار گرفته و شعبه ای از آن در میدان فدراسیون موجوده. گالری ملی هنر دانشکده ویکتوریا، در سال ۱۸۶۷ تاسیس شد. و اکنون جزء جاذبه های دیدی شهر ملبورن به شمار می رود.

آدرس: استرالیا – ملبورن ۱۸۰ St Kilda Rd، Southbank VIC ۳۰۰۶، Australia


  • کلیسای پاتریک مقدس (St. Patrick’s Cathedral)
دیگر کلیسای ارزشمند شهر ملبورن پس از پولس، کلیسای پاتریک است. این بنا هم دارای معماری نئوگوتیک است و در حاشیه این شهر قرار دارد. بازدید از آن رایگان است و عکاسی هم در آن ممنون نیست.

آدرس: استرالیا – ملبورن Saint Patricks Cathedral، ۱ Cathedral Pl، East Melbourne VIC ۳۰۰۲،

  • باغ گیاه شناسی سلطنتی (Royal Botanic Gardens)
این باغ در فاصله ۲ کیلومتری از جنوب ملبورن در جاده سنت کیلدا واقع شده است. حدود ۴۰ هکتار مساحت و انواع گیاهان بومی و خارجی و پرندگان متنوع در این باغ وجود دارند. ساعت بازدید از آن هرروز از ۷:۳۰ صبح تا غروب است.

آدرس: استرالیا – ملبورن Dallas Brooks Dr، Melbourne VIC ۳۰۰۴، Australia


  • رودخانه یارا (Yarra River)
رودخانه ی یارا یکی از نقاط آرامش بخش برای فرار از شلوغی و هرج و مرج محیط شهری ملبورن به شمار می رود. اگر شب ها به ساحل رودخانه مراجعه کنید می توانید نمایش “سنگ آسمانی بزرگ” رو تماشا کنید و لـ*ـذت ببرید. دیگر تفریحاتی که می توانید در این رودخانه داشته باشید قایق سواری، دوچرخه سواری و پیاده روی در ساحل است.

آدرس: استرالیا – ملبورن Southbank Promenade، Southbank VIC ۳۰۰۶، Australia


  • زندان قدیمی ملبورن (Old Melbourne Gaol)
زندانی قدیمی در شهر ملبورن که در سال ۱۸۴۱ ساخته شد و تا به امروز از آن به خوبی حفاظت می شود. در این زندان گاهی جشنواره هایی نظیر هالوین و … برگزار می گردد.

آدرس: استرالیا – ملبورن Building ۱۳، Melbourne VIC ۳۰۰۰، Australia


  • باغ وحش ملبورن (Melbourne Zoo)
باغ وحش شهر ملبورن یکی از باغ وحش های نمونه در جهان است که به خوبی توانسته خودش را در سطح بین الملل معرفی نماید.در ابتدای گشایش این باغ وحش، تنها حیوانات بومی استرالیایی در آنجا نگهداری می شدند، اما از سال ۱۹۶۰ و با روی کار آمدن آلفرد بوچر، تغییرات اساسی در مدیریت این باغ وحش روی داد. خرید چند فیل و استفاده از آنها برای گردش بازدید کنندگان در باغ وحش یکی از عوامل پیشرفت باغ وحش در آن سالها به شمار می آمد.

آدرس: استرالیا – ملبورن Carousel، Elliott Ave، Parkville VIC ۳۰۵۲، Australia


  • کلیسای پولس مقدس (St Paul’s Cathedral)
پولس، یکی از کلیساهای ارزشمند شهر ملبورن بوده و با معماری نئوگوتیک جزء دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در این شهر استرالیایی به شمار می رود.

آدرس: استرالیا – ملبورن ۱۹۷-۲۰۹ Flinders Ln، Melbourne VIC ۳۰۰۰، Australia


  • میدان فدراسیون (Federation Square)
از مراکز اصلی شهر ملبورن میدان فدراسیون است که تجارب فرهنگی بیشاری در آن ارائه می شود. یک مرکز استرالیایی برای انتقال تصویر، که در نوع خودش معماری جالبی داره و به صورت روزانه از ساعت ۹ صبح نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی داخلش برگزار می شود.

آدرس: استرالیا – ملبورن ۲-۲۰ Swanston St، Melbourne VIC ۳۰۰۰، Australia

فستیوال های ملبورن

  • جشنواره مربوط به سال نو و مراسم زیبای آتش بازی هر سال در این شهر در ماه های شهریور و مهر برگزار می شود.
  • جشنواره فیلم ملبورن هم از مرداد تا شهریور در این شهر برگزار می شود.
بایدها و نبایدهای شهر ملبورن

  • شهر ملبورن از امنیت خوبی بهره مند است، اما سعی کنید که شب ها در محله های پایین این شهر تنها نباشید.
  • سعی در هتل محل اقامتتان در اتاقتان را قفل کنید و حواستان به پول یا وسایل گران‌قیمتتان باشد. بد نیست که بعضی وسایل گران‌قیمت را به صندوق امانت هتلتان بسپارید تا نگرانش نباشید.
  • ملبورن در بعضی ماه‌های سال پر از پشه و مگس است، مخصوصا اگر سری به نواحی اطراف شهر بزنید، خیل پشه‌ها امانتان را می‌برد. بنابراین، بهتر است چیزهایی مثل پشه‌بند یا پمادهای مخصوص گزیدگی همراهتان داشته باشید.
منبع: الی گشت


راهنمای سفر به ملبورن

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا