خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
ستارتاپ بریتیش‌ولت قصد دارد اولین کارخانه‌ی تولید باتری خودرو الکتریکی را در انگلستان با ظرفیت سالانه‌ی ۱۰ گیگاوات ساعت و سرمایه‌گذاری حدود ۱/۵ میلیارد دلار تأسیس کند.

خودروسازان انگلیس از مدت‌ها قبل در حال مذاكره با استارتاپ جدید بریتیش‌ولت (Britishvolt) هستند تا باتری‌ خودروهای الکتریکی را از گیگافکتوری این شرکت در انگلیس تأمین كنند. قرار است گیگافکتوری بریتیش‌ولت در سال ۲۰۲۳ افتتاح شود. بریتیش‌ولت دقیقا اواخر سال گذشته تأسیس شد و به‌تازگی اعلام کرد اعتمادبه‌نفس این شرکت به‌منظور دستیابی به برنامه‌های خود در پی تعهد به احداث کارخانه در ولز جنوبی و اخذ مجوزهای قانونی مرتبط افزایش یافته است.

لارس کارلستروم، مدیرعامل بریتیش‌ولت، در این زمینه گفت:
تولیدکنندگان خودرو اهمیت باتری‌های ساخت داخل را می‌فهمند. مدتی طول کشیده تا این اعتماد‌به‌نفس حاصل شود. مردم باید ببینند که در حال سرمایه‌گذاری هستیم و قصد داریم این کار را انجام دهیم. این موضوعی نیست که ما فقط بگوییم می‌خواهیم انجام دهیم. هم‌اکنون، مشغول استخدام نیروی کار برای ساخت کارخانه و گرفتن مجوزهای قانونی لازم هستیم و منافع بیشتری برای آینده تصور کرده‌ایم. درحال‌حاضر، مشغول گفت‌وگو با تعدادی از خودروسازان انگلیسی هستیم. همچنین، با برخی از این شرکت‌ها درباره‌ی تولید باتری‌های سفارشی برای سازگاری با محصولات و به‌عنوان بخشی از تیم توسعه‌ی آن‌ها بحث و تبادل‌نظر می‌کنیم.
گیگافکتوری آینده‌ی بریتیش‌ولت که نخستین کارخانه‌ی ساخت باتری خودرو الکتریکی در انگلستان خواهد بود، در مکانی به مساحت ۲۵ هکتار در پایگاه سابق نیروی هوایی ارتش سلطنتی بریتانیا (RAF) در ولز ساخته می‌شود. این کارخانه در نزدیکی کارخانه‌ی جدید سنت‌آتن استون‌مارتین و محل تولید شاسی ‌بلند DBX و سایر خودروهای الکتریکی آینده استون ‌مارتین قرار دارد. قدرت خروجی سالانه‌ی این کارخانه ۱۰ گیگاوات ساعت خواهد بود که برای تأمین باتری ۱۳۰،۰۰۰ دستگاه خودرو الکتریکی کافی است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۷ ظرفیت تولید این کارخانه به ۳۰ گیگاوات ساعت برسد و درنهایت، حدود ۴،۰۰۰ شغل جدید ایجاد شود.
تاکنون، تمام سرمایه‌گذاری‌ها را خود بریتیش‌ولت انجام کرده؛ اگرچه این استارتاپ به حمایت دولت نیز متکی است. کارلستروم گفت:
گرفتن پروانه‌ی ساخت کامل در حد توان ما نیست. تاکنون، پشتیبانی یا بودجه‌ای دریافت نکرده‌ایم. کاملا مطمئن هستیم تا حدودی از دولت انگلستان بودجه دریافت خواهیم کرد؛ البته باید درباره‌ی میزان آن به‌اندازه‌ی کافی مذاکره کنیم.


اولین گیگافکتوری در بریتانیا صنعت خودروسازی را متحول خواهد کرد؟

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیش‌بینی می‌شود ساخت کارخانه‌ی ۱۰ گیگاوات ساعت بریتیش‌ولت حدود ۱/۵۷ میلیارد دلار هزینه دربر داشته باشد و ۱/۸۳ میلیارد دلار دیگر نیز برای رسیدن به ظرفیت کامل ۳۰ گیگاوات ساعت موردنیاز است. از مدت‌ها قبل، احداث گیگافکتوری برای بقای صنعت خودرو انگلیس بسیار حیاتی ارزیابی می‌شد. سال گذشته، رالف اسپت، مدیرعامل وقت جگوار لندرور، گفت: «اگر باتری‌ها در انگلیس ساخته شوند، تولید خودرو در انگلیس نیز افزایش خواهد یافت.»

اخیرا مایک هاوس، رئیس انجمن تولیدکنندگان و تجار پیشرانه، در مصاحبه‌ی آنلاین با Autocar Business Live گفت: «مهم‌ترین چیزی که به آن نیاز داریم، کارخانه‌ی باتری است و بدون آن دچار مشکل خواهیم شد.»

دولت نیز حمایت خود را از این طرح اعلام کرده است. دولت انگلیس تاکنون ۱۲۸ میلیون پوند (حدود ۱۶۷ میلیون دلار) برای توسعه‌ی باتری ازجمله مرکز صنعتی‌سازی باتری انگلستان سرمایه‌گذاری کرده و گفته است: «این کار می‌تواند زیربنایی برای جاه‌طلبی‌های ما به‌منظور احداث یک گیگافکتوری در انگلستان فراهم کند.»

به‌غیر از بریتیش‌ولت، تنها شرکتی که به‌احتمال زیاد می‌تواند در انگلستان فعالیت کند، به‌طور واضح تسلا است. ماه جون، گزارش‌هایی مبنی‌بر این موضوع وجود داشت که خودروساز برقی آمریکایی در حال ارزیابی مکان احتمالی احداث کارخانه تولید باتری در سامرست است.

براساس گزارش کارلستروم، بریتیش‌ولت در طول همه‌گیری ویروس کرونا گام‌های اساسی برداشته است. کارلستروم گفت:

همه‌گیری ویروس کرونا این فرصت را به ما داد كه تمام رقبا صحنه را ترک كنند. با اجرای برگزیت، بسیاری از رقبا نگران بودند و وقتی بیماری کووید ۱۹ همه‌گیر شد، رقابت کاملا از بین رفت. در این مدت، بسیار کار کرده‌ایم تا در انگلستان به موفقیت‌های زیادی برسیم.

اگرچه کارلستروم انتظار دارد بریتیش‌ولت نخستین مرکز تولید باتری خودرو برقی در مقیاس بزرگ را در انگلستان افتتاح کند، او پیش‌بینی می‌کند در آینده دو یا سه کارخانه‌ی مشابه دیگر نیز وجود داشته باشد. کارلستروم توضیح داد:

تقاضا در انگلیس بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ حدود ۵۰ گیگاوات‌ساعت خواهد بود و ما در حال ساخت کارخانه‌ای با ظرفیت ۳۰ گیگاوات‌ساعت هستیم. تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است و با خطر نسبتا کمی مواجه هستیم. اگر ما [انگلیس] نتوانیم توافقنامه تجاری را با اتحادیه اروپا امضا کنیم، این موضوع به‌عنوان مثال روی کار جگوار لندرور تأثیر خواهد گذاشت. خودرو کمتر، یعنی باتری کمتر؛ اما نگران نیستیم. توجه بسیاری از قطعه‌سازان مختلف را در انگلستان جلب کرده‌ایم و به بازار فعلی بسیار خوش‌بین هستیم.

کارلستروم درباره رقابت‌پذیری در سطح بازار اروپا نیز توضیح داد:

مدت‌ها به انگلستان چشم داشتیم. اروپا از نظر سایر تسهیلات و امکانات از رقابت‌پذیری بیشتری برخوردار است. ما در وضعیتی کاملا متلاطم زندگی می‌کنیم. فکر می‌کنم کمی عجیب باشد هیچ‌کسی [موارد لازم] را شناسایی نکرده است. به‌نظر می‌رسد در انگلیس سستی‌ها و کم‌کاری‌هایی درباره برگزیت اتفاق افتاده باشد. بدون وجود رقابت، در مکان بسیار مناسبی این کارخانه را می‌سازیم. هدف ما این است که پایدارترین تولیدکننده‌ی باتری [خودرو الکتریکی] در جهان باشیم. ما با زنجیره‌ی تأمین تلاش می‌کنیم تا حد ممکن، انگلیس به این هدف نزدیک شود.


اولین گیگافکتوری در بریتانیا صنعت خودروسازی را متحول خواهد کرد؟

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
کارلستروم پیش‌بینی کرد واردات باتری از آسیا، یعنی جایی که هم‌اکنون اکثر باتری‌های دنیا تولید می‌شود، درنهایت متحمل مالیات خواهد شد. کارلستروم گفت:

اگر باتری‌ها از آسیا وارد شوند، بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند؛ اما اگر آینده را در نظر داشته باشید، یقین دارم واردات آسیا با مالیات‌های زیست‌محیطی روبه‌رو خواهد شد. حمل‌ونقل باتری‌های سنگین تأثیر زیادی بر محیط‌زیست می‌گذارد. در‌حالی‌که باتری‌ها مسافت‌های طولانی را از آسیا تا اروپا طی می‌کنند، نمی‌توانید بگویید خودرویی پایدار و بدون آلایندگی می‌سازید.

بریتیش‌ولت پیش‌از‌این استخدام دانشمندان و مهندسان ماهر را آغاز کرده است و کارلستروم انگلستان را مکانی توصیف می‌کند که از تخصص‌های شگفت‌انگیزی درزمینه‌ی فناوری باتری بهره می‌برد. جدیدترین انتصاب این شرکت دکتر آلن پترسون است که به‌عنوان مدیر ارشد فنی به‌جمع مدیران بریتیش‌ولت می‌پیوندد. پترسون پیش‌از‌این رئیس مدیریت برنامه‌ی مؤسسه فارادی بود و تحقیقات مربوط به باتری‌های لیتیوم‌یون را انجام می‌داد و وظیفه‌ی مدیریت منابع صنعتی و دانشگاهی و دولتی را برای شتاب‌دهی پیشرفت برعهده داشت.

بریتیش‌ولت درباره‌ی دانشگاه نه‌تنها درزمینه‌ی تحقیق و توسعه، بلکه درباره‌ی تضمین حضور و مسئولیت اجتماعی در دانشگاه کاردیف صحبت می‌کند. کارلستروم گفت:

اگر بتوانیم کودکان ۱۴ ساله را درزمینه‌ی تحقیقات باتری آموزش دهیم، آن‌ها می‌توانند کارگران ماهر ما در آینده باشند.


بریتیش‌ولت دیدگاه‌های خود را فراتر از تولید باتری برای خودروهای الکتریکی قرار داده است. این شرکت قبل از پایان سال، برنامه‌ای برای احداث سایت دوم در انگلستان با تمرکز بر باتری‌های ذخیره انرژی اعلام خواهد کرد. کارلستروم گفت:

ذخیره‌سازی انرژی بخش مهمی از برنامه‌ی تجاری است. تقاضای زیادی برای ذخیره‌سازی، به‌ویژه در مناطقی از جهان وجود دارد که دسترسی به شبکه‌های توزیع برق یا انرژی خورشیدی ندارند. این همان چیزی است که اکنون به‌دنبال آن هستیم.

منبع: زومیت


اولین گیگافکتوری در بریتانیا صنعت خودروسازی را متحول خواهد کرد؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا