نویسنده این موضوع
در دهههای اخیر، پیشرفتهای چشمگیر فناوری در دنیای خودروسازی موجب بهکارگیری هرچه بیشتر پردازندهها و قطعات الکترونیکی پیچیده در خودروها شده است.
هر سال خودروهای جدید درمقایسهبا مدلهای پیشین پیچیدهتر میشوند. بعضی خودروهای امروزی بهحدی پیچیده شدهاند که به پنجاه ریزپردازنده مجهزند و همین امر سبب شده که امکان تعمیر آنها بهدست مالکان تا حد زیادی کاهش یابد. در عوض، این میزان از پیچیدگی و استفاده از قطعات الکترونیکی تشخیص و رفع ایراد در خودروهای امروزی را برای متخصصان تسهیل کرده است. با توجه به روند روبهافزایش میزان پیچیدگی در خودروها، در این مقاله قصد داریم دلایل پیچیدگی و نحوهی کار پردازندهها و قطعات الکترونیکی در خودرو را شرح دهیم.
خودروهای جدید درمقایسهبا گذشته امنتر، پاکتر، راحتتر و هوشمندترند. پیشرفت در این زمینهها بهلطف رشد چشمگیر فناوری در عرصهی الکترونیک و تولید پردازنده رقم خورده است. بهطور خلاصه، دلایل عمدهی رشد پیچیدگی در خودروها عبارتاند از:
کنترلهای پیچیدهی پیشرانه
پیش از تصویب قوانین انتشار آلایندگی در خودروها، امکان ساخت پیشرانه بدون نیاز به ریزپردازنده وجود داشت. با تصویب قوانین و استانداردهای بینالمللی سختگیرانه، نیاز به طراحی سیستمهای کنترلی پیچیده برای تنظیم نسبت سوخت و هوا حس شد. سیستم کنترلی تنظیم نسبت سوخت به هوا به کاتالیزور امکان پالایش گازهای مضر و جلوگیری از ورود آلایندهها به اتمسفر را میدهد.
کنترل پیشرانه سنگینترین و پیچیدهترین کار پردازشی و واحد کنترل پیشرانه (ECU) قدرتمندترین واحد پردازنده در خودرو است. ECU از حلقهی کنترلی بسته استفاده میکند که وظیفهی آن بررسی خروجی سیستم برای تنظیم ورودی سیستم است که در این مورد کنترل گازهای خروجی از اگزوز و تنظیم مصرف سوخت بهینه است. واحد ECU با جمعآوری صدها داده از حسگرهای مختلف تقریبا از همهچیز در خودرو مطلع است. دامنهی اطلاعات ورودی به واحد کنترل پیشرانه از دمای مبرد سیستم تهویه تا میزان اکسیژن موجود در سیستم اگزوز گسترده است.
هر سال خودروهای جدید درمقایسهبا مدلهای پیشین پیچیدهتر میشوند. بعضی خودروهای امروزی بهحدی پیچیده شدهاند که به پنجاه ریزپردازنده مجهزند و همین امر سبب شده که امکان تعمیر آنها بهدست مالکان تا حد زیادی کاهش یابد. در عوض، این میزان از پیچیدگی و استفاده از قطعات الکترونیکی تشخیص و رفع ایراد در خودروهای امروزی را برای متخصصان تسهیل کرده است. با توجه به روند روبهافزایش میزان پیچیدگی در خودروها، در این مقاله قصد داریم دلایل پیچیدگی و نحوهی کار پردازندهها و قطعات الکترونیکی در خودرو را شرح دهیم.
خودروهای جدید درمقایسهبا گذشته امنتر، پاکتر، راحتتر و هوشمندترند. پیشرفت در این زمینهها بهلطف رشد چشمگیر فناوری در عرصهی الکترونیک و تولید پردازنده رقم خورده است. بهطور خلاصه، دلایل عمدهی رشد پیچیدگی در خودروها عبارتاند از:
- نیاز به کنترلهای پیچیده در پیشرانه برای رعایت استانداردهای مصرف سوخت و تولید آلاینده
- نیاز سیستمهای پیشرفتهی عیبیابی
- سادهسازی تولید و طراحی خودرو
- کاهش سیمکشی در خودرو
- نیاز به امکانات ایمنی و رفاهی جدید
کنترلهای پیچیدهی پیشرانه
پیش از تصویب قوانین انتشار آلایندگی در خودروها، امکان ساخت پیشرانه بدون نیاز به ریزپردازنده وجود داشت. با تصویب قوانین و استانداردهای بینالمللی سختگیرانه، نیاز به طراحی سیستمهای کنترلی پیچیده برای تنظیم نسبت سوخت و هوا حس شد. سیستم کنترلی تنظیم نسبت سوخت به هوا به کاتالیزور امکان پالایش گازهای مضر و جلوگیری از ورود آلایندهها به اتمسفر را میدهد.
کنترل پیشرانه سنگینترین و پیچیدهترین کار پردازشی و واحد کنترل پیشرانه (ECU) قدرتمندترین واحد پردازنده در خودرو است. ECU از حلقهی کنترلی بسته استفاده میکند که وظیفهی آن بررسی خروجی سیستم برای تنظیم ورودی سیستم است که در این مورد کنترل گازهای خروجی از اگزوز و تنظیم مصرف سوخت بهینه است. واحد ECU با جمعآوری صدها داده از حسگرهای مختلف تقریبا از همهچیز در خودرو مطلع است. دامنهی اطلاعات ورودی به واحد کنترل پیشرانه از دمای مبرد سیستم تهویه تا میزان اکسیژن موجود در سیستم اگزوز گسترده است.
پردازنده خودرو چگونه کار میکند؟
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com