خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
مراکش یا مغرب کشوری است در شمال غربی آفریقا، این کشور ساحلی طولانی با اقیانوس اطلس دارد که از شمال به جبل الطارق و دریای مدیترانه می رسد و کشور مغرب از سوی خاور با کشور الجزایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با کشور موریتانی و از شمال با دریای مدیترانه همسایه است .
فرهنگ مردم مراکش
ادب، احترام و فروتنی برای مردم تانزانیا اهمیت زیادی دارد که برای مثال برای پرسیدن آدرس، یکراست سر اصل مطلب نروید و ابتدا با طرف مقابل احوالپرسی کوتاهی داشته باشید و همچنین وقتی وارد یک جمع می‎شوید، بهتر است برای همه‌ی افراد وقت بگذارید و به آن‌ها دست بدهید و ترجیحاً هم از افراد میانسال شروع کنید. اگر این کار را با بی‌حوصلگی یا به سرعت انجام دهید، بی‌ادبی شما را می‌رساند که البته گردشگران می‌توانند به یک سلام ساده بسنده کنند.
اما باید به گونه‌ای باشد که فقط به یک نفر سلام نکنید که به بقیه بی‌اعتنایی شود و مردم برای سالمندان احترام زیادی قائل هستند و معمولاً گرفتن تصمیم‌های بزرگ و مهم بر عهده‌ی مرد خانواده می‌باشد . برای مورد خطاب قرار دادن دیگران بهتر است آقا، خانم، دکتر یا عنوان متناسب با شغلشان را قبل از اسمشان بیاورید.
بسیاری از آداب و رسوم، قوانین و روش‌های موجود در اسلام تأثیر چشمگیری بر مردم و فرهنگ مراکش داشته چراکه مذهب رسمی این کشور است و پیروی از اصول اسلام منجر به استحکام زیربنای خانواده‌ شده که به طبع آن فرزندان موظف‌اند پدر و مادر سالخورده خود مراقبت کنند. این کشور جامعه‌ای مردسالار دارد اما دولت تلاش کرده حقوق زنان و کودکان را بیشتر و بهتر کند که باید بدانید که زنان حق ورود به مکان‌هایی نظیر چایخانه‌ها را نداشته و در سایر مکان‌ها مثل دادگا‌ه نمی‌توانند به صورت مختلط بنشینند.
آداب غذا خوردن در مراکش :
اگر به خانه‌ی یک مراکشی دعوت شدید، حتما کفش خود را درآورید. لباس مناسب بپوشید که نشانه‌ی احترام به میزبان تلقی می‌شود.خانواده‌های محافظه‌کار مراکشی اغلب مهمانی مختلط نمی‌گیرند و به همین دلیل باید مطمئن شوید که همسرتان نیز جزو مدعوین باشد. غذا معمولا روی میزهای کوتاه سرو می‌شود و مهمان در اغلب مواقع کنار میزبان می‌نشیند.
#الهه_آذری_مقدم

#تالار_فرهنگ


فرهنگ و آداب و رسوم مردم مراکش

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
در این کشور از سنین کودکی به بچه‌ها یاد می‌دهند که حتماً قبل از صرف غذا باید دست‌هایشان را بشویند و حتی بزرگسالان نیز تا قبل از شستشوی دستشان، غذا خوردن را شروع نمی‌کنند ، بنابراین در خانه‌های کوچک، برای مهمانشان کاسه‌ی آب می‎آورند.
توصیه می‌کنیم حتی اگر زیاد گرسنه‌ نیستید، کمی از همه‌ی غذاهایی که برایتان می‌آورند امتحان کنید و یادتان باشید که غذایتان را بو نکنید؛ زیرا نوعی توهین به میزبان به حساب می‎آید. غذا در یک کاسه مشترک قرار دارد و باید از بخشی از کاسه که مقابل شما است، شروع به خوردن کنید و به هیچ عنوان از محدوده‌ی متعلق به خودتان بی احترامی نکنید. در مراکش خوردن غذا با دست چپ پسندیده نیست زیرا دست چپ در فرهنگ مراکش نجس شمرده می‌شود و اغلب در توالت از آن استفاده می‌کنند؛ همیشه با دست راست غذا بخورید. غذا را با یک تکه نان یا انگشت شست و دو انگشت دست راست لقمه کنید. در انتهای غذا نیز مجددا یک لگن آب برای شستشوی دست‌ها آورده می‌شود.
لباس سنتی در مراکش
لباس سنتی این کشور جیلابا (Djellaba) نام دارد. هر چند کفتان (Caftan) نیز لباس سنتی مخصوص عروسی است که معمولاً با صندل چرمی و زن‌ها با کفش پاشنه‌دار می‌پوشند. اما نسل جوان معمولاً لباس‌های غربی مانند تی‌شرت و شلوار جین و کت و شلوارهای جدید را ترجیح می‌دهند.
با توجه به هنجارهای فرهنگی و مذهبی مراکش، معمولاً استاندارد لباس در این کشور بسیار پوشیده و محافظه کارانه است. لباس‌های مخصوص ساحل هرگز برای گردش در شهرها، شهرک‌ها و دهکده‌های مراکش مناسب نیستند. حتی در گرم‌ترین شرایط آب و هوایی هم نباید دور از ساحل با همان لباس‌ها بگردید. بهترین کار پوشیدن لباس‌هایی هماهنگ با فرهنگ عموم مردم این کشور خواهد بود.
رسوم ازدواج در کشور مراکش:
مراسم عروسی در این کشور خیلی جالب است و داماد باید قبل از عروسی یکسری هدیه به همسرش بدهد که در این میان باید هدایای خاصی مثل حنا یا شیرینی نیز باشد و طبق رسم، عروس همراه با فامیل خود به حمام سنتی مراکشی می‌رود که بعد نوبت به مراسم معروف حنای مراکشی می‌رسد که یک فرد ماهر طرح‌های معناداری را روی دست و پای عروس با حنا می‌کشد و عروسی در همه جای کشور ۴ تا ۸ ساعت ادامه دارد و از یک نوع صندلی تزئینی سنتی به نام آماریا برای جابجایی عروس و داماد استفاده می‌کنند.

منبع: بیتوته
#الهه_آذری_مقدم

#تالار_فرهنگ


فرهنگ و آداب و رسوم مردم مراکش

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا