خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Meysa

مدیر تالار سرگرمی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
1/8/21
ارسال ها
4,189
امتیاز واکنش
38,076
امتیاز
443
سن
16
محل سکونت
قصر نوتلا
زمان حضور
101 روز 8 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
شهر رامشیر با نام قدیمی رام اردشیر، یکی از شهرهای هخامنشی استان خوزستان ایران است. شهر رامشیر از شمال با از غرب با اهواز و بندر ماهشهر و از جنوب و شرق با امیدیه و از شمال شرقی با رامهرمز مجاورت دارد و در ۳۵ کیلومتری بندر ماهشهر است. رامشیر در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۸۴ به شهرستان تبدیل شد.پیشه بیشتر مردم آن کشاورزی است و رودخانه جراحی از کنار شهر می‌گذرد. محصولات کشاورزی شهرستان رامشیر عبارت‌اند از جو، گندم، صیفی‌جات. اماکن دیدنی این شهر امامزاده سید هاشم، موضیف میر عبداله، باغ مستوفی، سد انحرافی رامشیر، پارک ساحلی امامزاده سید علوان هستند.

این شهر از شهرهای هخامنشی خوزستان می‌باشد که در زمان اردشیر بنا شده‌است.بخشی از این شهر در حوزه شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری و بخشی دیگر آن در حوزه مسئولیت شرکت بهره برداری نفت و گار مارون است که این دو شرکت بزرگ نفتی زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به شمار می روند.

فرماندار سابق شهرستان رامشیر در معرفی این شهر می گوید: رامشیر در حال حاضر ۶۲ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۷۰ درصد جمعیت آن را مردم عرب تشکیل می دهند.در حال حاضر علاوه بر مشکل بیکاری و نبود نمایندگی برخی دستگاه های دولتی در رامشیر، این شهر از مشکلی به نام وقف به شدت رنج می برد. این شهر ۷۵ سال پیش توسط شیخ خزعل حاکم وقت خوزستان به یکی از همسرانش نام نظام السلطنه مافی به عنوان مهریه بخشیده شد و این خانم نیز این شهر را به طور کامل وقف کرد.

این خانم درآمد حاصل از این وقف را به مداوای بیماران، کمک به ایتام و تحصیل دانش آموزان بی بضاعت اختصاص داد. به همین دلیل اکنون تمام زمین های شهرستان رامشیر کاملا وقف شده است و هیچکس در این شهر سند ششدانگ ندارد. حتی نیمی از ساختمان فرمانداری رامشیر نیز وقف و مالک آن اوقاف است.

منبع: سیری در ایران


رامشیر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا