خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,271
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین تبلت های بازار ایران (مهر ۱۴۰۰)
برای خرید تبلت مناسب، نیازی نیست که حتما هزینه زیادی پرداخت کنید. در راهنمای خرید پیش‌رو، بهترین تبلت های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.
حدود ۱۰ سال پیش که تقاضا برای تبلت‌ها بسیار زیاد بود، کارشناسان فناوری اعتقاد داشتند که کامپیوترهای شخصی (لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی) به‌پایان راهشان رسیدند و تبلت‌ها جایگزینشان خواهند شد. برای مدتی هم این موضوع صحت داشت و بازار کامپیوترهای شخصی روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شد؛ اما ازآنجایی‌که نمایشگر گوشی‌های موبایل به‌مرور بزرگ‌تر شد و تبلت‌ها هم نتوانستند به‌اندازه‌ی کامپیوترهای شخصی کاربردی شوند، تقاضا برای تبلت‌ها خیلی کم شد؛ به‌طوری‌که حالا فقط تعداد انگشت‌شماری تولیدکننده‌ی تبلت در دنیا وجود دارد؛ البته هنوز هم دلایل زیادی برای خرید تبلت وجود دارد؛ تبلت‌ها نمایشگر بزرگ‌تری از گوشی‌ها دارند و از نظر سادگی و راحتی کار، از لپ‌تاپ‌ها بهترند. برای گیمرهای موبایل یا طراحان و گرافیست‌ها، تبلت همچنان می‌تواند گزینه‌ی بهتری در مقایسه با گوشی یا لپ‌تاپ باشد.
طبق آمار منتشرشده از سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۶۰ درصد از سهم بازار تبلت در اختیار برند اپل قرار دارد. تعجبی هم ندارد؛ چراکه اپل جزو معدود شرکت‌هایی است که همچنان به‌صورت جدی به تولید تبلت می‌پردازد و اتفاقا بهترین تبلت‌های بازار را هم ارائه می‌دهد؛ البته درست مثل دیگر محصولات اپل، برای خرید تبلت‌های آیپد هم باید هزینه‌ی زیادی بپردازید؛ ولی بدین معنی نیست که به‌جز آیپد هیچ تبلت دیگری ارزش خرید ندارد.
در ادامه، بهترین تبلت های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم تا بتوانید با توجه به بودجه‌ی خود، مناسب‌ترین مدل را تهیه کنید.
توجه داشته باشید که با تمام علاقه‌مان به سیستم‌عامل محبوب و کارآمد ویندوز، کماکان این سیستم‌عامل دوست‌داشتنی بدون کیبورد و ماوس، با اتکا به تعامل لمسی، نمی‌تواند تجربه‌ی ایده‌آلی برایتان رقم بزند، از همین‌رو در شرایط کنونی و تا زمانی که دستگاه‌های مبتنی‌بر ویندوز ۱۱ به‌صورت گسترده در دسترس قرار نگیرند، در راهنمای خرید تبلت، از پیشنهاد دادن تبلت‌های ویندوزی چشم‌پوشی می‌کنیم.
بهترین تبلت تا 3 میلیون تومان
هواوی میت پد T8
در بازه‌ی قیمتی کمتر از سه میلیون تومان، اکثر تبلت‌های بازار از نمایشگرهای بی‌کیفیت و سخت‌افزار فوق‌العاده ضعیف استفاده می‌کنند؛ اما میت پد T8 هواوی جزو تنها مدل‌هایی است که از نمایشگر IPS بهره می‌برد و همین موضوع آن را یک سر و گردن بهتر از رقبایی مثل گلکسی تب A سامسونگ می‌کند. به‌علاوه، میت پد T8 نسخه‌ی به‌روزتری از سیستم‌عامل اندروید را در بطن خود داشته و بدنه‌ای سبک‌تر و باریک‌تر از گلکسی تب سامسونگ دارد. تنها ایراد میت پد را می‌توانیم نبود سرویس‌های گوگل بدانیم؛ اما با توجه به اینکه بیشترین استفاده از تبلتی در این بازه قیمتی، گشت‌وگذار در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی یا شرکت در کلاس‌های درس آنلاین خواهد بود، مشکلی جدی بابت نبود سرویس‌های گوگل نخواهید داشت.


بهترین تبلت های بازار ایران (مهر ۱۴۰۰)

 

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,271
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین تبلت تا 4 میلیون تومان

میت پد T10 هواوی


میت پد تی ۱۰، تبلتی ارزان‌قیمت از شرکت نام‌آشنای هواوی است که تقریباً می‌تواند از پس تمام کارهای سبک و روزانه‌ی یک کاربر معمولی برآید. نمایشگر ۹٫۷ اینچی IPS LCD این تبلت، وضوح HD با تراکم پیکسلی ۱۵۶ پیکسل‌براینچ دارد که برای تماشای محتوا و همچنین برای انجام امور دانش‌آموزان، در این بازه‌ی قیمتی نسبتاً مناسب است. استفاده از تراشه‌ی Kirin 710A، اسپیکرهای استریو، نمایشگر نسبتاً بزرگ و جنس بدنه‌ی فلزی از ویژگی‌های خوب تبلت اقتصادی هواوی به حساب می‌آیند؛ همچنین با قیمتی در حدود ۴ میلیون تومان نسخه‌ی ۲ گیگ رم و ۱۶ گیگ حافظه داخلی در دسترس خواهد بود که پیشنهاد می‌شود درصورت خرید آن، یک کارت حاظفه جانبی نیز تهیه کنید؛ البته پیش از هرچیز بررسی کامل هواوی میت پد تی ۱۰ را در زومیت بخوانید.



مقایسه قیمت میت پد T10 هواوی در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی میت پد 10 هواوی


بهترین تبلت تا 5 میلیون تومان

گلکسی تب A7 لایت

تبلت گلکسی تب A7‌ لایت سامسونگ که چند ماهی از معرفی آن نمی‌گذرد از نمایشگر ۸٫۷ اینچی TFT با وضوح ۸۰۰×۱۳۴۰ پیکسل بهره می‌برد که اندازه و کیفیتی معمولی دارد؛ اما از ویژگی‌هایی که موجب شده است تا Tab 7 Lite سامسونگ در فهرست بهترین تبلت های بازار ایران قرار بگیرد& می‌توان به عرضه با اندروید ۱۱، اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، رم و حافظه داخلی مناسب با امکان پشتیبانی از کارت حاظفه جانبی تا ظرفیت یک ترابایت و جنس بدنه‌ی فلزی اشاره کرد.






باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی گلکسی تب A7 لایت، ظرفیت کمی در مقیاس تبلت‌ها دارد و همچنین تراشه‌ی هلیو P22T که نقش قلب تپنده‌ی دستگاه را ایفا می‌کند، نسبتاً قدیمی و ضعیف است؛ اما همچنان گلکسی تب ای ۷ لایت در محدوده‌ی قیمتی ۵ میلیون تومان یکی از گزینه‌های خوب به‌حساب می‌آید.



مقایسه قیمت گلکسی تب A7 لایت در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی گلکسی تب A7 لایت




بهترین تبلت تا 6 میلیون تومان

سامسونگ گلکسی تب A7 مدل ۱۰٫۴ اینچ


به بازه‌ای می‌رسیم که دیگر می‌توانیم سراغ تبلت‌های میان‌رده و به‌روز برویم. گلکسی تب A7 سامسونگ، تبلتی جذاب با قیمتی حدود شش میلیون تومان است که نمایشگری بزرگ و باکیفیت با رزولوشن ۱۲۰۰×۲۰۰۰ پیکسل را در کنار چهار بلندگو و تراشه‌ای کارآمد ارائه می‌دهد. به‌علاوه از اندروید ۱۰ با رابط کاربری جذاب سامسونگ One UI استفاده می‌کند. به تمام این‌ها باتری ۷۰۷۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع را هم اضافه کنید. گلکسی تب A7 سامسونگ دستگاهی عالی با قیمتی مناسب برای پخش انواع محتوای چندرسانه‌ای به‌حساب می‌آید.



مقایسه قیمت گلکسی تب A7 در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی سامسونگ گلکسی تب A7




بهترین تبلت تا 8 میلیون تومان

تب M10 HD Gen 2 لنوو


هراندازه که نامی از لنوو در بین گوشی‌های هوشمند بازار نیست، به‌همان اندازه می‌توان آن‌را بین تبلت‌ها یافت. تبلت لنوو مدل Tab M10 HD X306X نمایشگری به‌بزرگی ۱۰٫۱ اینچ دارد که از وضوح HD با تراکم پیکسلی ۱۴۹ پیکسل‌براینچ بهره می‌برد. با وجود اینکه تبلت لنوو با قیمتی در حدود ۸ میلیون تومان، حافظه‌ی ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما پردازنده‌ی آن باتوجه به محدوده‌ی قیمتی‌اش چندان کارآمد نیست. M10 همچنین با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ به‌فروش می‌رسد و از یک جفت اسپیکر استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس سود می‌برد که موجب افزایش ارزش خرید آن می‌شود؛ همچنین تبلت لنوو حالت مخصوص کودکان دارد که آن‌را برای سنین پایین بسیار مناسب می‌کند.


بهترین تبلت های بازار ایران (مهر ۱۴۰۰)

 

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,271
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین تبلت تا 11 میلیون تومان

اپل آیپد ۱۰٫۲ اینچ مدل 2020 (آیپد نسل هشتم)


قانونی ساده هنگام خرید تبلت وجود دارد: «اگر می‌توانید هزینه یک آیپد را بپردازید، ترجیحا سراغ هیچ تبلت دیگری نروید!» همان‌طور که در ابتدا گفتیم نزدیک به ۶۰ درصد از بازار تبلت‌ها در اختیار اپل قرار دارد. این موضوع بی‌دلیل نیست؛ تبلت‌های آیپد همیشه یک سر و گردن بالاتر از محصولات برندهای دیگر قرار دارند. درست است که در دنیای گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند با آیفون‌های اپل رقابت کنند، ولی در دنیای تبلت‌ها، اپل اختلاف زیادی با رقبای اندرویدی خود دارد.

اگر بخواهید تا سقف ۱۰ میلیون تومان هزینه کنید، می‌توانید مدل ۳۲ گیگابایتی آیپد نسل هشتم (آیپد ۱۰٫۲ اینچ 2020) را تهیه کنید که از همه نظر (نمایشگر، تراشه، نرم‌افزاری و...) تبلتی کامل به‌حساب می‌آید. در نظر داشته باشید که این تبلت از نسل اول قلم اپل هم پشتیبانی می‌کند، ولی باید آن را جداگانه تهیه کنید.



مقایسه قیمت آیپد 10.2 در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی اپل آیپد 10.2 اینچ 2020


بهترین تبلت تا 16 میلیون تومان

اپل آیپد ایر 2020


اگر بودجه‌تان را به بازه 16 میلیون تومان برسانید، می‌توانید جدیدترین نسل از آیپد ایر را بخرید که برتری‌های زیادی در مقایسه با آیپد نسل هشتم دارد. آیپد ایر 2020 از طراحی جدید آیپدها استفاده می‌کند؛ یعنی نه‌تنها کوچک‌تر، باریک‌تر و سبک‌تر از آیپد نسل هشتم است، بلکه به لطف لبه‌های باریک، نمایشگر بزرگ‌تری هم دارد. به‌علاوه، آیپد ایر 2020 از تراشه A14 Bionic بهره می‌برد که قدرت فوق‌العاده زیادی دارد. درنهایت می‌توانیم به دوربین‌های بهتر، بلندگوهای باکیفیت‌تر، باتری قدرتمندتر و پشتیبانی از نسل دوم قلم اپل Pencil اشاره کنیم.



مقایسه قیمت آیپد ایر 2020 در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی اپل آیپد ایر 2020


انتخاب جایگزین: سامسونگ گلکسی تب اس 7 اف ای


ما شدیداً توصیه می‌کنیم که با خرید آیپد ایر ۲۰۲۰ خیال خود را از خرید یک تبلت مناسب راحت کنید؛ اما اگر به هر دلیلی با اپل دشمنی دارید یا دنبال تبلتی اندرویدی می‌گردید، این شما و این گلکسی تب اس ۷ افی ای. کهکشانی حاضر، از جدیدترین تبلت‌های سامسونگ است که با اندروید ۱۱ و One UI 3.1 به فروش می‌رسد. تبلت فلزی-شیشه‌ای سامسونگ که وزن نسبتا زیادی هم دارد، ویژگی‌هایی نظیر نمایشگر بزرگ ۱۲٫۴ اینچی با وضوح ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل، پردازنده‌ی اسنپدراگون 750G، باتری ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی و قلم S-Pen را هم ارائه می‌دهد که می‌تواند طرفداران سامسونگ را وادار به خرید این گلکسی تب کند.



مقایسه قیمت سامسونگ گلکسی تب اس 7 اف ای در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی سامسونگ گلکسی تب اس 7 اف ای


بهترین تبلت تا 25 میلیون تومان

اپل آیپد پرو 11 اینچ 2021


آیپد جزو معدود دستگاه‌های هوشمندی به‌حساب می‌آید که پسوند «پرو» بسیار برازنده‌ی آن است. اگر بحث مالی را در نظر نگیریم، آیپد پرو 2021 اپل با صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز و تراشه‌ی قدرتمند M1 برای تمامی کاربران و انواع استفاده‌های روزمره تا حرفه‌ای‌ترین کاربری‌ها مناسب خواهد بود. نسخه‌ی وای‌فای این آیپد را با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت می‌توانید با قیمت حدود ۲۵ میلیون تومان تهیه کنید.

از آنجایی که امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با چند میلیون هزینه‌ی بیشتر سراغ ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت آیپد پرو ۲۰۲۱ بروید؛ آیپد پرو قبلی نیز در همین بازه‌ی قیمتی است که با وجود نسل جدید آیپدها خرید نسخه ۲۰۲۰ چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد


بهترین تبلت های بازار ایران (مهر ۱۴۰۰)

 

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,271
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
انتخاب جایگزین: سامسونگ گلکسی تب S7 پلاس


باز هم اگر هزینه برایتان مهم نیست و هـ*ـوس تبلتی سامسونگی کرده‌اید، می‌توانید سراغ بهترین تبلت اندریدی بازار بروید. گلکسی تب اس ۷ پلاس سامسونگ جزو معدود تبلت‌های جهان است که نمایشگری با پنل اولد دارد و همین موضوع می‌تواند بهانه‌ی خوبی برای خرید آن باشد؛ باتری حجیم ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی، استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون 865 پلاس، حسگر تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر، عرضه به همراه قلم استایلوس و شارژ سریع ۴۵ وات از ویژگی‌های این گلکسی تب محسوب می‌شوند.

موجودی تبلت گلکسی تب اس ۷ پلاس در بازار بسیار کم و محدود است؛ اما اگر به‌زعم خودتان خوش‌شانس باشید می‌توانید با قیمتی حدود ۲۸ میلیون تومان یکی از آن‌ها را گیر بیاورید.



مقایسه قیمت تب S7 پلاس در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی سامسونگ گلکسی تب S7 پلاس


آیا محصولی را در راهنمای خرید «بهترین تبلت های بازار ایران» از قلم انداخته‌ایم؟ لطفا دیدگاه خود را در این باره با ما و سایر کاربران عزیز زومیت به‌اشتراک بگذارید و به زومیت در هرچه کامل‌تر کردن راهنمای خرید تبلت کمک کنید.

برای مقایسه اطلاعات فنی و قیمت روز تبلت می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی را برای تبادل‌نظر درباره تبلت فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالاتتان را مطرح کنید.






پرسش‌های متداول
بهترین تبلت اپل کدام است؟
بهترین تبلت اپل آیپد پرو 2021 با تراشه M1 است. این تبلت از نمایشگر اعجاب‌آور مینی LED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از دالبی ویژن و همچنین تراشه بی‌نهایت قدرتمند M1 بهره می‌برد.
بهترین تبلت سامسونگ کدام است؟
بهترین تبلت سامسونگ در حال حاضر گلکسی تب S7 پلاس با تراشه اسنپ دراگون ۸۶۵ پلاس است. این تبلت جزو تنها تبلت‌های دنیا محسوب می‌شود که به نمایشگر اولد مجهز شده است.
بهترین هواوی کدام است؟
بهترین تبلت هواوی در حال حاضر میت پد پرو 5G است که البته وارد بازار ایران نشده است. این تبلت از نمایشگری ۱۰٫۸ اینچی با رزولوشن WQXGA و تراشه Kirin 990 5G با پردازنده ۸ هسته‌ای بهره می‌برد.
بهترین تبلت برای بازی کدام است؟
بهترین تبلت برای بازی را سری آیپد پرو می‌دانیم. این تبلت‌ها به لطف نمایشگر بزرگ و باکیفیت، تراشه فوق‌العاده قدرتمند و بازی‌های فراوان در فروشگاه اپل، بهترین تبلت برای بازی محسوب می‌شود.
زومیت


بهترین تبلت های بازار ایران (مهر ۱۴۰۰)

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا