خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,271
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرکانس کاری پردازنده اصلی و گرافیکی آپید مینی 2021 نسبت به آیفون 13 کم‌تر است

نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهد اپل فرکانس کاری پردازنده‌ی اصلی و گرافیکی تراشه‌ی A15 را در آیپد مینی ۲۰۲۱ کم‌ کرده است.
اپل در آیپد مینی ۲۰۲۱ از جدیدترین نسل تراشه‌ی موبایل خود موسوم به A15 بهره گرفته است که این موضوع کمی غافلگیرکننده بود. این در حالی است که مدل قبلی این تبلت (آیپد مینی ۲۰۱۹) به A12 که در آیفون‌های ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار گرفته بود، مجهز شد؛ اما A15 آیپد مینی ۲۰۲۱، نسخه‌ی پنج هسته‌ای به‌کاررفته در آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نیست و آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی نیز از مدل چهار هسته‌ای تراشه‌ی یادشده بهره می‌برند.
به گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهد که آیپد مینی امسال از مدل سوم A15 بهره می‌برد و فرکانس پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی آن نسبت به تراشه‌ی به‌کاررفته در آیفون‌ ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس، کاهش یافته است. فرکانس پردازنده‌ی مرکزی این تبلت روی ۲٫۹۳ گیگاهرتز تنظیم شده است و از چهار گیگابایت رم بهره می‌برد. برای مقایسه، باید اشاره کنیم فرکانس کاری پردازنده‌ی مرکزی در آیفون‌ ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس روی ۳٫۲۳ گیگاهرتز تنظیم شده است. این دو گوشی به ترتیب از چهار و ۶ گیگابایت رم بهره می‌برند.
گیگ‌بنچ ۵ (چندهسته‌ای)
گیگ‌بنچ ۵ (تک‌هسته‌ای)

البته پردازنده‌ها معمولا در تمام مواقع با حداکثر سرعت کار نمی‌کنند و به‌ همین دلیل، کم شدن فرکانس کاری تراشه‌ی آیپد مینی ۲۰۲۱، تأثیر زیادی روی امتیاز نهایی آن نداشته است. همچنین باید توجه داشته باشیم که استفاده از پردازنده‌ی A15 در آیپد مینی ۲۰۲۱ نسبت به مدل قبلی این محصول که از تراشه‌ی سه سال قبل بهره می‌برد، یک ارتقاء قابل توجه محسوب می‌شود.
اگر به نتایج عملکرد گرافیکی این تبلت نگاهی داشته باشیم، فرکانس کاری پردازنده‌ی گرافیکی آن هم کمی کاهش یافته است. فرکانس کاری پردازنده‌ی گرافیکی آیپد مینی ۲۰۲۱ هنوز دقیقا مشخص نشده است؛ اما امتیاز به‌دست‌آمده از بنچمارک‌ها نشان می‌دهد که فرکانس کاری تراشه‌ی A15 در این محصول نسبت به آیفون ۱۳ پرو کم‌تر است. البته عملکرد گرافیکی آیپد مینی امسال نسبت به مدل قبلی‌اش به‌ مقدار قابل توجهی بهبود یافته و حتی از مدل معمولی آیفون ۱۳ بهتر است.
گیک‌بنچ ۵ (پردازنده‌‌ی گرافیکی، متال)


فرکانس کاری پردازنده اصلی و گرافیکی آپید مینی 2021 نسبت به آیفون 13 کم‌تر است

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا