خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
فستیوال های ماه اکتبر | October festivals

ماه اکتبر در بیشتر نقاط جهان و به جز نیمه کره ی جنوبی زمین مصادف است با شروع فصل زیبای پاییز و همانطور هم که می دانید، در پاییز نواع و اقسام فستیوال ها و جشن های مختلف است که در سراسر جهان برگزار می شود. جمعیت زیادی از کسانی که گردشگری و جهانگری را به صورت جدی و حرفه ای دنبال می کنند و برای آن برنامه های جدی و اساسی دارند، همیشه در تقویم خود فستیوال های ماه اکتبر را علامت زده اند تا برای حضور در حداقل برخی از آن ها برنامه ریزی کنند. این فستیوال ها از سنتی گرفته تا آن هایی که تنها چندین سال از عمرشان می گذرد، بسیار در سراسر دنیا طرفدار دارند و همه ساله اخبار بسیار زیادی از آن ها در شبکه های مجازی مختلف پخش می شود. ما امروز در الی گشت که به تمامی این مقاصد پرواز دارد می خواهیم به اتفاق شما، معروف ترین و البته جذاب ترین فستیوال های ماه اکبتر آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

شب سفید در پاریس | White Night in Paris

بیایید تا بررسی فستیوال های ماه اکتبر را با فستیوال شب سفید در پاریس آغاز کنیم. در پاریس، پایتخت بی نظیر و مشهور فرانسه هر سال یک شب در ماه اکتبر را به گونه ای برنامه ریزی می کنند که در آن شهر پاریس کاملا بیدار و نورانی است! مردم شهر، گردشگران، موسسات فرهنگی و هنری همه و همه در این شب تا صبح بیدار هستند و آن را جشن می گیرند.
شب سفید در واقع یک فستیوال ساده است که با حضور در آن، به اکثر موزه‌ های این شهر، کتابخانه ‌ها، سینما ها، پارک‌ ها، جاذبه ‌های توریستی، دانشگاه‌ ها و در کل همه‌ ی پاریس را بدون هیچ هزینه‌ ای و محدودیت زمانی ببینید. توجه داشته باشید که بازدید از این مراکز و مخصوصا موزه ها در روزهای معمولی هزینه ی بسیار زیادی می ‌خواهد.
در فستیوال شب سفید پاریس، نزدیک به ۱۲۰ موسسه و مرکز فرهنگی و مکان ‌های فرهنگی و تاریخی عمومی، همه‌ ی شب را بیدار هستند و از این فرصت استفاده می کنند تا پاریس را همانند همان چیزی که هست بدون هیچ محدودیتی ببینند.

در این شب در کل پاریس، همه ی خیابان ها و مراکز را با چراغ و بادکنک های سفید تزئین کرده و در کل شهر موسیقی پخش می کنند و تازه بعد از اتمام گشت و گذار شبنه، برای شما صبحانه هم آماده کرده اند!

شتر پوشکار در ایالت راجستان هند | poushkar camel in Rajasthan, India

این که یکی از فستیوال های ماه اکتبر در هند است، نکته ی عجیب و دور از ذهنی نیست اما این که این جشنوراه برای شتر پوشکار برگزار می شود، می تواند کاملا آن را عجیب و جالب توجه نماید. فستیوال شتر پوشکار هر سال در ایالت راجستان کشور هند برگزار می گردد و هدف از آن، نمایش بهترین شترها در بین فستیوال های ماه اکتبر است! در این نمایشگاه بیش از صدها پرورش دهنده ی شتر، شترهای دست آموز خود را در حالی که آن ها را بسیار آذین بندی و تزئین کرده اند، به نمایش می گذارند و سپس آن ها را به بهترین خریدار می فروشند.


در این فستیوال سالانه هزارن شتر داد و ستد می شود. از جمله برنامه هایی که در این فستیوال برگزار می شود، مسابقات شتردوانی و رژه های نمایشی زیباترین شترهای موجود در فستیوال است که علاوه بر جنبه های بیزینسی، به یک جاذبه ی گردشگری بسیار پر طرفدار در کشور هند تبدیل شده است.

در حاشیه ی این فستیوال، چندین مسابقه ی جالب همچون: مسابقه ی عروس ها و مسابقه ی بلندترین سیبیل های دنیا و یا مسابقه ی کریکت که ورزش مورد علاقه ی هندی ها م هست بین تیم محلی پوشکار و گردشگرانی که به این فستیوال آمده اند، برگزار می شود.

هالووین | Halloween

شاید یکی از معروف ترین فستیوال های ماه اکتبر همین جشن هالووین باشد که با این که یکی از جشن های قدیمی و سنتی در کشورهای اروپایی و غربی است اما می توان گفت که در سراسر جهان تبدیل به یک بهانه برای جشن گرفتن آن هم به شیوه ای متفاوت شده است و البته از زمره ی فستیوال های ماه اکتبر همگانی و هماهنگ است.

خیلی ها جشن هالووین را یکی از خرافاتی‌ ترین جشن های جهان می دانند که به سرعتی هر چه تمام تر در حال ترند شدن است. این جشن همه ساله در ۳۱ اکتبر که برابر است با شب اول نوامبر که دقیقا هم با ۹ آبان مصادف است، برگزار می شود. حدود ۲ هزار سال پیش در مناطقی از اروپا و در مناطقی همچون ایرلند، انگلیس و فرانسه مردم، شروع سال جدید خود را همزمان با برداشت محصولات کشاورزی در اول نوامبر جشن می ‌گرفتند که برای آن ها نماد پایان تابستان و آغاز فصل تاریکی و سرما بود.

جلوی در خانه های خود برای ارواح نوشیدنی و غذا می‌ گذاشتند تا مانع از ورود آنها به خانه شوند و در مسیرهای مختلف نیز شمع یا مشعل ‌های بزرگ روشن می ‌کردند البته در این دوره هم مردمی که هالووین را جشن می گیرند این کارها را می کنند اما کاملا نمادین. به هر حال هالووین از آن دسته جشن هایی است که در هر کجای جهان می توانید در آن شرکت کنید و کلی خوش بگذرانید.


با معروف ترین فستیوال های جهان در ماه اکتبر آشنا شوید

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
فستیوال گیاه خواری در پوکت، تایلند | Vegetarian Festival in Phuket, Thailand

هر ساله در پوکت یک فستیوال جالب ولی وحشتناک برگزار می شود که در آن مردم از خوردن هرگونه محصول حیوانی خودداری می کنند. این جشن در تایلند برگزار می شود اما برگرفته از یک باور چینی است و از زمره ی فستیوال های ماه اکتبر است. بر اساس اصول این تفکر، دوری از مصرف گوشت و سایر مواد و خوراکی های صنعتی باعث می شود که ذهن افراد آرام تر شود و بدن افراد سالم تر باشد. در این جشن، افرادی بر روی آتش راه می روند و برخی دیگر هم با کاردهای بزرگ اقدام به سوراخ کردن اعضای بدن خود می کنند!

البته این کار را تنها مرتاض هایی که به آن ها واسطه می گویند انجام می دهند. البته در این جشن اکثر مردم اعم از زن و مردهای محلی، گونه هایشان را با ابتدایی ترین وسایل همچون چاقوی آشپزخانه سوراخ می کنند. اگر در اکتبر می خواهید تا به تایلند سفر کنید به این ۲ نکته توجه داشته باشید:

۱_ با استفاده از خرید تور پوکت می توانید سفری بی نقص و بسیار راحت به این شهر داشته باشید و بی دقدقه به فستیوال ها و گشت و گذارتان برسید و برای این کار هم می توانید از طریق آنلاین و یا حضوری اقدام کنید.

۲_ از آن جایی که شما قرار است که فقط از این جشنواره دیدن نمایید، فاصله بگیرید و هیچ وقت به انجام کارهایی کی افراد حاضر می کنند را انجام ندهید.

جشن ماه در چین | Moon Celebration in China

البته به این فستیوال در اکتبر که در چین برگزار می شود، جشن نیمه ی پاییز نیز می گویند و تنها هم در چین برگزار نمی شود بلکه ویتنامی ها هم این جشن را برگزار می نمایند. این جشن در زمانی که ماه کامل است و اوایل اکتبر و یا اواخر سپتامبر است برگزار می شود.

این جشن به معنای شکرگذاری و اتحاد اعضای خانواده در کنار هم است. اعتقاد اصلی برای برگزاری این جشن بر این عقیده استوار است که کامل و گرد بودن ماه نشان بر این است که زمان فراوانی و کامل بودن فرا رسیده است. در این جشن علاوه بر جشن های خانوادگی، مردم به زیر نور ماه می روند و به جشن و پایکوبی می پردازند.

یکی از سنت هایی که در این جشن مردم به جای می آورند و اتفاقا گردشگران هم خیلی از آن استقبال می کنند، خوردن نوعی کیک شیرین به شکل ماه است. داخل این شیرینی با دانه های شیرین شده ی کنجد، لوبیای قرمز و تخم گل نیلوفر آبی پر شده است. البته در کنار این شیرینی از خوراکی هایی همچون: شاه میگو، سیب، انار، شاه بلوط، بادام زمینی را نیز میل می کنند.

جشنواره کونچی ناگازاکی | Nagasaki Kunchi Festival

یکی از مشهورترین فستیوال های ماه اکتبر در شهر ناگازاکی و به نام جشنواره ی کونچی ناگازاکی برگزار می شود. این جشنواره ی رنگارنگ و زیبا هر ساله بین ۷ تا ۹ اکتبر برگزار می شود. جالب است بدانید که در این فستیوال ردپای سنت های چینی و هلندی را هم به وضوح می توان مشاهده کرد؛ چرا که این دو کشور تاثیرات فرهنگی زیادی بر ژاپن داشته اند.

یکی از بارزترین نمادهای این جشنواره که احتمالا بارها تصاویرش را دیده اید حرکت مواج اژدهایی به نام جا اودوری (Ja Odori) در بین جمعیت است که این نمایش به رقص اژدها یا مار هم شهرت پیدا کرده است و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد.

جشنواره ی چراغ برلین، آلمان | Berlin Light Festival, Germany

این فستیوال در بین ۵ تا ۱۴ اکتبر در آلمان برگزار می شود و به عنوان یکی از جالب ترین فستیوال های ماه اکتبر شناخته می شود. در طی این فستیوال ۹ روزه، تمام جاذبه های این شهر با طرح های بسیار زیبا نورپردازی می شوند. از زمانی که این فستیوال در برلین برگزار می شود، افراد بسیار زیادی سالانه شاید تنها برای شرکت در این فستیوال های ماه اکتبر به برلین سفر می کنند.

منبع: الی گشت

34234242.jpg


43442.jpg


342342421df257ba9353741d.jpg


342342422c46870c874065e5.jpg


با معروف ترین فستیوال های جهان در ماه اکتبر آشنا شوید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا