خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه علوم غریبه و متافیزیک را یاد بگیرم؟

اما آیا واقعا علوم غریبه حقیقت دارند؟

این هم سوالیست که شاید نشود با یقین جواب داد، چون دانشمندان میگویند که متافیزیک و علوم غریبه بر اساس نظریات شخصی است نه علم !

و کسانی که به این علوم باور دارند میگویند بارها تست کرده ایم و نتیجه گرفته ایم و…

اما ابهام زدایی همچنان باقی مانده.

علوم غریبه و متافیزیک

علوم غریبه چیست ؟

انسان موجود بسیار پیچیده‌ای است و دارای قدرتهای عجیب و غریب فراوان می‌باشد، که این خود نشانه و آیت عظمت خالق تواناست.از این روست که می‌تواند کارهای خارق‌العاده و غیر طبیعی انجام دهد، این گونه کارها معمولاًاز ابعاد فیزیک و متافیزیک وجود بشرمنشاء می‌گیرد.

در بعد فیزیک انسان می‌تواند با کمک ابزار و با انجام تمرینات، سرعت خود را در انجام برخی کارها افزایش دهد و یا نسبت به برخی پدیده‌ها عادت پیدا کند که برای سایرین عجیب می‌نماید در بعد متافیزیک انجام این کار با استفاده از نیروی‌های روانی، فراروانی و روحی صورت می‌گیرد.

متافیزیک

مابعدالطبیعه یا متافیزیک یا متاگیتیک شاخه‌ای از فلسفه است که به پژوهش دربارهٔ چیستی و کُنه وجود، زندگی و جهان به عنوان یک کل می‌پردازد.متافیزیک را ریشهٔ فلسفه می‌دانند؛ بدین معنا که فیلسوفان نخستین عمدتاً به این حوزه از فلسفه می‌پرداخته‌اند. در فلسفهٔ معاصر، به مباحث مابعدالطبیعی با شَکّاکیت بسیار نگریسته‌اند. تلفظ صحیح مابعدالطبیعه، مابَعدالطبیعه است و تلفظ مابُعدالطبیعه اشتباه است.



چگونه علوم غریبه را بیاموزم؟

آموزش علوم غریبه

در این باره مطرح می شود بهترین راه برای آموزش علوم غریبه و آموزش متافیزیک استفاده از کتاب های علوم غریبه است که یکی از آن ها را در پست قبلی که توی ویرگول گذاشتم.اما بازم میگم من صحت این کتاب هارو تایید نمیکنم.

آیا علوم غریبه با قرآن کریم تعامل دارد؟

علوم غریبه، علومى مانند علم حروف و اعداد، علم اوفاق، جفر، (جفر صغیر و جفر کبیر) خافیه، کیمیا، لیمیا،هیمیا، سیمیا، ریمیا و علوم دیگر است که شیخ بهایى این علوم را در کتاب «کلّه سرّ» جمع کرده است که هر حرفى اشاره به علمى دارد.

توضیح این علوم در «المیزان» علامه طباطبایی ، در جلد اول صفحه ۲۴۶ نیز بیان شده است.

سفارش بزرگان اهل کمال و معنا این است که طالبان کمال و قرب خداوند عمر ارزشمند و سرمایه نفس جوانی را صرف اموری ماندگار و اساسی که آنها را به عالم معنا و به هدف آفرینش و خلقت نزدیک تر سازد, بنمایند و از فرصت محدود عمر و جوانی, بهترین و بیشترین استفاده را بنمایند.

به همین خاطر بزرگان اهل کمال و متخصصین علوم الهی و سیر الی الله مانند مرحوم قاضی (اعلی الله مقامه الشریف) فرزندان خود را از آموختن علوم غریبه و صرف عمر در راه تحصیل آنها منع می کردند در عوض آنها را به یاد و ذکر و مراقبه پروردگار و تلاش در راه بندگی و معرفت او ترغیب و تشویق می کرده اند.

این گونه علوم با وجود داشتن آثاری مطلوب, دارای آفات و آثار نامطلوب فراوانی نیز می باشند و هر چند مدعیان فراگیری و برخورداری از این علوم زیاد و فراوان می باشند ولی در عین حال اساتید این فن که هم در کار خود خبره و متخصص باشند و هم قابل اعتماد و وثوق باشند و اهل شیادی کلاه برداری و شهرت و مرید پروری و اسم و رسم به هم زدن نباشند, بسیار کم است.

ورود در این راه علاوه بر خطراتی که دارد و امور ناشناخته ای که انسان با آنها مواجه می شود که ممکن است ایمان و اعتقاد و سلامت فکر و اندیشه او را با خطر مواجه سازد, از نظر ثمرات و بازدهی امر مشخص و شناخته شده ای نمی باشد.

عده زیادی که وارد این وادی شده اند به انحرافات دچار شده اند. با انجام اموری مانند تسخیر جن دچار محرمات شده اند و از اسرار مردم سر درآورده و آبروی مردم را بر باد داده اند یا با احضار ارواح و ارتباط با مردگان و نقل اخبار و اسرار مردم وارد ورطه غیبت و تهمت و این گونه محرمات شده اند.

این علوم، دینی نیستند؛ زیرا در این علوم از استخدام اجنه و طلسم و تسخیر موجودات و دخالت در عالم بحث می شود که مورد تأیید دین نیست.یا به بیان دیگر به علت این که در مواردی، باعث تسخیر اجنه یا کشف اسرار اشخاص دیگر و… می شود، مورد قبول دین نیست


چگونه علوم غریبه و متافیزیک را یاد بگیرم؟۲

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی ۵ کتاب برتر متافیزیک

کتاب Urantia
کتاب اثر انگشت خدایان
کتاب مولکول روح
کتاب سفرهایی به خارج از بدن
کتاب صفحه‌های زمردی

این توانایی‌های متافیزیک در هر انسانی وجود دارد!

دیدن رویای واضح
شنیدن صدا‌های عجیب غریب
تماس‌های متافیزیکی با حیوانات
دیدن سایه‌های ناپیدا
تجربه‌های عجیب پس از مرگ نزدیکان
حس دوست داشتنی امکان قدیمی
خرابی‌های بی دلیل وسایل الکترونیک

البته باز هم اشاره میکنم نظرات در این باره متفاوته و تا الان خیلی از چیز هایی که ادعا میشد متافیزیک است و دلایل پنهان دارد از لحاظ علمی ثابت شده و اونقدرا هم که بنظر میومد پنهانی و اسرار امیز و کیهانی نبوده…

ولی خب خلاصه این بحث اینه هرچیزی که دلیل علمی برای اون وجود نداره و بر اساس یک سری حرف ها زده میشود به آن متافیزیک می گویند.

منبع: علم ماورا


چگونه علوم غریبه و متافیزیک را یاد بگیرم؟۲

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا