خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
گوش سپردن به صدای درون

در دل چنان بلند بلند زندگی کن که دیگر نیازی به حرف زدن نداشته باشی. بسیاری از ما خیلی حرف می‌زنیم؛ آبشاری از کلمات از زبان‌مان جاری می‌شود، آبشاری که دیگران را کمی پس می‌راند. چرا ما تند تند و بلند بلند حرف می‌زنیم؟ زیرا از شنیدن صدای درون خود در سکوت عاجزیم. هرچه بیشتر هیاهو به راه بیندازیم، کمتر مجال پیدا می‌کنیم تا برای حقیقت مجالی در درون خویش فراهم کنیم. در واقع، نیاز اصلی ما شنیدن است، نه شنیده شدن. ما اغلب این دو را با هم قاطی می‌کنیم. ما حرف می‌زنیم و حرف می‌زنیم، بلکه با دل‌مان به دیگران برسیم. ما می‌ترسیم اگر خود را به واسطه‌ی حرف‌ها، حرکات دست و پاها، و اشاره‌ها به دیگران نرسانیم، تنها بمانیم. ما از تنهایی می‌ترسیم. در حالی که اگر گشوده باشیم، جهان بی‌مهابا به دلِ گشوده‌ی ما می‌ریزد.

سلوکی عارفانه لازم است تا خود را گشوده نگه داریم. نیاز به ارتباط با دیگران و بیان آنچه در دل داریم، بسیار مهم است. اما زیر لایه‌ی چنین نیازی، نیازی مهم‌تر وجود دارد؛ نیاز به آنکه صورتکی سفت و سخت نباشیم و واقعی باشیم و نفوذپذیر.

آری، جهان از درِ گشوده‌ی دل ماست که خود را به ما می‌رساند و به درون ما می‌ریزد؛ درست همان‌طور که دریا موج برمی‌دارد و چاله‌های کوچک ساحل خویش را پُر می‌کند.

خاموش‌ترین معجزه‌ی جهان: هنگامی که ساده و بی‌پیرایه هستی، هنگامی که همان می‌نمایی که هستی، جهان به سراغت می‌آید تا تو را سرشار کند از خویش، و دل‌آسوده‌ات کند.

منبع: علم ماورا


گوش سپردن به صدای درون

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا