خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
دید کلی

رده تری لوبیت ها به شاخه بندپایان تعلق دارند. بندپایان از متنوع ترین گروههای جانوری هستند و نزدیک به یک میلیون گونه از آنها شناسایی شده است. 75% گونه های شناخته شده امروزی متعلق به این رده و وابسته به این گروه می‌باشند. رده حشرات 90% بندپایان امروزی را تشکیل می دهند. بندپایان از کامبرین ظاهر شده اند. زیرشاخه تریلوبیتومورفا trilobitomorpha جزء بندپایان ابتدایی هستند که دارای زوائد سه بخشی می‌باشند.یکی از مهمترین گروههای آنها رده تریلوبیت می باشد. تریلوبیت ها موجودات کاملا دریایی بودند که در اواخر اشکوب توماتین در کامبرین پیشین ظاهر شدند و در پرمین پسین کاملا منقرض شده اند. به علت ساختمان بسیار پیشرفته ایکه دارند، منشا آنها احتمالا در پرکامبرین می باشد.

مراحل رشد تری لوبیت

تریلوبیت ها اکثرا موجودات کف زی بوده اند برخی از آنها فاقد چشم بوده اند که نشان دهنده این واقعیت است که آنها در رسوبات لجنی و یا در مناطق تاریک دریا زندگی می کردند تریلوبیت ها مانند دیگرسخت پوستان پوست اندازی می کردند. بنابراین بسیاری از فسیل های آنها حاصل پوست اندازی می باشند. تریلوبیت ها دارای چند مرحله تغییر شکل در آنتوژنی خود می باشند. در مرحله اول یا پروتاسپس اسکلت کوچک و مدور و ساده است و حالت اولیه شروع رشد سفالون را نشان می دهد. در مرحله دوم یا آناپروتاسپس Anauprotuspis تدریجا سفالون ظاهر میشود و در قسمت محوری شیارهای عرضی مشخص می‌شود در مرحله سوم یا متاپرسپس قطعات مختلف سـ*ـینه کامل می‌شود، در مرحله بعدی یا مراسپیس اولین قطعات دم حاصل می شود و درمرحله آخر یا هولاسپید تعداد نهایی قطعات تشکیل می‌شود.


تری لوبیت

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
اجزا بدن تریلوبیت ها

بدن تریلوبیت ها از جلو به عقب به سه بخش تقسیم شده است: سر Cephalon- سـ*ـینه Thorax و دم Pygidium سر از سه قسمت تشکیل شده است: که شامل گونه ثابت، متحرک و قسمت میانی می باشد. قسمت سر توسط شیار پشتی از سایر قسمتها جدا می شود. چشمهای تریلوبیت مرکب است و در یک چشم مرکب 1500 چشم ساده وجود دارد. انقراض تریلوبیت ها:

1965و Palmev، با مطالعه تریلوبیت های کامبرین پسین در آمریکای شمالی یک مرحله افزایش ناگهانی تریلوبیت ها تشخیص داد که به دو افق انقراض محدود می‌شود. ولی این مرحله را بیومر نامید. بیومرزونی است که توسط تغییرات ناگهانی غیر تکاملی (به عنوان مثال انقراض) محاط شده اند. در این انقراض 50% تریلوبیت ها در حد تیره منقرض شده اند. آثار انقراض در آمریکای شمالی- آسیای جنوب شرقی و استرالیا دیده شده است.

انقراض دیگرکه در زمان اردیسین پسین اتفاق افتاده است باعث شد که 33% از جنسهای تریلوبیت منقرض شوند و تقریبا تمامی تریلوبیت های پلاژیک از بین رفتند.

منبع: رشد


تری لوبیت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا