نویسنده این موضوع
دید کلی
هیچ چیز به اندازه ثروت پایان ناپذیر طبیعت غنی نیست. طبیعت فقط سطوح ظاهری خویش را به ما مینمایاند، حال آنکه خیلی ژرفا دارد. دانش ، بیشتر یک شیوه اندیشیدن است تا مخزنی معلومات ، هدف دانش کشف چگونگی کارکرد جهان ، جستجوی نظمهای ممکن و شناخت روابط میان چیزها و نفوذ در آنهاست. چیزهایی که از اجزا درون هسته تا همه موجودات زنده ، جامعههای انسانی و نیز کل کیهان را در بر میگیرند.
احساس شهودی ما هرگز راهنمای مطمئنی نیست، پیش داوری و تربیت ، یا فقط محدودیت اندامهای حسی (که البته مستقیما جزء کوچکی را پدیدههای جهان را دریافت میکنند) ممکن است ادراکهای حسی ما را به انحراف بکشانند. تا پیش از زمان گالیله ، حتی به پرسش سر راستی نظر اینکه: یک کیلو سرب در صورت فقدان اصطکاک سریعتر از یک گرم کرک سقوط میکند، چه ارسطو و چه هر کس دیگر پاسخ نادرستی داده بودند.
به علاوه ، شگرد اصلی دانش ، تفرج واقعی در مورد هر چیز است: شکل ابرها و گهگاه لبههای تیز آنها در ارتفاعی واحد ، چگونگی تشکیل قطرهای شبنم بر روی برگ ، ریشه یک نام یا یک واژه ، دلیل رسوم و آئینهای اجتماعی نظیر رام بودن زنان با محارم ، علت سوختن کاغذ زیر ذره بین در آفتاب ، اینکه چرا عصا چنین شکلی دارد، چرا گمان میکنیم هنگام راه رفتن ماه به دنبال ما حرکت بکند، چرا نمیتوانیم چاهی تا مرکز زمین حفر کنیم، در زمین کروی ما تعریف "پایین" چه معنایی دارد، چگونه تن ما خوراک دیروز را به رگ و پی ماهیچه امروز تبدیل میکند، منظورمان از "بالا" یعنی چقدر فاصله ، آیا کیهان تا جاودان پیش میرود، و در غیر این صورت ، آیا این پرسش که در آنسوی کائنات چه چیزی قرار گرفته معنای دارد یا نه ، همگی موضوعهای تفکر را تشکیل می دهند.
هیچ چیز به اندازه ثروت پایان ناپذیر طبیعت غنی نیست. طبیعت فقط سطوح ظاهری خویش را به ما مینمایاند، حال آنکه خیلی ژرفا دارد. دانش ، بیشتر یک شیوه اندیشیدن است تا مخزنی معلومات ، هدف دانش کشف چگونگی کارکرد جهان ، جستجوی نظمهای ممکن و شناخت روابط میان چیزها و نفوذ در آنهاست. چیزهایی که از اجزا درون هسته تا همه موجودات زنده ، جامعههای انسانی و نیز کل کیهان را در بر میگیرند.
احساس شهودی ما هرگز راهنمای مطمئنی نیست، پیش داوری و تربیت ، یا فقط محدودیت اندامهای حسی (که البته مستقیما جزء کوچکی را پدیدههای جهان را دریافت میکنند) ممکن است ادراکهای حسی ما را به انحراف بکشانند. تا پیش از زمان گالیله ، حتی به پرسش سر راستی نظر اینکه: یک کیلو سرب در صورت فقدان اصطکاک سریعتر از یک گرم کرک سقوط میکند، چه ارسطو و چه هر کس دیگر پاسخ نادرستی داده بودند.
به علاوه ، شگرد اصلی دانش ، تفرج واقعی در مورد هر چیز است: شکل ابرها و گهگاه لبههای تیز آنها در ارتفاعی واحد ، چگونگی تشکیل قطرهای شبنم بر روی برگ ، ریشه یک نام یا یک واژه ، دلیل رسوم و آئینهای اجتماعی نظیر رام بودن زنان با محارم ، علت سوختن کاغذ زیر ذره بین در آفتاب ، اینکه چرا عصا چنین شکلی دارد، چرا گمان میکنیم هنگام راه رفتن ماه به دنبال ما حرکت بکند، چرا نمیتوانیم چاهی تا مرکز زمین حفر کنیم، در زمین کروی ما تعریف "پایین" چه معنایی دارد، چگونه تن ما خوراک دیروز را به رگ و پی ماهیچه امروز تبدیل میکند، منظورمان از "بالا" یعنی چقدر فاصله ، آیا کیهان تا جاودان پیش میرود، و در غیر این صورت ، آیا این پرسش که در آنسوی کائنات چه چیزی قرار گرفته معنای دارد یا نه ، همگی موضوعهای تفکر را تشکیل می دهند.
چگونه میتوانیم جهان را بشناسیم؟
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com