خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Cadman

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
22/2/21
ارسال ها
751
امتیاز واکنش
11,172
امتیاز
303
زمان حضور
31 روز 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
ناسا پنج شرکت را در جهت توسعه پروژه آرتمیس انتخاب کرده است که دو شرکت اسپیس ایکس و بلو اوریجین نیز در میان آن شرکت‌ها هستند.



به گزارش ایسنا، این شرکت‌ها در جهت توسعه مفاهیم سیستم فرود پایدار انسان و انجام فعالیت‌هایی به منظور فرود راحتتر افراد به ماه تلاش خواهند کرد.

بر اساس آخرین اخباری که ناسا در سایت خود منتشر کرده است، ناسا شرکت‌های اسپیس ایکس و بلواوریجین و سه شرکت بزرگ دیگر را برای این امر انتخاب کرده است.

اسپیس ایکس، بلواوریجین، داینتیکس، لاکهید مارتین و نورثروپ گرومن شرکت‌هایی هستند که از سوی ناسا انتخاب شده‌اند و ناسا در مجموع مبلغ ۱۴۶ میلیون دلار برای این پروژه و این چند شرکت در نظر گرفته است که ۳۵ میلیون دلار به تنهایی بین ایلان ماسک و شرکت‌های خصوصی هوافضای جف بزوس رسیده است.

این قرارداد توسط ناسا و تحت طرحی به نام "فناوری‌های فضایی نسل آینده برای مشارکت‌های اکتشافی" (NextSTEP-2) عقد شده است.

مبالغ اهدایی ناسا به شرکت‌ها به شرح زیر است:

بلواوریجین: ۲۵.۶ میلیون دلار

داینتیکس: ۴۰.۸ میلیون دلار

لاکهید مارتین: ۳۵.۲ میلیون دلار

نورثروپ گرومن: ۳۴.۸ میلیون دلار

اسپیس ایکس: ۹.۴ میلیون دلار

هدف این شرکت‌ها کار بر روی توسعه مفاهیم فرودگر ماه/ ماه‌نشین برای فرود فضانوردان ناسا در آینده خواهد بود.

برنامه "آرتمیس"(Artemis) یک برنامه پرواز فضایی انسانی بین‌المللی با تامین بودجه از جانب دولت ایالات متحده است که هدف آن فرود آوردن اولین زن و یک مرد دیگر روی کره ماه در منطقه قطب جنوب ماه تا سال ۲۰۲۴ است.

این برنامه عمدتا توسط ناسا، شرکت‌های فضایی تجاری آمریکایی که با ناسا قرارداد بسته‌اند و شرکای بین‌المللی ناسا از جمله آژانس فضایی اروپا(ESA)، آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن(JAXA)، آژانس فضایی کانادا(CSA)، آژانس فضایی ایتالیا(ASI)، آژانس فضایی استرالیا(ASA)، آژانس فضایی انگلستان(UKSA)، آژانس فضایی امارات متحده عربی(UAESA)، آژانس فضایی دولتی اوکراین و آژانس فضایی برزیل(AEB) که همگی تحت رهبری ناسا عمل می‌کنند، انجام می‌شود.

"کتی لودرز"، مدیرعامل اکتشافات انسانی و عملیات ناسا در واشنگتن گفت: ایجاد بسـ*ـتری برای حضور طولانی مدت انسان بر روی ماه از طریق انجام فعالیت‌های مختلف هدف اصلی آرتمیس است.


ناسا ۵ شرکت را برای پیشرفت پروژه آرتمیس انتخاب کرد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا