خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Cadman

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
22/2/21
ارسال ها
751
امتیاز واکنش
11,172
امتیاز
303
زمان حضور
31 روز 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
محققان دانشگاه آریزونا در مطالعه اخیرشان از ارتباط میان قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آرسنیک و احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ خبر داده‌اند.



به گزارش ایسنا و به نقل از تی ان، محققان آمریکایی در مطالعه اخیرشان موفق به شناسایی مکانیسم بیولوژیکی قرار گرفتن در معرض آرسنیک به طور طولانی مدت و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و دیابت نوع ۲ شده‌اند.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، بیش از ۳۴ میلیون آمریکایی مبتلا به دیابت هستند و تقریباً ۹۰-۹۵ درصد از آنها مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند. یکی از عوامل اصلی ابتلا به این بیماری قرار گرفتن در معرض سموم محیطی به ویژه قرار گرفتن در معرض آرسنیک مزمن است. نتایج مطالعات حاکی از آن است که آرسنیک بر تولید انسولین و حساسیت، سطح قند خون و پروفایل لیپیدها تاثیر می‌گذارد.

از آنجا که آرسنیک یک شبه‌فلز طبیعی است که در خاک یافت می‌شود، می‌تواند یکی از مهمترین آلاینده‌های آب آشامیدنی در سطح جهان باشد. آرسنیک تقریبا در تمام منابع آب زیرزمینی در آریزونا به‌ویژه در مناطق روستایی وجود دارد.

محققان در این مطالعه که به رهبری دکتر "دونا دی ژانگ" (Donna D. Zhang) انجام شد، موفق به کشف مکانیسم بیولوژیکی شدند که طی آن قرار گرفتن در معرض آرسنیک به مقاومت به انسولین و نابردباری گلوکزی منجر می‌شود.

محققان همچنین تأثیر قرار گرفتن در معرض آرسنیک بر فعال شدن فاکتور شبه هسته‌ای ۲ مشتق از اریتروئید ۲ (NRF۲) را مورد بررسی قرار دادند. NRF۲ یک پروتئین است که نقش مهمی در حفظ هموستات سلولی ایفا می‌کند. محققان دریافتند که قرار گرفتن در معرض آرسنیک به فعال شدن طولانی مدت و غیرقابل کنترل NRF۲ منجر می‌شود که این موضوع نیز محرک پیشرفت سرطان و مقاومت در برابر درمان ضد سرطان است.

محققان امیدوارند که یافته‌های این مطالعه بتواند به توسعه داروهای جدیدتر منجر شود.


بررسی ارتباط قرار گرفتن در معرض آرسنیک و ابتلا به دیابت نوع ۲

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا