نویسنده این موضوع
تلاطم TurbulEnce
در هواشناسی واژه "تلاطم" به حرکات جوی کوچکتر از شارش میانگین اطلاق میشود ، بنابراین طیف وسیعی از حرکات را در بر میگیرد. تنها طیف کوچکی از تلاطم برای پرواز هواپیما مهم است.
اثرات تلاطم هوا بر هواپیما
واکنش هواپیما به تلاطم AIRCRAFT RESPONSE TO TURBULENCE
واژه Bumpiness را برای توصیف حرکات محسوس هواپیما در اثر تلاطم جوی بکار میبریم. مقیاس زمانی و مکانی آنها به قدری کوچک است که تصحیح آنها به روشهای معمولی کنترل ، غیر ممکن است. عملا این ناهماهنگی در پرواز باعث بیشترین اضطراب مسافرین میگردد. یک تعریف کلیتر آن حرکات با مقیاس بزرگتر را نیز در بر میگیرد که میتوان آنها را با تکنیکهای نوین تا اندازهای کنترل نمود. این حرکات در مورد توفانهای تندری و امواج کوهستانی کاملا مهم میباشند. مؤلفههای اغتشاشی در اندازههای هواپیما یا کوچکتر از آن میتوانند نیروهای قوی نایکنواخت بر روی سطح هواپیما ایجاد کنند. این امر میتواند انحراف ، افت و خیز ، پیچش و هرگونه حرکات نامنظم دیگری را ایجاد نماید.
گاهی اثرات تشدید کننده موجب بروز ارتعاش روی قسمتهای انعطاف پذیر هواپیما میشود. مهمترین واکنش هواپیما به تلاطم جوی همان شتاب عمودی کل بدنه میباشد. ابعاد حرکات در توفان تندری و امواج کوهستانی خیلی بزرگتر از حرکات ناشی از جستهای حاصل از Bumpiness معمولی است. بنابراین میتوان تلاش کرد تا به کمک روشهای معمولی کنترل با عوارض ناشی از سرعت قائم مقابله نمود. در غیر این صورت به ازای چنین مواردی کاهش ارتفاع رخ میدهد، جستهای افقی همراه با تغییر همزمان سرعت هوا موجب شتاب عمودی هواپیما میگردند. دست اندازه های معمولی می توانند ناشی از جستهای افقی و عمودی باشند. بهر حال جستهای عمودی خیلی شدیدتر عمل می کنند.
تلاطم در سطوح پایین و میانی معمولا همسانگرد بوده و تنها جستهای عمودی اهمیت دارند. در حالی که ناهمسانگردی همراه با جستهای قوی افقی گاهی در سطوح بالا بویژه در استراتوسفر رخ میدهد. در این شرایط تکنیک کاهش سرعت در هوای افت و خیزدار کمتر موثر واقع میشود.
در هواشناسی واژه "تلاطم" به حرکات جوی کوچکتر از شارش میانگین اطلاق میشود ، بنابراین طیف وسیعی از حرکات را در بر میگیرد. تنها طیف کوچکی از تلاطم برای پرواز هواپیما مهم است.
اثرات تلاطم هوا بر هواپیما
واکنش هواپیما به تلاطم AIRCRAFT RESPONSE TO TURBULENCE
واژه Bumpiness را برای توصیف حرکات محسوس هواپیما در اثر تلاطم جوی بکار میبریم. مقیاس زمانی و مکانی آنها به قدری کوچک است که تصحیح آنها به روشهای معمولی کنترل ، غیر ممکن است. عملا این ناهماهنگی در پرواز باعث بیشترین اضطراب مسافرین میگردد. یک تعریف کلیتر آن حرکات با مقیاس بزرگتر را نیز در بر میگیرد که میتوان آنها را با تکنیکهای نوین تا اندازهای کنترل نمود. این حرکات در مورد توفانهای تندری و امواج کوهستانی کاملا مهم میباشند. مؤلفههای اغتشاشی در اندازههای هواپیما یا کوچکتر از آن میتوانند نیروهای قوی نایکنواخت بر روی سطح هواپیما ایجاد کنند. این امر میتواند انحراف ، افت و خیز ، پیچش و هرگونه حرکات نامنظم دیگری را ایجاد نماید.
گاهی اثرات تشدید کننده موجب بروز ارتعاش روی قسمتهای انعطاف پذیر هواپیما میشود. مهمترین واکنش هواپیما به تلاطم جوی همان شتاب عمودی کل بدنه میباشد. ابعاد حرکات در توفان تندری و امواج کوهستانی خیلی بزرگتر از حرکات ناشی از جستهای حاصل از Bumpiness معمولی است. بنابراین میتوان تلاش کرد تا به کمک روشهای معمولی کنترل با عوارض ناشی از سرعت قائم مقابله نمود. در غیر این صورت به ازای چنین مواردی کاهش ارتفاع رخ میدهد، جستهای افقی همراه با تغییر همزمان سرعت هوا موجب شتاب عمودی هواپیما میگردند. دست اندازه های معمولی می توانند ناشی از جستهای افقی و عمودی باشند. بهر حال جستهای عمودی خیلی شدیدتر عمل می کنند.
تلاطم در سطوح پایین و میانی معمولا همسانگرد بوده و تنها جستهای عمودی اهمیت دارند. در حالی که ناهمسانگردی همراه با جستهای قوی افقی گاهی در سطوح بالا بویژه در استراتوسفر رخ میدهد. در این شرایط تکنیک کاهش سرعت در هوای افت و خیزدار کمتر موثر واقع میشود.
اثرات تلاطم هوا بر هواپیما
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com