خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
امروز در پارچی به برند ورساچه (Versace) ، یکی از مشهور ترین برند های مد و فشن که محبوبیت بسیاری هم در سراسر دنیا دارد، می پردازیم. مجموعه اصلی این برند همان ورساچه است که تولیداتی برای قشر مرفه و لوکس جامعه عرضه می کند. سایر خطوط انتشار مجموعه Versace (که عمدتا در ایالات متحده قرار دارند) ،Versus Versace و Versace Jeans هستند. این برند مشهور ایتالیایی در چند دهه اخیر همواره جزء برند های موفق به شمار می رفت و می رود!در سال 1972 ، جیانی ورساچه اولین مجموعه خود را برای Callaghan، Genny و Complice طراحی کرد. در سال 1978 ، این شرکت را ابتدا با نام “جیانی ورساچه دونا” راه اندازی کرد. اولین بوتیک ورساچه در سال 1978 در Via della Spiga میلان افتتاح شد. ورساچه یکی از معدود طراحان مستقل بود که کنترل همه چیز برندش، از طراحی گرفته تا خرده فروشی را در دست داشت. در سال 1982 ، این شرکت به صنایع لوازم جانبی ، جواهرات ، مبلمان خانگی و صنایع چینی گسترش یافت. در سال 1993 ، دوناتلا ورساچه خط “ورساچه جوان” و همچنین “Versus” را ایجاد کرد.

همکاری با افراد مشهور

در سال 1994 ، این برند به دلیل طراحی لباس سیاه ورساچه برای الیزابت هارلی ، که در آن زمان از آن به عنوان that dress یاد می شد ، پوشش گسترده بین المللی یافت.

ورساچه اغلب به عنوان طراح Rock n’ Roll شناخته می شد ، زیرا آنها برای بسیاری از مشتری های معروف از جمله التون جان و مایکل جکسون لباس طراحی کرده اند. همچنین لباس های صحنه و جلد آلبوم را برای التون جان در سال 1992 طراحی کرد. او به علاوه لباس هایی را برای پرنسس ولز و پرنسس کارولین موناکو طراحی کرده است. شرکت ورساچه به دلیل استفاده از همان مدل ها در تبلیغات خود بسیار شناخته شد.

در سال 2000 ورساچه برای جنیفر لوپز در مراسم گرمی لباسی طراحی کرد که به گفته اریک اشمیت مدیر عامل سابق گوگل به قدری مورد توجه و همچنین جستجوی مردم جهان قرار گرفت که گوگل برای اولین بار تصمیم به ایجاد موتور جست و جوی عکس یا همان google Images گرفت. اخیرا در نمایش مد ورساچه در مراسم فشن شوی 2020 میلان ایتالیا وی دوباره این لباس را به تن کرد.

بیوگرافی بنیانگذار ورساچه ، جیانی ورساچهزندگی خانوادگی

وی در رجیو کالابریا ، جنوب ایتالیا متولد شد. او به همراه خواهرش دوناتلا و برادرش سانتو در خانه پدریشان بزرگ شدند. جیانی خواهر دیگری به نام فرتوناتا هم داشت ، اما وی به دلیل عفونت درگذشت.

مادر جیانی خیاط لباس بود ، وی صاحب کارگاهی برای خیاطی با ظرفیت دوازده صندلی بود. جیانی ورساچه آموزش اولیه خود را از همین مکان کوچک آغاز کرد. پس از تحصیل در رشته معماری ، زمانی که جیانی بیست و شش ساله بود ، برای کار در زمینه مد به میلان نقل مکان کرد.جیانی عاشق خانواده ، برادرزاده ها و خواهرزاده هایش؛ فرانچسکا ، آنتونیو ، دانیل و آلگرا بود. او با آنها بسیار صمیمی بود و از گذراندن وقت با فرزندان برادر و خواهرش لـ*ـذت می برد.
او از گوش دادن به موسیقی و بخصوص خواندن شرح حال موسیقیدانان لـ*ـذت می برد.

روند زندگی حرفه ای جیانی ورساچه

در دهه هفتاد میلادی ، کارهای بافندگی وی باعث جذب Genny و Callaghan شد. او در آنجا برای طراحی مجموعه توری و چرم استخدام شد.
پس از گذشت چند سال ، تحت تاثیر موفقیت های چشمگیرش ، او نخستین آثار اختصاصی خود را در میلان و در موزه هنرهای Palazzo della Permanente راه اندازی کرد. در همان سال ، نمایش مقدماتی مد او نیز به انجام رسید. سپس طراحی لباسهای مردانه خود را ارائه داد و بعد از آن به جورج ساود پیوست (که بعداً با جورجیو آرمانی شریک شد).
در سال 1978 ، جیانی اولین فروشگاه خود را در Via della Spiga ، میلان افتتاح کرد. این طراح های وی الهام گرفته از هنرهای انتزاعی ، یونان و روم باستان و همچنین از اندی وارول بود.

جیانی به عنوان یک طراح و همچنین یک بازیگر در چندین فیلم شرکت داشت. از جمله کارهایی که جیانی ورساچه به عنوان بازیگر ظاهر شد ؛ در یک نمایش تلویزیونی در سال 1994 ، VHI فشن و جوایز موسیقی (فیلم) در سال 1995 ، فیلم مستند کت واک در 1996 و اسپایس ورلد در سال 1997.

دارایی های ورساچه

وی دارای چهر خانه از جمله یک عمارت در اقیانوس درایو در ساحل میامی ، ویلا در دریاچه کومو در ایتالیا و یک پالازو مربوط به قرن پانزدهم در مرکز شهر میلان است. در زمان مرگ وی امپراطوری ورساچه 807 میلیون دلار ارزش داشته و شامل 130 بوتیک در سراسر جهان بوده است.
در سال 1997 ، جیانی ورساچه در نزدیکی خانه خود در ساحل میامی کشته شد. او در آن زمان از یک پیاده روی صبحگاهی برمی گشت. معمولاً ، یک دستیار هر زمان که از خانه خارج می شد ، جیانی را همراهی می کرد ، اما آن روز جیانی تصمیم گرفت به تنهایی بیرون برود. پس از تحقیقات پلیس ، مشخص شد كه مردی به نام اندرو كونانان با استفاده از اسلحه جیانی را به قتل رساند و هشت روز بعد خود را با همان سلاح کشت. علت مرگ این طراح مشهور برای پلیس و جهان ناشناخته ماند.
در سپتامبر همان سالی که جیانی درگذشت ، اعلام شد که خورخه ساود و برادرش سانتو مدیرعامل شرکت ورساچه خواهند شد. گذشته از آن ، دوناتلا خواهر جیانی رئیس جدید طراحان ورساچه شد.

دوناتلا ورساچه در سال 1955 در ایتالیا متولد شد و با تاثیر پذیری در زمینه مد از مادرش و برادرش جیانی بزرگ شد. او در اواخر دهه 1970 برای کمک به برادرش، به عنوان مشاور همکاری کرد. به خاطر اعتمادی که جیانی به دوناتلا داشت بخش اصلی مدیریت تبلیغات و نمایش های ورساچه را بر عهده او قرار داد. دوستی وی با مدونا و الیزابت هارلی کمک بسیاری به وی کرد. دوناتلا ورساچه در دهه 1980 ، طراح خط تولید شرکت Versus شد. پس از قتل برادرش در سال 1997 ، مدیر طراحان گروه ورساچه شد.
ورساچه با مدل سابق ، پل بک در سال 1986 ازدواج کرد. این زوج قبل از طلاق ، دو فرزند مشترک داشتند ، آلگرا (1986) و دانیل (1989). ورساچه که معروف به سبک زندگی افراطی و سرخوشانه بود پس از مرگ برادرش با اعتیادش به مواد مخدر مقابله کرد. او به Vogue گفت: “من نمیتوانستم احساساتم را پنهان کنم پس چه چیزی بهتر از مواد مخدر برای پنهان کردن درد ها و احساساتم.” ورساچه پس از سالها تلاش برای مبارزه با اعتیاد به کوکائین ، در سال 2004 اقدام به معالجه کرد.

ثروت خانواده ورساچه

به عنوان بخشی از وصیت نامه جیانی ورساچه ، دختر دوناتلا ، آلگرا ، 50 درصد از سهام این شرکت را به ارث برد. هنگامی که او در سال 2004 ، 18 ساله شد این ارث را که 500 میلیون دلار تخمین زده می شود دریافت نمود. او هم اکنون به عنوان مدیر شرکت فعالیت می کند و همچنین یک خیاط لباس تئاتر است و در شهر نیویورک ساکن است.

دوناتلا از زمان مرگ جیانی تاکنون رهبری این شرکت را برعهده داشته و به تجدید حیات در خطوط تولید ورساچه در طول این سال ها کمک کرده است. امروزه ورساچه خطوط متنوعی از کالاهای خانگی گرفته تا عطر ، پوشاک و مبلمان را به بازار عرضه کرده و دو هتل را اداره می کند.

به عنوان طراح اصلی و معاون رئیس گروه ورساچه ، دوناتلا ورساچه حدود 200 میلیون دلار ثروت دارد.

لوگو ورساچه “سر مدوسا” ، یک شخصیت اساطیری یونانی است. این نشان از کف ویرانه هایی در منطقه Reggio Calabria گرفته شده است که خواهران و برادران ورساچه در کودکی بازی می کردند. جیانی ورساچه مدوسا را به عنوان نشان ورساچه انتخاب کرد ، زیرا باعث علاقه بیشتر مردم به ورساچه می شد.
در سال 2006 ، برند ورساچه با لامبورگینی وارد همکاری شد. برای تولید Lambiorghini Murciélago LP640 VERSACE. این خودرو دارای یک فضای داخلی ساتن سفید با نشان ورساچه بود که در صندلی ها دوخته شده است. این خودرو به رنگ سیاه و سفید موجود بود و فقط ده عدد از آن تولید شده است. این ماشین با یک مجموعه چمدان مکمل ، کفش رانندگی لوکس و دستکش رانندگی فروخته شد.
بوتیک ورساچه در میلان ، ایتالیا

برند ورساچه در سال 2008 با AgustaWestland به منظور ساخت هلیکوپتر لوکس AgustaWestland AW109 Grand Versace VIP همکاری کرد. این بالگرد شامل فضای داخلی چرم ورساچه و طرحی خاص در قسمت خارجی است.

در سال 2011 ، ورساچه و H&M خط تولید جدیدی از لباس را به راه انداختند. که در فروشگاه های H&M به فروش می رسد. این مجموعه شامل لباس زنانه و مردانه و وسایل خانگی مانند بالش و پتو می گردد.

در سال 2015 ، ورساچه برای رونمایی از خط کفش ورزشی با رقصنده معروف لیل باک همکاری کرد.

در سال 2018 ، رونی فیگ و دوناتلا ورساچه مجموعه “کید ورساچه” را آغاز کردند که دارای یک نشان با لوگوی اصلاح شده مدوسا است که عبارت “KITH” بر روی چشمان آن نوشته شده است.

مجموعه ورساچه مردانه ، پاییز 2019 کالاهای مختلفی را با نشان شرکت فورد موتور به نمایش گذاشت.


تاریخچه برند ورساچه

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼ و Saghár✿
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا