خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,205
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از دوره های حساس زندگی بانوان که نیاز به مراقبت ها و حساسیت های مخصوص به خود را دارد دوران حاملگی می باشد که به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد شده بدن مادران در شرایط خاصی قرار گرفته و از لحاظ جسمی و روحی آسیب پذیرتر می شود به همین خاطر مادران باید به منظور حفظ سلامتی خود و جنینشان احتیاط های لازم را رعایت نمایند. از این رو قصد داریم در این مطلب به جهت آگاهی و راهنمایی شما عزیزان بهترین نوع ضد آفتاب در دوران بارداری و تاثیرات و نکات مهم در این زمینه مورد بررسی قرار دهیم.

اهمیت استفاده از ضد آفتاب در دوران بارداری
به طور کلی مادران در دوران حاملگی دچار یک سری تغییرات مختلف می شوند که از جمله آن ها می توان به حساسیت های پوستی در این دوران اشاره کرد به طوری که پوست آن ها در مقابل نور آفتاب و اغلب آلودگی ها آسیب پذیرتر بوده و سریع واکنش نشان می دهد ولی می توان با بکارگیری مدل های مناسبی از انواع ضد آفتاب در دوران بارداری تا حدودی پوست را در برابر این خطرات ایمنی سازی نمود و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کرد.

پوست مادران در این دوران خیلی حساس بوده و قرار گرفتن آن ها در برابر نور آفتاب به طور مستقیم ممکن است موجب ایجاد لک در قسمت های پوست صورت و بدن شود. به همین خاطر استفاده از کرم های ضد آفتاب در حاملگی بسیار ضروری و مهم می باشد ولی باید نسبت به این نکته که چه مدل کرمی مناسب و یدون ضرر بوده و همچنین منع مصرف نداشته توجه زیادی داشته باشند. بکار بردن این کرم ها راهی برای حفاظت و مراقبت از پوست مادران در مقابل پرتوهای مضر UV می باشد.

#متینا_کوثری


اصول استفاده از کرم ضد آفتاب در دوران بارداری

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,205
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
خصوصیات ضد آفتاب مناسب در دوران حاملگی
مادران باردار در زمان انتخاب یک کرم ضد آفتاب خوب و بدون ضرر برای این دوران باید به یک سری موارد ضروری توجه نمایند که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم.

عاری بودن از اکسی بنزون :
فهرست ترکیبات تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب بارداری را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و از خریداری انواع ضد آفتاب هایی که دارای ماده فعال اکسی بنزون می باشد به شدت پرهیز نمایید.

دارای طیف گسترده :
کرم های ضد آفتاب با طیف گسترده شما را در برابر دو نوع اشعه UVA و UVB مراقبت می کنند. ضد آفتاب هایی که شامل طیف گسترده نمی باشند تنها قادر هستند از پوست شما در مقابل یک طیف نور ماوراء بنفش مراقبت نمایند.

اس پی اف ۳۰ (SPF 30) :
ضد آفتابی را بخرید که میزان SPF آن حداقل ۳۰ باشد. این مدل کرم ها مراقبت خیلی خوبی در مقابل نور آفتاب دارند. گر چه ارقام بالاتر آن امکان دارد میزان مراقبت بیشتری داشته باشند. این نکته را به خاطر داشته باشید که مصرف حجم زیادی از کرم موجب بالا رفتن مقدار حفاظت نمی شود. مصرف مداوم و پی در پی آن به ویژه زمانی که درون آب هستید مهم می باشد.

انواع ضد آفتاب های فیزیکی :
ضد آفتاب های فیزیکی یا معدنی با کمک اکسید روی یا دی اکسید تیتانیومی که دارند یک مانع میان پوست و نور آفتاب بوجود می آورند. این سد یا مانع پرتوهای خورشید را بازتاب می کند و به طور کامل از جذب آن بـ*ـو*سیله پوستتان جلوگیری می کند. از آنجایی که خاصیت ضد آلرژیکی آن ها در سطح بالایی می باشد برای زنان حامله ای که پوست حساس و آسیب پذیری دارند انتخاب مناسبی می باشد

مدل های مختلف ضد آفتاب
ضد آفتاب ها به طور کلی دارای طیف های متنوعی می باشند و در واقع می توان گقت انواع ضد آفتاب مناسب برای دوران حاملگی با دو مدل پوشش دهی از پوست مراقبت می کند که مدل اول آن اخطار فیزیکی می باشد که با ایجاد لایه صیقلی بر روی پوست و انعکاس نور بوجود می آید و مدل دوم آن که اخطار شیمیایی می باشد با اضافه کردن مواد شیمیایی برای نگه داری نور خورشید از پوست مراقبت می کند.
#متینا_کوثری


اصول استفاده از کرم ضد آفتاب در دوران بارداری

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,205
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 30 دقیقه
نویسنده این موضوع

نکات مراقبتی لازم در صورت استفاده از ضد آفتاب در حاملگی
به منظور استفاده از چنین کرم هایی در این دوران باید به نکاتی ضروری توجه نمایید که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم.

توجه به اهمیت و تاثیرات ضد آفتاب و فراموش نکردن مصرف روزانه آن :
از جمله دلایل بکار بردن این گونه کرم ها در دوران حاملگی این است که در این دوره سلول های ایجاد کننده رنگدانه پوستی ملانین کارکرد کمتری داشته به همین خاطر پوست مادران در برابر پرتوهای خطرناک نور خورشید بسیار آسیب پذیر می باشد. همین موضوع درصد مبتلا شدن به مشکلات پوستی همجون سرطان پوست را بالا می برد. نیاز است که در طی حاملگی حداقل هر ۳ ساعت از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید و اگر تعریق زیادی دارید و یا به شنا کردن پرداخته اید تعداد دفعات زیادتری این عمل را انجام دهید.

استفاده از ضد آفتاب های معدنی یا فیزیکی :
ضد آفتابی را انتخاب نمایید که پوست شما را در مقابل پرتوهای خطرناک UVA و UVB مراقبت نماید. در دوران حاملگی بهترین کار این است که در پی یک نوع ضد آفتاب فیزیکی باشید. این نوع ضد آفتاب ها دارای زینک اکساید و یا تیتانیوم اکساید می باشند که به طور معمول یک قشر محافظت کننده در سطح پوست بوجود می آورند و جذب پوستی خیلی کمی دارند. ضد آفتاب های شیمیایی دارای ترکیباتی همچون اکسی بنزون، آووینزون، هموسالات و سایر مواد مضر می باشند. طبق تحقیقات انجام شده تماس داشتن با اکسی بنزون موجب به دنیا آمدن نوزادان کم وزن می گردد و ترکیب شیمیایی بنزون نیز با هورمون های طبیعی شما تداخل ایجاد می کند.

اجتناب از بکار بردن اسپری ضد آفتاب :
هنگامی که از اسپری ضد آفتاب در دوران حاملگی استفاده نمایید احتمال زیادی دارد که آن را به داخل ریه هایتان وارد نمایید. ذره های کوچک موجود در ضد آفتاب ها همچون تیتانیوم اکساید هنگامی که به مقدار زیادی تحت تنفس قرار گیرند امکان دارد سرطان زا و خطرساز باشند.

پرهیز از ویتامین A :
ویتامین A موجود در بعضی از کرم های ضد آفتاب که به عنوان رتینیل پالمیتات، رتینیل استات، رتینیل لینولئات و رتینول معروف می باشند امکان دارد سرعت رشد تومورها و عارضه های پوستی را بالا ببرند.

عدم استفاده از ضد آفتاب تنها بر روی صورت :
نیاز است که ضمن استفاده از ضد آفتاب بر روی صورت در مناطق دیگری همچون گردن و ناحیه دکلته نیز از این نوع کرم ها بزنید. این مناطق به طور معمول در زمان بکار بردن ضد آفتاب چشم پوشی می شوند در صورتی که بیشتر در معرض پیری زود هنگام، بروز لکه های پوستی، آفتاب سوختگی و چین و چروک قرار می گیرند.
در مطلب ارائه شده به معرفی ویژگی های اصلی و مهم انتخاب یک نوع ضد آفتاب در دوران بارداری و نکات مراقبتی در این زمینه پرداختیم که امیدواریم نهایت استفاده را از آن برده باشید.

منبع : آرگا
#متینا_کوثری


اصول استفاده از کرم ضد آفتاب در دوران بارداری

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا