خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,195
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
از جمله مهمترین و موثرترین عواملی که در روند تربیتی و پرورش کودکان می توان به آن اشاره داشت طریقه صحبت کردن و استفاده از القاب و صفات در هنگام گفتگو و بحث با آن ها می باشد چرا که عدم توجه والدین به چنین موضوعی در آینده بر روی شخصیت کودکان تاثیرات منفی داشته و پیامدهای بدی را به دنبال خواهد داشت. از همین رو قصد داریم در این مطلب به بررسی تاثیرات لقب دادن به کودک و عواقب ناشی از آن بپردازیم.

به طور کلی تمامی والدین سعی می کنند تا کودکی سالم با شخصیتی نیکو و شایسته تربیت نمایند و به جامعه تحویل دهند ولی تحقق این امر نیاز به رعایت یک سری نکات رفتاری در رابـ*ـطه با نوع برخورد و حرف زدن با کودکان می باشد که از این میان می توان به اثرات لقب دادن به کودک بر روی شکل گیری شخصیت او اشاره کرد.

تاثیرات لقب دادن به کودک
بهتر است بدانید که هیچ چیز به قدر یک شخصیت زیبا و ارزنده در اجتماع مهم نمی باشد. اگر به رابـ*ـطه ها و ارتباطات خود دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که اغلب به سوی کسانی جذب می شوید که شخصیت خوبی دارند. به همین خاطر نیاز است که شما نسبت به صفاتی که به شخصیت فرزندتان می دهید دقت زیادی داشته باشید. در صورتی که تمایل دارید به فرزندتان لقب بدهید بهتر است تا خصوصیات مثبت شخصیتی او را به زبان بیاورید تا کودک شما اثر این لقب را تا زمان بزرگسالی در وجود خود احساس نماید و در آینده شخصیتی بی نظیر داشته باشد.

القاب و صفات بد در بچه ها باعث نابود شدن و ترور شخصیتی آن ها شده و تنبیه بدنی آنان نیز پرخاشگری را در پی دارد. صدا زدن کودکان با القاب زشت و نامناسب موجب به وجود آمدن باور و یقین آنان نسبت به آن لقب ها گردد. هنگامی که خصوصیات ظاهری فرزندتان را به او گوشزد می کنید و بر مبنای همین خصوصیات ظاهری به او لقب می دهید در حقیقت به گونه ای به او می فهمانید که ظاهر زیبا از اهمیت بالایی برخوردار است و او به دلیل وجود همین ظاهر زیبا مورد متوجه قرار گرفته است.

#متینا_کوثری


لقب دادن به کودک چه پیامدهایی را به دنبال دارد؟

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,195
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
در رابـ*ـطه با القاب منفی نیز می توانید اثرات خیلی بد و منفی بر روی شخصیت کودک بگذارید. به همین دلیل نسبت دادن این نوع صفات به کودک کار اشتباهی می باشد و به هیچ عنوان نباید از روی ظاهر و یا اعمال منفی به فرزندتان صفت و لقب بدهید. بایستی این را نیز به یاد داشته باشیم که با لحن و گفتار ملایم و صحبت کردن درست با فرزندان خود سانسوری و پنهان کردن واقعیت شخصیت نیست بلکه قدمی به سوی تربیت و پرورش او می باشد.

نحوه برخورد با افراد لقب دهنده به کودک
لقب دادن به کودکان همواره از طرف والدین نبوده بلکه برخی مواقع از سوی اطرافیان و اقوام نیز می باشد. بهتر است که به جای ملاحظه و رودربایستی در وهله اول شخصیت فرزندتان برایتان مهم باشد. و اگر فردی از اطرافیان و فامیل با صفات بد کودک شما را مورد خطاب قرار داد بهترین کار این است که با رعایت ادب و احترام به او متذکر شوید که این گونه القاب و صفات را مورد پسند برای فرزند خود نمی دانید و بهتر است آنان کودکتان را با اسم اصلی خودش صدا بزنند.

در دیدگاه اول شاید به ظاهر این عمل را حرمت شکنی در نظر بگیرید ولی به این موضوع توجه داشته باشید که شما وظیفه تربیت و پرورش کودک خود را بر عهده دارید. اگر صدمه یا اشتباهی در این زمینه به کودک شما وارد گردد مقصر اصلی آن را شما می دانند.

انواع راهکارهای مناسب و رفتار درست در این زمینه
برای این که والدین بتوانند فرزندی شایسته و خوب پرورش بدهند که در آینده از شخصیتی عالی و ایده آل برخوردار باشد باید نوع برخورد آن ها مناسب و حساب شده باشد که در ادامه نحوه رفتار اصولی در این رابـ*ـطه را شرح داده ایم.

عدم یاددهی القاب و صفات :
برخی اوقات والدین به سادگی لقب های مسخره و خنده داری را که کودک می گوید برای خود کودک بکار می برند به عنوان مثال «کودن! نمی دانی که نباید به کسی لقب بد داد». این عمل به کودک این مجوز را می دهد تا همان کلمه ها را که شما بکار می برید خود نیز در مواقع مختلف استفاده کند. بنابراین خشم و عصبانیت خود را کنترل نمایید و برای او شرح دهید که چگونه و به چه علت به این میزان دچار عصبانیت شده اید.
#متینا_کوثری


لقب دادن به کودک چه پیامدهایی را به دنبال دارد؟

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,195
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع

مشخص کردن نام های خوب و زشت :
به صورت خیلی دقیق برای کودک شرح بدهید که چه اسم هایی نباید بکار ببرد. فقط بدین گونه می توانید از او توقع داشته باشید که القاب مجاز و غیرمجاز را کاملا شناخته باشد.

عدم مجازات کودک به علت استفاده از القاب :
در صورتی که کودک را به خاطر بکار بردن القاب تنبیه نمایید هر زمان که در کنار او نباشید از این کلمات استفاده می کند. انجام مجازات زیاد برای رفع بددهنی به کودک یاد می دهد که چطور عملی را به صورت مخفیانه انجام دهد.

اجازه ندادن به لقب گذاشتن بر روی کودکان :
روش های خوبی را به کودک پیشنهاد نمایید تا هنگامی که افراد دیگر بر روی او لقب می گذارند از راه آن ها عکس العمل نشان بدهد. برای مثال بگویید «وقتی دوستت با اسم بدی شما را صدا زد، به او بگو تا موقعی که اسم خودم را صدا نکنی با تو بازی نمی کنم و جواب تو را نمی دهم.»

خودداری از بکارگیری القاب خودمانی و تمسخر آمیز :
از صدا زدن فرزند خود با صفاتی که گاه به خاطر احساس صمیمیت آن ها را بکار می برید اما تمایل ندارید او برای صدا زدن سایرین از آن ها استفاده نماید پرهیز کنید. به طور مثال گفتن کلماتی همچون شیطون یا وروجک می تواند به خاطر تقلید کودکان از والدینشان استفاده گردد.

در این مطلب تاثیرات و اهمیت لقب دادن به کودک را به همراه راهکارهای مناسب در این زمینه شرح دادیم که امیدواریم نهایت استفاده را از آن برده باشید.

منبع : آرگا
#متینا_کوثری


لقب دادن به کودک چه پیامدهایی را به دنبال دارد؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا