خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Cadman

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
22/2/21
ارسال ها
751
امتیاز واکنش
11,172
امتیاز
303
زمان حضور
31 روز 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
نماینده تشکل‌های چاپ سراسر کشور از ارسال نامه به وزیر ارشاد و رونوشت آن به معاون فرهنگی مبنی بر ایجاد شرایطی جهت استفاده ناشران و چاپخانه‌داران از کاغذ تولید داخل خبر داد.



غلامرضا شجاع نماینده تشکل‌های چاپ سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، از دیدار با معاون فرهنگی جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت:‌ مشکلات صنعت چاپ‌، معرفی تشکل‌های چاپ 31 استان کشور، خودکفایی در زمینه تولید زینک در داخل کشور و چرایی عدم رخداد این مهم از محورهای گفت‌وگوی ما بود.

وی ادامه داد:‌ کاغذ نیز موضوع مورد بحث دیگری در این دیدار بود که در این زمینه من بار دیگر پیشنهادم برای استفاده از تولید داخلی کاغذ و به طور مشخص کاغذ مازندران در صنعت چاپ و نشر را مطرح کردم.

شجاع گفت: سال 99 به عنوان نماینده تشکل‌های چاپ استان‌های کشور و مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ وقت پیشنهاد فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز برای چاپخانه‌ها از بانک ملی را مطرح کرده‌ام. علاوه بر آن مقدمات آن نیز توسط خود فعالان این صنعت طی شده است.

وی ادامه داد:‌ یکی از بزرگترین مشکلات فعلی و دغدغه اهالی چاپ موضوع نقدینگی است، ما در این نامه اشاره کردیم با توجه به اینکه سال جاری به عنوان سال جهش تولید نام‌گذاری شده است و کارخانه چوب و کاغذ مازندران نیز توانمندی تولید کاغذ را دارد و سهام آن متعلق به بانک ملی است. می‌توان با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارشاد و بانک ملی از تسهیلات این بانک برای صنعت چاپ بهره برد.

شجاع تصریح کرد:‌ مشابه این اتفاق در اوایل دهه 80 برای صنعت چاپ رخ داد و وزارت ارشاد با بانک صادرات به تفاهم رسید تا برای اهالی این صنعت تسهیلات دریافت کند.از سوی دیگر ما اهالی چاپ نیز متعهد می‌شویم که در قبال دریافت این تسهیلات از کاغذهای تولید کارخانه مازندران خریداری کنیم.

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان تهران افزود: حتی در این پیشنهاد به نمایندگی از تشکل‌های چاپ استان‌های کشور خواستار این شدیم که بانک این تسهیلات را مستقیما به کارخانه ارائه کند و کارخانه در قبال آن به ما کاغذ دهد.

وی گفت: البته ما یک مطالبه ساده نیز داریم و آن اینکه بانک ملی در قبال ضمانت این تسهیلات از چاپخانه‌داران وثیقه ملکی مطالبه نکند و به همان چک و سفته بانکی رضایت دهد. همان‌طور که گفتم در دولت قبلی این موضوع را مطرح کردم و مورد استقبال نیز قرار گرفت اما در عمل کاری انجام نشد.

شجاع با اشاره به کیفیت کاغذ تولید داخل گفت: چندی پیش شرکت افست برای پروژه چاپ کتاب‌های درسی کاغذ تولیدی مازندران را تست کرد که 80 درصد نمره قبولی گرفت، حتی برخی ناشران کتاب‌های کمک درسی و آموزشی که از ناشران بزرگ این حوزه به شمار می‌روند‌، نیز از مازندران کاغذ خریده و کتاب‌های خود را با کاغذ تولید داخل منتشر کرده‌اند.
نماینده تشکل‌های چاپ سراسر کشور افزود: من این مطالبه را چندی پیش نیز در قبال نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرده بودم و حالا رونوشت این نامه را نیز به آقای احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد ارائه کردم.



منبع تسنیم


پیشنهاد چاپخانه‌داران برای استفاده از کاغذ تولید داخل/ کاغذ مازندران در کتاب‌های ناشر کمک آموزشی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا