خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مواد لازم برای یک شیشه متوسط
سیب۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
گلاب۴ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
طرز تهیه مربا سیب

مرحله اول
برای تهیه مربای سیب ابتدا سیب ها را می شوییم و بعد پوستشان را می گیریم و از وسط نصف می کنیم و هسته های آن را خارج می کنیم و در ظرفی قرار می دهیم.سپس روی تخته آشپزخانه سیب ها را می گذاریم و به صورت مکعب های متوسط خرد می کنیم.
مرحله دوم
البته می توانید از انواع قالب ها نیز برای خرد کردن سیب ها استفاده کنید. پس از خرد کردن سیب را داخل کاسه ای می ریزیم و ۱ لیوان آب را به همراه لیمو ترش به سیب ها اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا هیمن طور استراحت کنند.
مرحله سوم
داخل قابلمه ای (متناسب با مقدار سیب ها) ۴ لیوان آب می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم تا با حرارت زیاد آب آن سریعتر جوش بیاید و شکر را کم کم داخل آب می ریزیم و آرام با قاشق هم می زنیم تا زودتر در آب حل شود.
مرحله چهارم
زمانیکه آب در حال جوشیدن بود سیب ها را در آبکش می ریزیم و بعد به شربت در حال جوش اضافه می کنیم و زعفران دم کرده را نیز اضافه می کنیم حرارت را متوسط می کنیم تا مربا به مرور به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پخته شود و به غلظت مورد نظرمان در بیاید.
مرحله پنجم
بعد از گذشت زمان گفته شده یک تکه از سیب ها را در دهان تست می کنیم. اگر سیب نرم تر شده بود و شربت مربا نیز به غلظت مورد نظرمان رسیده بود (شربت پس از سرد شدن کمی سفت تر می شود) قابلمه مربا را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.
مرحله ششم
سپس همان لحظه گلاب را می افزاییم و کمی مربا را مخلوط می کنیم تا طعم گلاب به خورد مربا برود، سپس اجازه می دهیم مربا در دمای محیط سرد شود و در شیشه مورد نظر می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و در یخچال قرار می دهیم و برای صبحانه نوش جان کنید.
نکات طرز تهیه مربای سیب
قرمز شدن رنگ مربای سیب
پس از گذشت ۳۰ دقیقه از پخت مربا، زیر قابلمه شعله پخش کن قرار می دهیم و حرارت زیر قابلمه را روی کمترین درجه قرار می دهیم. حالا یک دم کنی تمیز روی درب قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مربا به مدت یک تا دو ساعت تغییر رنگ دهد.
در صورتی که شهد مربا بیش از حد غلیظ شده بود ولی هنوز رنگ مربا قرمز نشده بود، به مقدار ۱ استکان آب جوش به مربا اضافه می کنیم و مجددا درب قابلمه را به صورت کاملا کیپ می گذاریم تا مربا دم بکشد و تغییر رنگ دهد
طرز تهیه مربای سیب سبز
روش درست کردن مربا با سیب سبز نسبت به سیب های دیگر کمی متفاوت تر است و باید چند نکته را رعایت کنید تا در پایان مربای خوشرنگ و خوشمزه ای داشته باشد. برای دانستن این نکات توصیه می کنیم مطلب زیر را مشاهده نمایید.
منبع: چی شی


طرز تهیه مربای سیب خوشمزه و مجلسی با رنگ های قرمز و زرد

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا