خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
طرز تهیه کرم کارامل خوشمزه و مخصوص به روش اصل فرانسوی

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۱ فنجان
خامه۳۰۰ میلی لیتر
تخم مرغ۵ عدد
شکر۱ فنجان
وانیل۱ پنس
طرز تهیه کرم کارامل
مرحله اول
ابتدا شیر و خامه و تخم مرغ را از داخل یخچال بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا با دمای آشپزخانه سازگار شوند. ۳/۴ شکر را در شیرجوش می ریزیم و ۱ فنجان آب روی آن می ریزیم و شیرجوش را روی حرارت کم می گذاریم و شکر را در آب هم می زنیم تا کاملا حل شود.

مرحله دوم
سپس حرارت را ملایم می کنیم تا شربت بجوشد و کمی غلیظ شود و تغییر رنگ بدهد و آنوقت از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود. بعد شربت را در چهار فنجان (حتما مخصوص فر باشد) به طور کاملا مساوی می ریزیم.
طرز تهیه کرم کارامل
اگر فنجان موجود نبود داخل یک ظرف همه شربت را می ریزیم.سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی ۱۷۰ درجه قرار می دهیم تا گرم شود. سپس قابلمه ای را روی حرارت کم می گذاریم و خامه،شیر،وانیل را داخل آن می ریزیم.
مرحله چهارم
سپس همگی مواد را مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا کناره های قابلمه حباب های ریز بزند و یا اینکه شیر شروع کند به جوشیدن که قابلمه را همان لحظه از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.تخم مرغ ها را می شکنیم و در کاسه ای می ریزیم.
مرحله پنجم
حالا باقیمانده شکر را به آن می افزاییم و با همزن دور تند می زنیم تا رنگ تخم مرغ ها تغییر کند و بعد از ترکیب خامه کم کم اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم تا اینکه همه ترکیب خامه با تخم مرغ ها مخلوط و یکدست شود.
طرز تهیه کرم کارامل
فنجان هایی که شربت داخل آن ها ریختیم را داخل سینی فر قرار می دهیم و از مایه بدست آمده داخل آن ها به طور مساوی می ریزیم و سینی فر را تا نصفه داخل فر قرار می دهیم و آرام کتری را بالای سینی فر می گیریم.
مرحله هفتم
حالا به اندازه ای آب جوش داخل سینی فر می ریزیم که تا دو سوم فنجان ها در آب جوش باشند، سپس آرام سینی را به داخل فر بر می گردانیم و درب فر را می بندیم و اجازه می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر بماند.
مرحله هشتم
سپس فر را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم ۱۵ دقیقه بگذرد و بعد سینی فر را آرام از داخل فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا فنجان ها کمی خنک شوند و بعد آن ها را داخل یخچال می گذاریم تا کاملا منسجم شوند و جا بیفتند.
طرز تهیه کرم کارامل
بعد از داخل یخچال بیرون می آوریم و اطراف فنجان ها را با چاقو جدا می کنیم و بشقابی روی فنجان قرار می دهیم و فنجان را بر می گردانیم تا کرم کارامل آماده شده در ظرف قرار بگیرد و آن را با انواع پاستیل یا میوه یا سس شکلات تزئین می کنیم.نوش جان
منبع: چی شی


طرز تهیه کرم کارامل خوشمزه و مخصوص به روش اصل فرانسوی

 
  • عالی
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا