خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
kerem-anbe.jpg

کرم انبه یک نوع دسر زیبا و خوشمزه است که بر پایه شیر و خامه و میوه تازه تهیه می شود. این دسر ژلاتین دارد که باعث بسته شدن دسر می شود. انبه یک میوه استوایی شیرین و خوشمزه است که خواص زیادی دارد و برای سلامتی مفید است. طعم انبه در دسر، باعث ایجاد یک دسر خاص و خوشمزه می شود. از آن جا که انبه شیرین است می توان شکر موجود در مواد لازم را حذف یا کم کرد. این دسر را می توان برای مهمانی ها تهیه نمود یا به صورت لیوانی و تک نفره تهیه و برای تولد ها استفاده کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کرم انبه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کرم انبه
انبه درشت۱ عدد
شیر۳ پیمانه
شکرسه چهارم پیمانه
پودر ژلاتین۳ قاشق سوپ خوری
آبنصف پیمانه
وانیلکمی
خامه۱۵-۰ گرم
طرز تهیه کرم انبه
مرحله اول
برای تهیه کرم انبه در ابتدای کار، ژلاتین را درون یک کاسه کوچک می ریزیم. سپس آب سرد را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا حالت اسفنجی پیدا کند. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا به صورت بن ماری حرارت ببیند و حل شود.
مرحله دوم
وقتی ژلاتین حل شد و کامل شفاف شد، آن را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. درون یک قابلمه، شیر و شکر را می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا شکر در شیر حل شود. از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم.
مرحله سوم
در این مرحله خامه را نیم ساعت قبل از یخچال خارج کردیم تا به دمای محیط برسد. در ادامه خامه را کم کم به مواد شیری اضافه می کنیم و به همراه وانیل مخلوط می کنیم تا با هم به خوبی یک دست شود. انبه را شسته و پوست می کنیم.
مرحله چهارم
سپس هسته آن را جدا کرده و درون غذا ساز قرار می دهیم تا پوره شود. در ادامه می توان آن را با رنده نیز پوره کرد. ژلاتین را به انبه اضافه کرده و مخلوط می کنیم و به مخلوط شیر اضافه می کنیم. بعد از این که کامل مخلوط شد،
مرحله پنجم
در این مرحله مخلوط را از صافی رد می کنیم. این کار باعث می شود پوره یکدست شود و دسر ما زیبا تر شود. در ادامه قالب سیلیکونی را برداشته و روی کی بشقاب یا سینی قرار می دهیم، سپس مواد کرم را درون آن می ریزیم.
مرحله ششم
سپس حدود ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ببندد. وقتی دسر به طور کامل بست، کناره های دسر را آزاد کرده و قالب را در ظرف مناسب بر می گردانیم. سپس با گل های خوراکی یا اکیلی خوراکی روی آن را تزیین می کنیم
منبع: چی شی


طرز تهیه کرم انبه یک دسر خوشمزه و بسیار شیک مجلسی

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: *NiLOOFaR* و Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا