خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی به کپنهاگ | Travel Guide To Copenhagen

کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک بوده و جزء خوشحال ترین شهرهای دنیا لقب گرفته است. سطح استاندارهای زندگی در این شهر بسیار بالاست. کپنهاگ در دانمارک میزبان مکان‌ها، بناهای تاریخی و جواهرات فرهنگی زیادی است و در عین حال شهری بسیار مدرن هم به شمار می رود. معماری کلاسیک و کانال ها در کنار ساختمون ها و بناهای جدید همگی در کنار هم چهره ای بسیار زیبایی به شهر بخشیده اند.
اما مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر نیاز است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم و همچنین بدانیم که برای گشت و گذار به کدام مناطق شهر کپنهاگ باید برویم. از همین رو الی گشت در راهنمای سفر به کپنهاگ اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی برای شما نموده است؛ با ما در سفر به کپنهاگ در دانمارک همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی کپنهاگ

کپنهاگ، پایتخت و پرجمعیت ترین شهر کشور دانمارک است. از لحاظ جغرافیایی این شهر در شرق ساحل زلاند قرار گرفته است. مساحت آن ۸۶ هزار کیلومتر مربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷ انجام شده، ۶۰۶۰۵۷ نفر در این شهر زندگی می کنند.

اطلاعات کلی شهر کپنهاگ در دانمارک

زبان رسمی: دانمارکی

واحد پول رسمی: کرون دانمارک، (۱۰ کرون=۱.۲۵ دلارآمریکا)

اختلاف ساعت با تهران: دو و نیم ساعت عقب تر از تهران است.

کد کشور:+۴۵

شماره های ضروری دانمارک:

اورژانس، آتش نشانی و پلیس: ۱۱۲

فرودگاه شهر کپنهاگ: (Copenhagen Airport (CPH

آب و هوای کپنهاگ در دانمارک

با توجه به شرایط جغرافیایی که شهر کپنهاگ دارا است، آب و هوای نسبتا معتدلی در این شهر حکم فرماست. تابستان های این شهر گرم اما نه آن تعریفی که از گرما در ایران دارید، گرما در این شهر به اندازه ای است که اصلا احساس پریدن در یک استخر به شما دست نمی دهد و تقریبا شرایط معتدلی پابرجاست.
اما زمستان ها در این شهر هوا بسیار سرد می شود و برف سنگینی می بارد. این شهر دارای روزهای بلند است و در ماه های مرداد و تیر طولانی ترین روزها در این شهر به وجود می آیند و معمولا تا بعد از نیمه شب هم هوا تاریک نیست. در حالی که در ماه دسامبر(مهر) شما حتی در طول ظهر هم بیشتر در سایه‌ها حرکت خواهید کرد و خورشید بسیار مایل می تابد و هوا قبل از اینکه ساعت کاری تمام شود، کاملا تاریک خواهد شد.

بهترین زمان برای سفر به کپنهاگ

برای سفر به این شهر دانمارکی، بهترین زمان در فصل های بهار و تابستان است که شما می توانید از آب و هوای بی نظیر این شهر نهایت لـ*ـذت را ببرید. البته در این فصل به دلیل شرایط مساعد سفر گردشگران زیادی را به سمت کپنهاگ می کشاند و هزینه ها به مراتب بالا می روند.

هزینه اقامت در شهر کپنهاگ

با توجه به این که در این شهر زندگی در سطح استانداردی قرار دارد هزینه ها هم به همان نسبت بالا هستند. به همین دلیل اقامت در هتل های این شهر هزینه بالایی دارند. به طوری که ممکن است اقامت در یک هتل دو ستاره هم اندازه هزینه ایی باشد که برای یک هتل ۵ ستاره در کشورهای دیگر می پردازید. اگر هم بخواهید در هاستل های این شهر اقامت داشته باشید باید برای هر شب اقامت در هاستل های یک تـ*ـخت خوبه بین ۳۴ تا ۵۰ دلار هزینه کنید.
در ادامه راهنمای سفر به کپنهاگ ما به چند هتل مناسب برای اقامت در شهر کپنهاگ دانمارک می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ذکر شده است).

هتل های دو ستاره ۶۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره ۴۵۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های چهار ستاره ۸۵۰,۰۰۰ تا ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان


راهنمای سفر به کپنهاگ

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
هتل های پیشنهادی در شهر کپنهارگ

  • هتل ماریوت کپنهاگ (Copenhagen Marriott Hotel)
هتل ۵ ستاره لوکس و بسیار شیک ماریوت، به قطع می توان گفت یکی از بهترین هتل های این شهر به شمار می رود. امکانات هتل بسیار عالی بوده و شما می توانید در کمال آسایش در این هتل اقامت کنید. نکته حائز اهمیت این هتل، فاصله ۲۰ دقیقه ای آن به مرکز شهر می باشد.

آدرس: دانمارک – کپنهاگ Kalvebod Brygge ۵، ۱۵۶۰ København V، Denmark

  • هتل کنگ آرتور (Hotel Kong Arthur)
سبک منحصر به فرد این هتل تلفیقی از مدرنیته و قرون وسطی است که از قرن ۱۹ تا به امروز به جا در این شهر به جا مانده است. این هتل ۴ ستاره بوده و تا مرکز شهر ۴ دقیقه فاصله دارد. از جمله امکانات این هتل می توان به بوفه ی صبحانه، اینترنت رایگان، اتاق بدنسازی، جکوزی، اتاق کسب و کار و خشک شویی اشاره کرد.

آدرس: دانمارک – کپنهاگ Nørre Søgade ۱۱، ۱۳۷۰ København K، Denmark

  • هتل الکساندرا کپنهاگ (Hotel Alexandra)
دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به کپنهاگ، هتل الکساندار است. نهایت آرامش و آسودگی را می توانید در این هتل ۳ ستاره داشته باشید. سطح قیمت در این هتل مناسب بوده و امکانات مناسبی را برای اقامت مسافران در نظر گرفته اند.

آدرس: دانمارک – کپنهاگ Cirkusbygningen، København، Denmark

  • هتل کابین سیتی (Cabinn City Hotel)
هتل ۲ ستاره نقلی و کوچک کابین سیتی در شهر کپنهارگ قرار دارد. این هتل امکانات خوبی دارد و هزینه خیلی مناسبی را بابت اقامتتان در این هتل می توانید بپردازید. ظاهر هتل امروزی و تمیز بوده و دکور داخلی شیک و تمیز دارد. شما می توانید از اینترنت رایگان هتل هم استفاده کنید، اما سیگار کشیدن در این هتل ممنوع است.

آدرس: دانمارک – کپنهاگ Mitchellsgade ۱۴، ۱۵۶۸ København V، Denmark

هزینه خورد و خوراک در کپنهاگ

در راهنمای سفر به کپنهاگ ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، در شهر تاریخی و امپراطوری کپنهاگ، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۲۹ کرون را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۶۰۰ کرون پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر کپنهاگ مانند اکثر کشورهای دنیا ارزان تر است و مبلغ ۷۰ کرون می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید.

رستوران های پیشنهادی در شهر کپنهاگ

  • رستوران کریبز گاردن (Restaurant Krebsegaarden)
اگر تمایل داشتید در یکی از لوکس ترین رستوران های شهر کپنهاگ شام میل کنید، رستوران کریبز گاردن می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. این رستوران با توجه به کیفیت غذایی بالایی که دارد، هزینه بالای هم نیز دریافت می کند. منوی غذایی این رستوران شامل غذاهای کشور اسکاندیناوی، اروپایی، دانمارکی، نروژی، رژیمی و گیاه خواری می شود.

آدرس: دانمارک – کپنهاگ Studiestræde ۱۷، ۱۴۵۵ København K، Denmark

  • رستوران سولز (Souls)
رستورانی با فضای امروزی و شیک در شهر کپنهاگ، به نام سولز قرار داد. تمام وعده های غذایی در این رستوران سرو می شود و منوی غذایی آن هم شامل غذاهای اروپایی، سالم، گیاهی، رژیمی و کافه می باشد. سطح قیمت این رستوران خوبه و کیفیتی خیلی خوب هم دارد.

آدرس: دانمارک – کپنهاگ Melchiors Pl. ۳، ۲۱۰۰ København Ø، Denmark


راهنمای سفر به کپنهاگ

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • رستوران اولیو (The Olive Kitchen & Bar)
رستورانی فوق العاده در شهر کپنهاگ، که کیفیتی عالی و قیمت مناسبی را دارا است. منوی این رستوران شامل غذاهای اروپایی، بین المللی، و رژیمی هستند. محیط رستوران خیلی گرم و راحت بوده و رفتار گارسون ها و سرویس دهی آنها بسیار مناسب هست. زمان ارائه سرویس در این رستوران از ۵ عصر تا ۱۰ شب است.

آدرس: دانمارک – کپنهاگ Nørregade ۲۲، ۱۱۶۵ København K، Denmark

  • رستوران کاد وستربرو (KoD Vesterbro)
اگر در این شهر دانمارکی هـ*ـوس استیک کردید می توانید به رستوران کاد وستربرو بروید و بهترین استیک های این شهر را میل کنید. کیفیت غذاهای این رستوران عالی بوده و هزینه ی مناسبی را هم دریافت می کند.

آدرس: دانمارک – کپنهاگ Vesterbrogade ۳۳، ۱۶۲۰ København V، Denmark

هزینه حمل و نقل در شهر کپنهاگ

برای اتوبوس‌های شهری، اتوبوس‌های آبی، قطار و مترو می‌توانید از یک بلیط استفاده کنید. سیستم حمل و نقل عمومی کپنهاگ تمام مناطق شهر را پوشش می‌دهد.

هزینه بلیط تک سفره ۲۴ کرون

هزینه بلیط ماهانه ۳۹۰ کرون

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳۷ کرون و به ازای هر یک کیلومتر ۱۵ کرون به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۴۲۰ کرون باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱۰ کرون

جاذبه های مهم گردشگری در شهر کپنهاگ

  • کاخ روزن بورگ (Rosenborg Castle)
کاخ دیدنی و بسیار شیک روزن بورگ در بین باغ های سرسبز قرار و شما به سمت زندگی خاندان سلطنتی دانمارک می برد. کاخ روزن بورگ را شخصی به نام کریستین چهارم، به عنوان اقامتگاه تابستانی در اوایل قرن هفدهم و به سبک رنسانسِ هلندی ساخته است. این جاذبه گردشگری در شهر کپنهاگ هر سال دو میلیون توریست را سمت خود جذب می نماید.

آدرس: دانمارک – کپنهاگ Rosenborg Slot، ۱۳۵۰ København K، Denmark

  • کانال نیهاون (Nyhavn)
کانال نیهاون (Nyhavn) در قرن هفدهم برای اتصال میدان کانگنس نیترو (Kongens Nytorv) به بندر ساخته شده است و از آن زمان تا به اکنون، پاتوق محبوبی برای کافه نشینی کنار آب و لـ*ـذت بردن از هوای خوش این شهر سرسبز شده است. در شمال نیهاون، یک طرف ردیف خانه های رنگارنگ متعلق به قرن هفده و هجده را می بینید که این روزها یکی از نمادهای شهر کپنهاگ شده است. خانه پلاک ۱۶ نیز خانه ی هانس کریستین اندرسن، نویسنده ی معروف هست و طرف دیگه هم قایق های خوش آب و رنگ در بندر پهلو گرفته اند. جنوبش هم محل نگهداری و نمایش قایق های چوبی تاریخی متعلق به موزه ی ملی دانمارکِ که قدیمی ترینشان بیشتر از ۱۰۰ سال عمر دارد. می توانید ساعت ها در این منطقه مشغول عکاسی باشید.

آدرس: دانمارک – کپنهاگ Nyhavn ۱F، ۱۰۵۱ København K، Denmark


راهنمای سفر به کپنهاگ

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • کانال نیهاون (Nyhavn)
کانال نیهاون (Nyhavn) در قرن هفدهم برای اتصال میدان کانگنس نیترو (Kongens Nytorv) به بندر ساخته شده است و از آن زمان تا به اکنون، پاتوق محبوبی برای کافه نشینی کنار آب و برخوردار شدن از هوای خوش این شهر سرسبز شده است. در شمال نیهاون، یک طرف ردیف خانه های رنگارنگ متعلق به قرن هفده و هجده را می بینید که این روزها یکی از نمادهای شهر کپنهاگ شده است.
خانه پلاک ۱۶ نیز خانه ی هانس کریستین اندرسن، نویسنده ی معروف هست و طرف دیگه هم قایق های خوش آب و رنگ در بندر پهلو گرفته اند. جنوبش هم محل نگهداری و نمایش قایق های چوبی تاریخی متعلق به موزه ی ملی دانمارکِ که قدیمی ترینشان بیشتر از ۱۰۰ سال عمر دارد. می توانید ساعت ها در این منطقه مشغول عکاسی باشید.

آدرس: دانمارک – کپنهاگ Nyhavn ۱F، ۱۰۵۱ København K، Denmark

  • پارک تیوولی (Tivoli Gardens)
یکی از مشهورترین جاذبه های کپنهاگ پارک تیوولی هست، که اکثر فستیوال ها و جشن ها در این پارک برگزار می گردد. باغی متعلق به ۱۸۴۳ میلادی که با سواری های مهیج شهربازی، پاویون های زیبا، کارناوال های رنگارنگ و نمایش های موزیکال در فضای باز،گردشگرهای زیادی رو به خودش جذب میکند.

آدرس: دانمارک – کپنهاگ Vesterbrogade ۳، ۱۶۳۰ København V، Denmark

  • کلیسای اور سیویر (Church of Our Saviour)
کلیسای اور سیویر که معنای نام آن ناجی ما است، در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده است و از دیدنی ترین کلیساهای اروپا به شمار می رود، این کلیسا به دو دلیل معروف شده. اول اینکه مناره ی مارپیچ که آن را شبیه قلعه های فانتزی قصه ها کرده و اگه پله های پیچ در پیچش رو بالا بروید، چشم انداز فوق العاده ای از کپنهاگ در زیر پاهایتان مشاهده می کنید. دومین دلیل شهرت آن هم، داشتن بزرگترین کاریون در اروپای شمالی هست، که در سال ۱۹۲۸ ساخته شده و ۴۸ زنگ برنزی دارد. کاریون نوعی ساز ضربی بزرگ است که برای تولید صدای ناقوس ازش استفاده می شود. کاریون کلیسای اور سیویر از ۸ صبح تا نیمه شب، هر ساعت ملودی های گوش نواز پخش می کند.

آدرس: دانمارک – کپنهاگ ۱۳۰ Margaret Dr، Singapore ۱۴۹۳۰۰

فستیوال های کپنهاگ

  • فستیوال عکس کپنهاگ؛ زمان برگزاری از ۱۱ تا ۲۱ تیر
  • فستیوال جاز کپنهاگ یکی از بزرگترین‌ها جشنواره ها در اروپاست؛ زمان برگزاری از ۱۲ تا ۲۱ تیر
  • بندر کپنهاگ هر سال به مدت سه روز میزبان موسیقی، تئاتر و ورزش است؛ زمان برگزاری ۴ تا ۶ مرداد در بندر کپنهاگ
بایدها و نبایدها در کپنهاگ

  • آب لوله کشی در این شهر قابل آشامیدن است.
  • شهر کپنهاگ از لحاظ امنیت در وضعیت خوبی قرار دارد و نیازی به نگرانی بابت اقامت در آن و قدم زدن در خیابان های آن لازم نیست که داشته باشید.
منبع: الی گشت


4-8880846358f9378f1e.jpg


Rosenborg-Castle.jpg


Tivoli-Gardens.webp


Church-of-Our-Saviour-500x500.jpg


راهنمای سفر به کپنهاگ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا