خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی به دانمارک | Travel Guide To Denmark

دانمارک کشوری در شمال اروپا است و یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیاست. چشم اندازهای طبیعی و ترکیبی از معماری های قرون وسطا در کنار پیشرفت های امروزی توانسته سبب جذابیت بی نظیر این کشور بشود. یکی دیگر از دلایلی که سالانه تعداد زیادی مسافر به این کشور سفر می کند رفتار دوستانه ای است که با گردشگران خود دارند. با تمام این تفاسیر عده ای از مسافران برای این که بخواهند به کشور دانمارک بروند نیاز به اطلاعاتی نظیر اینکه چه زمانی مناسب است که به سفر بروند و یا این که هزینه خورد و خوراک در این کشور چگونه است دارند. بنابراین الی گشت در راهنمای سفر به دانمارک قصد دارد اطلاعات کاملی برای سفر به این شهرهای این زیبای این کشور اروپایی به شما بدهد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره این کشور مطلع باشید.

موقعیت جغرافیایی دانمارک

کشور دانمارک از لحاظ جغرافیایی در بخشی از اسکاندیناوی قرار دارد. دانمارک سرزمینی کم ارتفاع بوده و بر روی هم از جلگه‌ای سرسبز و بسیار حاصلخیز، و مراتع فراوان تشکیل یافته‌است. رودهایی که در این کشور وجود دارند کوتاه اما پر آب هستند. مساحت کشور دانمارک حدود ۴۲ کیلومتر مربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷ در این کشور انجام شده حدود ۵ میلیون نفر در آن زندگی می کنند.

مختصری از تاریخ دانمارک

تاریخ کشور دانمارک از قرن هشتم به عنوان یک پادشاهی از قرن هشتم میلادی نیز آغاز شد، اما شواهی تاریخی که در این زمینه وجود دارد گواه از این می دهد که دانمارکی ها از ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در این منطقه جغرافیایی سکونت داشته اند. یکی از مدارک نیز نوشته هایی است که از ژوردانس و پروکوپیوس هست که در تاریخ وجود دارد. با مسیحی شدن دانمارکی در سال های ۹۶۰ تا ۹۶۱ پیش از میلاد واضح است که یک پادشاهی وجود داشته که بر منطقه تقریبی دانمارک کنونی حکومت می‌کرده‌است.

اطلاعات کلی در کشور دانمارک

زبان رسمی: دانمارکی

واحد پول رسمی: کرون دانمارک، (۱۰ کرون=۱٫۲۵ دلارآمریکا)

اختلاف ساعت با تهران: دو و نیم ساعت عقب تر از تهران است.

کد کشور: +۴۵

شماره های ضروری دانمارک:

اورژانس، آتش نشانی و پلیس: ۱۱۲

فرودگاه های کشور دانمارک:

  • فرودگاه آرهوس
  • فرودگاه کپنهاگ
  • فرودگاه راسکیلد
  • فرودگاه سوندربورگ
  • فرودگاه اودنسا
آب هوای کشور دانمارک

کشور دانمارک دارای شرایط آب و هوایی معتدلی نسبت به بقیه کشورهایی است که در منطقه اسکاندیناوی قرار دارند. دانمارک هم مانند ایران دارای ۴ فصل آب و هوایی متمایز است. میزان بارش در این کشور در تمام طول سال تقریبا یکسان است و به طور میانگین سالانه ۶۱ سانتی متر در دانمارک باران می بارد. برای سفر به این کشور تمام فصل ها می تواند مناسب باشد اوخر فصل بهار و فصل تابستان است. زمستان های این کشور سرد می شود اما اگر از سرما فراری نباشید حتما سفری دلچسب با مناظر دیدنی پوشیده شده از برف در انتظارتان است.

هزینه اقامت در کشور دانمارک

هزینه های مربوط به اقامت در این کشور هم بستگی به این دارد که به کدام یک از شهرهای این کشور می خواهید سفر کنید، به طور مثال اگر به کپنهاگ بخواهید بروید از آنجایی که این شهر توریستی است و گردشگران زیادی سالانه به آن سفر می کنند هزینه ی رزرو هتل بالاتر از شهری مثل آرهوس است. از همین رو قبل سفر سعی کنید از آژانس های مسافرتی مطمئن مثل الی گشت مشاوره ای در ارتباط با اقامت در این کشور بنمایید. هاستل هایی هم که در شهرهای این کشور وجود دارند از لحاظ کیفیت و هزینه در سطح خوبی هستند ولی از لحاظ امنیت به پای هتل هایی که در این شهر وجود دارد، نمی رسد.


راهنمای سفر به دانمارک

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه خورد و خوراک در کشور دانمارک

هزینه خورد و خوراک به تناسب شهری که شما به آن می خواهید سفر کنید متفاوت است به طور مثال در شهر آرهوس دانمارک که دانشجویی محسوب می شود هزینه غذاها پایین است اما در دیگر شهر این کشور کپنهاگ به این دلیل که تغلب توریست ها به آن سفر می کنند هزینه ای که بابت غذا باید بپردازید بالاتر است. اما به طور اگر بخواهید بدانید هزینه غذا در این کشور متوسط است.

سوپرماکت های دانمارک تمامی نیازهای شما را بر طرف می کند، از همین رو می توانید از سوپرمارکت های شهر اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید به این ترتیب می توانید کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش داشته باشید.

صبحانه‌ی مخصوص دانمارکی یعنی ymerdrys با نان چاودار و شکر قهوه‌ای تهیه می‌شود.

در ادامه راهنمای سفر به دانمارک به هزینه های مربوط به غذا در این کشور اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

بری یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰۰ کرون را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دو نفره در یک رستوان متوسط باید ۵۰۰ کرون پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در این کشور به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۷۰ کرون می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۱۸ کرون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۳۵ کرون بپردازید.

هزینه حمل و نقل در شهر کپنهاگ

برای اتوبوس‌های شهری، اتوبوس‌های آبی، قطار و مترو می‌توانید از یک بلیط استفاده کنید. سیستم حمل و نقل عمومی در دانمارک تمام مناطق شهرهای این کشور را پوشش می‌دهد.

هزینه بلیط تک سفره ۲۴ کرون

هزینه بلیط ماهانه ۳۹۰ کرون

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳۷ کرون و به ازای هر یک کیلومتر ۱۵ کرون به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۴۲۰ کرون باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱۰ کرون

شهرهای کشور دانمارک

  • شهر کپنهاگ
کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک بوده و جزء خوشحال ترین شهرهای دنیا لقب گرفته است. سطح استاندارهای زندگی در این شهر بسیار بالاست. کپنهاگ در دانمارک میزبان مکان‌ها، بناهای تاریخی و جواهرات فرهنگی زیادی است و در عین حال شهری بسیار مدرن هم به شمار می رود. معماری کلاسیک و کانال ها در کنار ساختمون ها و بناهای جدید همگی در کنار هم چهره ای بسیار زیبایی به شهر بخشیده اند.

  • شهر آرهوس
آرهوس، از شهرهای دانشگاهی کشور دانمارک به شمار می رود و در استان یوتلاند در غرب این کشور نیز واقع است. شهر آرهوس در دانمارک مشهور به شهری سرشار از آرامش و بدور از هر گونه دغدغه ای می باشد که با این تفاسیر می توانید در طول سفرتان از تمامی استرس ها و دغدغه هایی که دارید بدور باشید.

  • شهر ادنسه
شهری تاریخی و زیبا که سومین شهر بزرگ کشور دانمارک نیز می باشد و نامش از خدایان اودین گرفته شده است. این شهر مناسب برای افرادی است که به دنبال تاریخ و جاذبه های طبیعی مسحور کننده هستند.

آلبورگ، اورهوس و راندرس نیز از مهم ترین شهرهای این کشور است.


راهنمای سفر به دانمارک

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
چند مورد از جاذبه های گردشگری در دانمارک

  • گشت و گذار در منطقه کانال نیهاون
کانال نیهاون (Nyhavn) در قرن هفدهم برای اتصال میدان کانگنس نیترو (Kongens Nytorv) به بندر ساخته شده است و از آن زمان تا به اکنون، پاتوق محبوبی برای کافه نشینی کنار آب و برخوردار شدن از هوای خوش این شهر سرسبز شده است.
در شمال نیهاون، یک طرف ردیف خانه های رنگارنگ متعلق به قرن هفدهم و هجدهم را می بینید که این روزها یکی از نمادهای شهر کپنهاگ شده است. خانه پلاک ۱۶ نیز خانه ی هانس کریستین اندرسن، نویسنده ی معروف نیز بوده است و طرف دیگه هم قایق های خوش آب و رنگ در بندر پهلو گرفته اند.
در قسمت جنوب هم محل قایق های چوبی تاریخی نگهداری می شود که متعلق به موزه ی ملی دانمارک هستند و که قدیمی ترینشان بیشتر از ۱۰۰ سال عمر دارد. می توانید ساعت ها در این منطقه مشغول عکاسی باشید.

آدرس: Nyhavn ۱F، ۱۰۵۱ København K، Denmark

  • بازدید از کاخ روزن بورگ
کاخ دیدنی و بسیار شیک روزن بورگ در بین باغ های سرسبز قرار و شما به سمت زندگی خاندان سلطنتی دانمارک می برد. کاخ روزن بورگ را شخصی به نام کریستین چهارم، به عنوان اقامتگاه تابستانی در اوایل قرن هفدهم و به سبک رنسانسِ هلندی ساخته است. این جاذبه گردشگری در شهر کپنهاگ هر سال دو میلیون توریست را سمت خود جذب می نماید.

آدرس: Rosenborg Slot، ۱۳۵۰ København K، Denmark

  • قدم زدن در منطقه تاریخی دن گامل
موزه تاریخی دن گامل در بخش قدیمی شهر آرهوس واقع است، و به صورت موزه ای روباز درآمده است. از همین گردشگران می توانند با قدم زدن در یک مکانی که همانند دهکده است آن را دیدن بازدید کنند. این موزه تاریخی دارای میوه فروشی، رستوران و مهمانخانه بوده و مغازه ها و خانه ها در ساعت ۵ بعد از ظهر بسته می شوند. اما این به معنا تعطیلی این موزه نیست و شما می توانید در خیابان های آن قدم بزنید.

آدرس: Vesterbrogade ۳۸A، ۸۰۰۰ Aarhus C، Denmark

جشنواره های کشور دانمارک

  • جشنواره های شهر کپنهاگ
جشنواره عکس کپنهاگ

زمان برگزاری: از ۱۱ تا ۲۱ تیر

جشنواره جاز کپنهاگ

زمان برگزاری: از ۱۲ تا ۲۱ تیر

  • جشنواره های شهر آرهوس
جشنواره هنری آرهوس

زمان برگزاری:‌۲۶ آگوست تا ۴ سپتامبر (۴ شهریور تا ۱۳ شهریور)

جشنواره موسیقی

زمان برگزاری: ‌۳ تا ۲۶ فوریه (۱۴ بهمن تا ۷ اسفند)

بایدها و نبایدها در دانمارک

  • آب لوله کشی در این شهر قابل آشامیدن است.
  • شهرهای کشور از لحاظ امنیت در وضعیت خوبی قرار دارد و نیازی به نگرانی بابت اقامت در آن و قدم زدن در خیابان های آن لازم نیست که داشته باشید.
  • در این کشور به خانم ها بسیار احترام گذاشته می شود در صورت توهین به این قشر از جامعه پلیس دانمارک با فرد متخاطی برخورد جدی خواهد کرد.
منبع: الی گشت


راهنمای سفر به دانمارک

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا