خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
حقایقی درباره اتریش

کشور اتریش دارای گزینه های متعددی برای گردشگران است. این گزینه ها طیف وسیعی از کوهستان های بلند و طبیعت زیبا تا شهرهای مدرن را در بر می‌گیرد. بنابراین بهتر است پیش از برنامه ریزی و رزرو بلیط خود به مقصد اروپا این ۲۵ واقعیت را درباره اتریش بدانید. با الی گشت همراه باشید تا این حقایق را با هم مرور کنیم.

۲۵- از تاریخ پایان جنگ جهانی دوم تاکنون اتریش در تمامی منازعات و درگیری های بین المللی خود را بی طرف اعلام کرده است.

۲۴- اگرچه اتریش به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا شناخته می‌شود اما این کشور هیچ گاه به عضویت پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو در نیامده است.

۲۳- بتهوون موسیقی دان مشهور دارای ملیت اتریشی نبوده و یک آلمانی محسوب می‌شود اما وی بیشترین بخش زندگی خود را در اتریش گذراند.

۲۲- موتزارت دیگر موسیقی دان مشهور جهان، دارای ملیت اتریشی بوده و یوزف هایدن Haydn، شوبرت Schubert و ریچارد اشتروس از جمله دیگر موسیقی دانان مشهور اتریشی محسوب می‌شوند.

۲۱- فکر می‌کنید هیتلر یک آلمانی بود؟ پاسخ به این سوال منفی است. وی نیز یک اتریشی محسوب می‌شود.

۲۰- احتمالا شما نیز با نام آرنولد شوارتزنگر آشنا هستید؛ وی در اتریش متولد شده و دارای ریشه‌ای اتریشی است.

۱۹- غار مشهور یخی ایسریسنولت Eisriesenwelt که به زبان آلمانی به معنی دنیای غول های یخی است در اتریش قرار داشته و بزرگ ترین غار یخی جهان محسوب می‌شود.

۱۸- نام رسمی کشور اتریش RepublikÖesterreich است که قلمرو شرقی معنی می‌دهد.

۱۷- پرچم اتریش یکی از قدیمی ترین پرچم های دنیا محسوب می‌شود.

۱۴- بر اساس افسانه های کهن؛ در سال ۱۱۹۱ میلادی فردی به نام دوک لئوپولد پنجم Duke Leopold V در جنگ مجروح شده و همچنان با رشادت به مبارزه ادامه می‌دهد به گونه ای که کل لباس سفید وی خونی می‌شود و در پایان جنگ وقتی وی کمربند خود را باز می‌کند؛ نوار سفید رنگی ظاهر می‌شود که این ترکیب، الهام بخش پرچم اتریش می‌شود.

۱۵- قصر شونبروم وین Vienna’s Schönbrunn Palace به معنی فواره زیبا، نام خود را از چشمه ای که آب مورد نیاز قصر را تامین می‌کرد، اخذ کرده است. ظاهرا این آب بسیار خوش طعم و شیرین بوده و امپراتور از آن برای نوشیدن استفاده می‌کرده است.

۱۴- در سال ۱۵۵۲ میلادی یکی از شاهزادگان هاپسبورگ Hapsburg اقدام به انتقال یک فیل از اسپانیا به شهر وین کرد اما این فیل نگون بخت در مدت زمانی کوتاه بر اثر سرما و شرایط آب و هوائی اتریش از بین رفت.

۱۳- زمانی که ادوین لیپبرگر Edwin Lipburger هنرمند مشهور اتریشی با مقامات دولتی در مورد نحوه ساخت خانه های کروی خود دچار اختلاف شد، اقدام به اعلام استقلال کرد.

۱۰- کشور جدید وی با عنوان جمهوری کوگل موگل Republic of Kugelmugel به معنی تپه توپ ها معرفی شد. در ادامه نیروهای دولت مرکزی خانه وی را به پارک پراتر Prater Park در مرکز وین منتقل و گرداگرد آن را با سیم های خاردار محصور کردند.

۱۱- زمانی که این هنرمند (ادوین لیپبرگر) از پرداخت مالیات به دولت اتریش امتناع کرد، تنها ضمانت و شفاعت رئیس جمهور اتریش توانست از زندانی شدن وی جلوگیری کند. امروزه منطقه موسوم به جمهوری کوگل موگل به عنوان یک جاذبه تاریخی شناخته می‌شود.

۱۰- بیشتر مساحت اتریش کوهستانی بوده و شامل رشته کوه های آلپ می‌شود و حدود یک چهارم جمعیت این کشور نیز در شهر وین زندگی می‌کنند.

۹- کوهستان گروسگلوکنر Großglockner در کشور اتریش با ارتفاع ۳ هزار و ۷۹۸ متر و قله ۲ هزار و ۴۲۳ متری به عنوان دومین قله مرتفع قاره اروپا شناخته می‌شود.

۸- آبشار کریمال KrimmlerWasserfalle در اتریش با ارتفاع ۳۸۰ متر ؛ بلندترین آبشار قاره اروپا به شمار می‌رود.

۷- پس از لوکزامبورگ، سوئیس و کشورهای اسکاندیناوی، اتریش با دارا بودن ۱۹ عنوان، دارای بیشترین تعداد دانشمندان برنده جایزه نوبل است.

۶- بزرگ ترین زمرد سبز جهان با وزن ۲ هزار و ۸۶۰ قیراط در شهر وین نگهداری و به نمایش گذاشته شده است.

۵- علی رغم رویداد ناگواری که درباره نخستین فیل اتریش رخ داده است، این کشور دارای قدیمی ترین باغ وحش جهان است. این باغ وحش در شهر وین قرار داشته و TiergartenSchönbrunn نام دارد.

۴- قدیمی ترین رستوران در حال فعالیت جهان با نام سنت پیتر استیفتسکلر St. Peter Stiftskeller در اتریش قرار دارد. این رستوران حدود هزار و ۲۰۰ سال پیش و در سال ۸۰۳ میلادی افتتاح شده است.

۳- آرامگاه و قبرستان مرکزی وین دارای بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گور است. این تعداد قبر از میزان جمعیت ساکن در شهر بیشتر است.

۲- احتمالا این موضوع چندان عجیب نیست که ورزش های کوهستانی مانند اسکی در کشور اتریش بسیار محبوب هستند.

۱- در سال های اخیر همواره کشور اتریش در بین کشورهای دارای بالاترین سطح استاندارد زندگی در جهان قرار داشته و نام شهر وین نیز همیشه در بین بهترین شهرهای دنیا برای زندگی وجود داشته است.

منبع: الی گشت


۲۵ واقعیت جالب درباره اتریش

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا