خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی اتریش

اتریش کشوری بسیار زیبا در قاره ی اروپا است که از طبیعت ناب، مراتع سبز، دره های عمیق، کوه های سر به فلک کشیده، معماری تاریخی در کنار زندگی جذاب شهری و مدرن بهره می برد و به همین دلیل هر سلیقه ای داشته باشید از سفر به اتریش برخوردار خواهید شد.
در کشور موسیقی، قلعه ها و بناهای زیادی به سبک گوتیک وجود دارد و علاوه بر آنها، ساختمان های لوکس و وجود فستیوال های باشکوه به خصوص در زمینه ی موسیقی در کنار غذاهای لذیذ را باید در نظر گرفت. به همراه یکی دیگر از راهنماهای سفر الی گشت، سفری به این کشور دیدنی و ارزیابی هزینه های سفر به اتریش خواهیم داشت. در ادامه ما را همراهی کنید:

به اتریش بروید و از دوچرخه سواری در کوهستان های خارق العاده و پیاده روی در دل طبیعت منحصر بفرد آن لـ*ـذت ببرید. شاید هم دوست داشته باشید تا سری به بناهای تاریخی آن بزنید یا از اسکی در قله های برفی لـ*ـذت ببرید. در هر صورت اتریش منتظر شماست تا کشف شود!

دانستنی های ضروری از اتریش

اتریش با تهران، ۲ و نیم ساعت اختلاف ساعت دارد و از آن عقب تر است.
زبان رسمی این کشور، آلمانی است اما به زبان های کروات و مجارستانی هم در آن صحبت می شود.
واحد پول این کشور، یورو است.
فرودگاه های بین المللی آن شامل فرودگاه گراتس- فرودگاه کلاگن‌ فورت- فرودگاه اینسبروک- فرودگاه بین ‌المللی وین- فرودگاه لینز و فرودگاه زالتسبورگ می شود.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به اتریش

آب و هوای اتریش، معتدل اقیانوسی است و معمولا تابستان های بسیار گرمی دارد بطوریکه در بعضی از ماه ها مثل جولای و آگوست، تا ۳۵ درجه هم می رسد و زمستان های بسیار سرد مخصوصا در مناطق کوهستانی دارد. در مناطق کوهستانی مثل آلپ، حتی در تابستان ها هم شب ها به شدت سرد هستند اما بهترین زمان سفر به اتریش، کاملا بستگی به منطقه ای که می خواهید به آن سفر کنید دارد. مثلا اقامتگاه هایی که در کوهستان قرار دارند اصولا در دو فصل زمستان و تابستان برای ورزش های زمستانی و اسکی و یا طبیعت گردی باز هستند و بین این دوفصل تعطیلند. اما مناطق شهری در بیشتر مواقع پر از گردشگر است و تعداد توریست ها حتی در زمان فستیوال ها بیشتر هم می شود.

هزینه اقامت

در صورت اقامت در هاستل باید شبی ۲۵ یورو بپردازید و اگر اتاق تک تخته بخواهید، این قیمت بین ۶۰ تا ۹۰ یورو می شود. هتل های بزرگ در شهرهای بزرگ هم از شبی ۲۰۰ یورو شروع می شوند.

هزینه غذا

صرف غذا در یک رستوران معمولی حدود ۳۰ یورو و صرف یک وعده ی غذایی کامل در یک رستوران شیک حدود ۷۰ یورو هزینه بر می دارد.

هزینه حمل و نقل

اگر در وین باشید، می توانید از سیستم حمل ونقل کامل آن مثل تراموا، مترو، اتوبوس و قطار استفاده کنید. در صورت رفت و آمد با این وسایل، Vienna Card خیلی به کارتان می آید و با یکبار خرید آن می توانید بین ۲ تا ۳ روز بدون محدودیت جابه جا شوید. البته برای جابه جایی می توانید از کالسکه هم استفاده کنید که یک شیوه ی جالب دیگر برای حمل و نقل در این شهر است.

جاذبه های گردشگری اتریش

قصر هافبرگ (Hofburg): تا چند قرن، پادشاهان و خانواده ی سلطنتی هافبرگ در این قلعه زندگی می کرده اند و حالا هم محل اقامت رییس جمهور است. معماری گوتیک این قصر و باغ های اطراف آن واقعا تماشایی است.
کوه Kitzbüheler Horn: این کوه هزار و نهصد و نود و هشت متری در منطقه ی تیرول اتریش قرار گرفته و بسیار دیدنی است. به این قله می توانید از طریق تله کابین دسترسی داشته باشید یا با پای پیاده به قله برسید و از منظره ی خارق العاده آن برخوردار شوید.
قلعه ی Hochosterwitz: قلعه ای قرون وسطایی که تاریخ پر فراز و نشیبی در پس خود دارد و بر فراز تپه ای ساخته شده که از فاصله ی ۳۰ متری معلوم است!
هال اشتات (Hallstatt): مطمئنا هال اشتات یکی از زیباترین شهرهای کوچک تمام دنیاست که جدا از طبیعت بی مانندش، منطقه ای دارد که در فهرست اثار میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.
کاخ شون برون (Schonbrunn): از مشهورترین جاذبه های گردشگری وین، کاخ شرون برون است که تاریخ ساخت آن به چندین قرن قبل بر می گردد و دارای ۱۴۴۱ اتاق است. از باغ های زیبا تا قدیمی ترین باغ وحش دنیا را فقط در این کاخ ببینید.
سنت آنتون آلبرگ St Anton am Arlberg)): منطقه ی اسکی مشهوری در اتریش که در ناحیه ی تیرول قرار گرفته و امکانات بسیار مجهزی برای این ورزش دارد. این منطقه جایی عالی برای تفریحات زمستانی، طبیعت گردی، کوهنوردی است.
خانه اپرای وین (Vienna opera house): معمای نفس گیر آن هر چشمی را خیره می کند. این خانه اپرا، یکی از مشهرترین خانه های اپرا در طول تاریخ است.

منبع: الی گشت


راهنمای سفر به اتریش

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا