خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
در تفلیس به کدام رستوران ها برویم؟

بهترین رستوران های تفلیس

در تفلیس رستوران های زیادی هست که مخصوص غذاهای سنتی اند اما اگر به دنبال رستورانی خاص برای یک غذای ویژه ی محلی می گردید گزینه های زیادی برای انتخاب دارید. در سفر به تفلیس احتمالا دلتان می خواهد به رستورانی بروید که غذاهای گرجی خوشمزه و باکیفیت داشته باشد اما شاید ندانید کدام رستوران ها از بهترین رستوران های شهرند. اگر این طور است در ادامه الی گشت را همراهی کنید چون می خواهیم درباره بهترین رستوران های تفلیس حرف بزنیم.

رستوران پاسانایوری | restaurant pasanaur

به دنبال بهترین رستوران های تفلیس هستید؟ بگذارید اول درباره بهترین غذاهای این شهر حرف بزنیم. بدون شک یکی از محبوب ترین و معروف ترین غذاهای گرجستان خینکالی است، غذایی که احتمالا با رفتن به تفلیس دوست دارید طعم آن را امتحان کنید پس مستقیم به سمت رستوران پاسانایوری بروید چون خینکالی های این رستوران به خوشمزگی معروف اند. این رستوران دو شعبه در شهر دارد که یکی از آن ها در میدان مایدان قرار گرفته و ۲۴ ساعته باز است.

اگر می خواهید یک تجربه ناب از غذاهای اصیل گرجی داشته باشید خودتان را به این رستوران برسانید این رستوران با صندلی های چوبی جدا از هم چیدمان شده تا حریم شخصی افراد حفظ شود. دیوارهای رستوران پر از تابلوهای سیاه و سفید است که همگی اثر رابرت کاپا هستند و اگر علاقه به هنر داشته باشید حتما تماشای آن ها برایتان جذاب است.
نکته ی جالب درباره این رستوران یک سفره پر از غذاهای گرجی است که بر روی سقف قرار گرفته است. اگر زیبایی رستوران برایتان در درجه اول اهمیت قرار دارد در این صورت شاید آمرا را از بهترین رستوران های تفلیس بدانید.

رستوران شاوی لومی | Shavi Lomi

شاوی لومی یکی از بهترین رستوران های تفلیس است و البته از اولین رستوران هایی که غذاهای سنتی را با غذاهای مدرن ترکیب کرد. این رستوران صمیمی و راحت با میز و صندلی های زیبا، فرش های قدیمی و وسایلی که گرجی ها قرن هاست استفاده می کنند تزئین شده است. اگر دوست دارید با سفارش یک غذا طعم چندین غذای گرجی را با هم بچشید گوبی سفارش دهید؛ این بشقاب بزرگ شامل انواع طعم های مختلف مثل pkhali گرجی، نان ذرت، ترشی و پنیر است که مطمئنا از این همه طعم و رنگ خوشتان می آید.

رستوران آمرا | Amra

با ورود به این رستوران اول از همه تحت تاثیر محیط صمیمی و دوستانه ی آن قرار می گیرید، دکوراسیون و طراحی داخلی با چیدمان جذاب و زیبا محیطی گرم و راحت را به وجود آورده که دوست دارید چند ساعتی را در آنجا بگذرانید. تخصص این رستوران پخت غذاهای خطه ی آبخازیان است مثلا نوع خاصی از خاچاپوری به اسم آچما را درست می کند که شبیه لاساگنای پنیری است.
اگر تا به حال در سفر به گرجستان خینکالی و خاچاپوری های خوشمزه را امتحان کرده اید دیگر وقتش است تا در رستوران آرما غذاهای متنوع دیگر را سفارش دهید که کمتر در دیگر رستوران های تفلیس پیدا می شود.


در تفلیس به کدام رستوران ها برویم؟

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
رستوران ماپشالیا | Mapshalia

ماپشالیا جواهر پنهان تفلیس است جایی که می توانید غذاهای مخصوص مگرلی بخورید. این رستوران طرفداران زیادی را دارد این را می توانید از تعداد زیاد مشتریانش به آسانی حدس بزنید. پیشنهاد می کنیم در رستوران ماپشالیا غذاهایی مثل ایلارجی، خورشت گوشت، سوسیس گرجی و … سفارش دهید.

رستوران Tsiskvili

رستوران محبوب دیگر برای امتحان غذاهای گرجی! این رسوران که در بیرون شهر قرار دارد نمایش های شاد و مهیج هم دارد که شما را با فرهنگ این سرزمین آشنا می کند. غذاهای منو متنوع است و حتی در آن به غیر از غذاهای گرجی غذاهای اروپایی و گیاهی هم پیدا می شود.

رستوران زاخاریچ | Zakharich

در این رستوران خینکالی های خوشمزه و اصیلی درست می شود، خینکالی هایی که با رستوران های دیگر فرق زیادی دارند: این خینکالی ها با گوشت بره تهیه می شوند. از طرفی خمیر این خینکالی ها بر عکس دیگر رستوران های شهر با دست درست می شود برای همین دامپلینگ ها ضخیم تر هستند و پف بیشتری دارند.

رستوران ساخاچاپور | Sakhachapure

به دنبال خوشمزه ترین غذاها هستید؟ اگر دوست دارید انواع چاخاپوری ها را امتحان کنید به رستوران ساخاچاپور بروید درسته که قیمت غذاهای این رستوران کمی از جاهای دیگر گران تر است اما در عوض خاچاپوری ها هم بزرگتر هستند و هم متنوع تر. شاید بخواهید غذایی به غیر از خاچاپوری سفارش دهید در این صورت غذاهایی مثل پیتزا، سوپن، سالاد و انواع دسرها را هم می توانید انتخاب کنید. نظر شما درباره این رستوران های تفلیس چیست؟ رستوران هایی که غذاهای معروف خوشمزه ای درست می کنند.

رستوران دادیانی | Dadiani

این رستوران هم مخصوص غذاهای مگرلی است اما برعکس رستوران ماپشالیا اینجا بزرگ است و منوهای متنوع دارد. با اینکه شاید در نگاه اول فکر کنید این رستوران کمی گران و لوکس است اما دکوراسیون و طعم غذاهایش آنقدر فوق العاده است که می ارزد یک وعده غذایی را در اینجا میل کنید. یکی از خوشمزه ترین غذاهای این رستوران الارجی و گبجالیا است که مورد پسند خیلی از گردشگران قرار می گیرد.

رستوران باربارستان | Barbarestan

این رستوران هم یکی دیگر از رستوران های محبوب شهر است که اگر کمی دیر بجنبید ممکن است با صندلی های پر و رزرو شده روبرو شوید! چه چیزی این رستوران را تا این حد محبوب کرده؟ این رستوران زیر نظر خانواده ای با ۱۰ فرزند اداره می شود که طرز پخت غذاها را از یک کتاب معروف آشپزی قرن نوزدهمی می آورند. این رستوران دوست داشتنی و خانوادگی پر از غذاهای اصیل گرجی ست.

رستوران سالوبی بیا | Salobie Bia

لوبیا یا خورشت لوبیا سیاه یکی دیگر از غذاهای گرجی محبوب است که در این رستوران با نان های محبوب Mchadi و سبزیجات سرو می شود. شاید بگویید خوراک لویا را قبلا امتحان کرده اید پس می توانید غذاهای متنوع دیگری را از منو سفارش دهید.

منبع: الی گشت


در تفلیس به کدام رستوران ها برویم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا