خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر عاشق خرید کردن هستید در دهلی حسابی وسوسه می شوید!

دهلی مکانی سرشار از زندگی است. در سفر به پایتخت هندوستان نه‌تنها تعداد زیادی از مراکز خرید در برابر شما قرار خواهند داشت بلکه به تعدادی بازار متفاوت و ویژه نیز دسترسی خواهید داشت. اگر بخواهیم تمامی مرکز خریدهای دهلی را نام ببریم، با یک لیست بلند روبرو خواهید بود و به همین دلیل نیز ما تنها به معرفی ۱۰ مرکز خرید برتر این شهر خواهیم پرداخت. درهرحال اگر ساکن شهر دهلی، یک گردشگر، یک عاشق خرید و یا یک فرد معمولی با قصد خرید کردن هستید، می‌توانید از ورود به این بازارها لـ*ـذت ببرید. در سفر به هند و دهلی شناختن مراکز خرید این شهر به کارتان خواهد آمد. با الی گشت همراه باشید تا با هم سری به این مراکز خرید بزنیم.

۱- دیلی هات | Dilli Haat

دیلی هات یک بازار فضای باز مشهور در دهلی است که در آن غرفه‌های متعددی برای عرضه غذا، صنایع ‌دستی و فعالیت‌های فرهنگی و سنتی طراحی‌شده‌اند. شما معمولا می‌توانید یک عرضه‌کننده را تنها برای ۱۵ روز در این بازار مشاهده کنید که این امر بر اساس قانون چرخه تغییر ساکن غرفه در بازه‌های زمانی ۱۵ روزه انجام می‌شود.
تعدادی از محصولاتی که می‌توانید در دیلی هات به آن‌ها دسترسی داشته باشید، شامل این موارد هستند: سنگ‌های قیمتی، مهره‌های مختلف، کفش و صندل، صنایع‌ دستی و …
در حقیقت دو شعبه از دیلی هات وجود دارد که یکی از آن‌ها در بازار INA و دیگری در بخش پیتامپورا (Pitampura) واقع شده است. این مرکز به‌عنوان یکی از بهترین بازارهای خرید در دهلی به‌حساب می‌آید و شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای اندک برای خرید بلیت ورودی، به هر یک از این بازارها دسترسی داشته باشید.

۲- بازار جانپات | Janpath Market

بازار جانپات یک بازار قدیمی و مشهور در دهلی است. تا اواخر دهه ۹۰ میلادی، این بازار با نام مسیر ملکه شناخته می‌شد. بازار جانپات به علت عرضه کردن تزئینات و لباس‌های مد روز برای زنان و مردان، بسیار محبوب است که این محبوبیت در میان جوانان بسیار بالا است. این بازار از آن دسته مراکز خریدی است که حتی اگر بودجه‌ای محدود داشته باشید، بازهم می‌توانید در آن خرید کنید. بازار جانپات نه‌تنها برای ساکنان دهلی و اهالی هند بلکه برای گردشگران بین ‌المللی نیز موارد متعددی برای عرضه کردن دارد. در این بازار گزینه‌های متعددی برای خرید در مقابل شماست، این موارد جواهرآلات بدلی، لباس‌های شیک، ساعت‌های مختلف، کفش‌های مد روز، لوازم دکوراسیون خانگی و بسیار از گزینه‌های دیگر را شامل می‌شود.

۳- پالیکا بازار

پالیکا بازار نیز در میدان داخلی کانات پلیس واقع شده است. این بازار به‌صورت کامل با دستگاه‌های تهویه هوا پوشش داده شده است و محدوده گسترده‌ای از محصولات را در صدها فروشگاه به مشتریان عرضه می‌کند. اصلی‌ترین اجناس موجود در این بازار را می‌توان محصولات الکترونیکی و لباس دانست. شما می‌توانید در پالیکا بازار با قیمتی بسیار ارزان به آخرین مد روز در زمینه لباس دسترسی پیدا کنید. یکی از هشدارها در زمینه خرید از پالیکا بازار این است که نباید به اجناس الکترونیکی فروخته‌شده در آن اعتماد کرد. اگر می‌خواهید یک جنس الکترونیکی در پالیکا بازار را خریداری کنید، بهتر است که تجهیزات را به‌صورت کامل و دقیق بررسی کنید زیرا این بازار به فروش اجناس تقلبی و جعلی بدنام است. این محصولات ازنظر ظاهری کاملا شبیه به اجناس دارای برندهای جهانی هستند ولی قطعات و تجهیزات آن‌ها توسط تولیدکنندگان محلی ساخته شده است.

۴- بازار ساوث اکستنشن | South Extension

این بازار یکی از مراکز خرید بسیار شیک در بخش جنوبی دهلی است. موقعیت مکانی دقیق این بازار در نزدیکی مرکز AIIMS (انستیتوی علوم پزشکی هندوستان) در جاده کمربندی این شهر است. این بازار در دو بخش به نامهای EX-I و EX-II است. South Extension در خود تعداد زیادی از فروشگاه‌ها را جای داده است که شامل برندهای برتر و پیشرو هندی و بین ‌المللی نیز هستند. این مکان یک مرکز عالی برای دوستداران خرید و افرادی که جیب‌هایی پر برای خرید کردن دارند است. این مرکز خرید، دوشنبه‌ها تعطیل است.

۵- بازار خان | Khan Market

بازار خان به یاد و احترام فردی به نام خان عبدالجبار خان (Khan Abdul Jabbar Khan) ساخته شده است. اگر بخواهیم مبنای قیمت خرده‌ فروشی و متوسط قیمت‌های بازار در کشور هندوستان به این بازار نگاه کنیم، آنگاه بازار خان به‌عنوان یکی از گران‌ترین بازارهای جهان به‌حساب می‌آید. این بازار به‌صورت ویژه‌ای برای ساکنان متمول و رده ‌بالای دهلی و گردشگران طراحی شده است. در بازار خان می‌توانید بسیاری از مراکز فروش ویژه مانند مراکز فروش لباس‌های سنتی، تجهیزات خانگی، وسایل ورزشی و خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها را مشاهده کنید. تعدادی از فروشگاه‌های اصلی در بازار خان، فروشگاه راج (Raj)، فروشگاه‌های یکپارچه سانجیو مهرا (Sanjiv Mehra)، فروشگاه مسیر ۰۴ (Route 04) هستند. همچنین مراکز عرضه خوردنی و نوشیدنی نیز در این بازار به‌وفور یافت می‌شوند که می‌توان مشهورترین آن‌ها را رستوران آشپزخانه، کافه بازار، کافه لاک ‌پشت، فروشگاه البیک (Albake)، کافه بیگ چیل (Big Chill)، کافه زفیرو (Zaffiro)، کافه باریستا و شعبه‌هایی از رستوران‌های بین ‌المللی مانند مک ‌دونالد و سابوی (Subway) دانست. بازار خان در نزدیکی دروازه هند واقع شده است.


۱۱ مرکز خرید وسوسه کننده در دهلی

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۶- کارول باغ | Karol Bagh

بازار کارول باغ بازاری است که برای هر مخاطبی، چیزی جهت عرضه در خود جای داده است و تقریبا می‌توان هر چیزی را در این بازار یافت. شما می‌توانید به سراغ مسیر اجمل خان (Ajmal khan) رفته و به سراغ خرید اجناس و لباس‌های گران و لوکس از برندهای بین ‌المللی بروید. همچنین اگر بخواهید کتاب‌های قدیمی را خریداری کرده یا به فروش برسانید نیز می‌توانید به سراغ منطقه‌ای به نام مسیر آریا ساماج (Arya Samaj) بروید. اگر به دنبال خرید جواهرات هستید نیز باید به خیابان بانک مراجعه کنید. در نزدیکی این مکان نیز بازار غفار (Ghaffar) وجود دارد که یکی از بازارهای مشهور و محبوب دهلی برای خرید تعدادی از اجناس وارداتی است.

۷- چندی چاوک | Chandni Chowk

چندی چاوک محبوب ‌ترین بازار قدیمی در دهلی است. این بازار بسیار شلوغ و پررنگ و لعاب است. بخشی از این بازار به نام کاترا نیل (Katra Neel) به عرضه انواع و اقسام پارچه ابریشم، ساتن، کتان و چیت موصلی اختصاص یافته است. بخشی دیگر به نام باگیرات پالاس (Bhagirath Palace) نیز بزرگ ‌ترین بازار محصولات الکترونیکی در آسیا به‌حساب می‌آید. بخش دیگری از این بازار نیز به فروش تجهیزات پزشکی و داروهای مختلف اختصاص یافته است. دوستداران ادویه نیز می‌توانند در بخشی به نام خاری بوالی (Khari Baoli) به گشت‌ وگذار بپردازند. بخشی به نام موتی بازار (Moti Bazaar) به خاطر داشتن شال‌ها و مرواریدهای خود بسیار مشهور است و بازار دیگری به نام تیلاک بازار (Tilak Bazaar) به محصولات شیمایی اختصاص یافته است. در چندی چاوک می‌توانید تعداد زیادی از مراکز عرضه غذاهای لذیذ خیابانی دسترسی داشته باشید. پاراته والی گالی (Parathe Wali Gali) به علت داشتن گستره بزرگی از پاراتا (نوعی نان ویژه هندی به نام Paratha که به‌جای پخته شدن، سرخ می‌شود) بسیار مشهور است. دوستداران غذا های غیر گیاهی نیز می‌توانند به سراغ رستوران کریم بروند. به‌تازگی تعدادی فیلم در چندی چاوک فیلم ‌برداری شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به فیلم دهلی ۶ با شرکت آبیشک بچهان و سونام کاپور و فیلم چندی چاوک در چین با حضور آکشی کومار، دیپیکا پادوکونه و میتون چاکارابورتی اشاره کرد.

۸- ساروجینی نگر |‌ Sarojini Nagar

بازار ساروجینی نگر در بخش جنوب غربی دهلی واقع شده است و به احترام ساروجینی نایدو (Sarojini Naidu) که یکی از فعالان در فرایند استقلال هند بوده است نام‌گذاری شده است. این بازار یکی از تمیزترین بازارهای دهلی است. مغازه‌های این مرکز خرید، اجناسی بسیار ارزان ‌قیمت را به مشتریان ارائه می‌کنند که شامل مواردی مانند لباس‌های مد روز نیز می‌شوند. در این بازار فضای چانه ‌زنی بسیار بالایی وجود دارد. این مرکز خرید یک مزیت ویژه برای بانوان جوان حاضر در دهلی به‌حساب می‌آید و بخش عمده‌ای از مشتریان و مخاطبان آن را دختران جوان و دانشجوها تشکیل می‌دهند. تعداد زیادی از فروشگاه‌ها و کیوسک‌های فروش اجناس در این بازار وجود دارند که موجب می‌شوند برای گردش کامل در آن به زمان زیادی نیاز داشته باشید.

۹- بازار لاجپات نگر | Lajpat Nagar

بازار لاجپات نگر یک مرکز خرید شناخته شده در دهلی است که هم در میان اهالی این شهر و هم در میان گردشگران محبوب است. این بازار موارد بسیار زیادی برای عرضه به مشتریان دارد که البته بیشتر آن‌ها مربوط به بانوان هستند. شما می‌توانید تجهیزات و وسایل مختلفی مانند آخرین مد روز در زمینه کفش، کیف، لباس‌های محلی هندی به نام کورتا و ساری، لباس‌های مشهور دست ‌ساز و پارچه‌های گلدوزی شده شهر لاکنو (گلدوزی‌های شهر Lucknow که بانام چکن شناخته می‌شوند) و غیره را باکیفیتی بسیار عالی در این بازار بیابید. اگر بتوانید خوب چانه ‌بزنید، آنگاه می‌توانید در پایان روز تخفیف خوبی از فروشندگان گرفته باشید. همچنین می‌توانید تعداد زیادی از متخصصان حنا کاری روی دست را در این بازار بیابید که می‌توانند در ازای دریافت قیمتی بسیار مناسب، طرح‌های بسیار زیبایی را با حنا بر روی دست شما رقم بزنند. این بازار در روزهای دوشنبه تعطیل است.

۱۰- مرکز خرید گریتر کایلاش | Greater Kailash

این بازار که بانام اختصاری GK نیز شناخته می‌شود، یک بازار محبوب در دهلی است. این بازار به دو بخش تقسیم شده است که GK شماره ۱ و GK شماره ۲ نامیده می‌شوند. این مرکز خرید، یک بازار شیک و لوکس است که در بخش جنوبی دهلی واقع شده است و تعدادی از بهترین برندها و فروشگاه‌های لوکس هندی و بین ‌المللی را در خود جای داده است. شما تقریبا می‌توانید به هر برندی که می‌شناسید در این بازار دسترسی داشته باشید. در نزدیکی مرکز خرید گریتر کایلاش نیز یک منطقه مسکونی وجود دارد. این بازار پر از رستوران‌ها و کافی ‌شاپ‌ها و فروشگاه‌های لوازم ‌آرایشی بهداشتی است. به یاد داشته باشید که این مرکز خرید در روزهای سه‌شنبه تعطیل است.

۱۱- کانات پلیس | Connaught Place

کانات پلیس که بانام اختصاری CP نیز شناخته می‌شود، یک بازار شیک و محبوب در دهلی به‌حساب می‌آید و دارای معماری دوران استعمار هند توسط انگلستان است. هرکسی که در دهلی زندگی می‌کند، به‌خوبی درباره این بازار آگاهی دارد. مشتریان می‌توانند در بازار کانات پلیس به‌راحتی به برندهای مختلف و فروشگاه‌های و نمایشگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشند. همچنین در نزدیکی این بازار نیز می‌توان به بازارهایی مانند جاپات و پالیکا بازار نیز دسترسی داشت.

منبع: الی گشت


۱۱ مرکز خرید وسوسه کننده در دهلی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا