خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی به ویتنام | Travel Guide To Vietnam

ویتنام ترکیب بسیار جالبی از چشم اندازهای طبیعی شگفت انگیز و فرهنگ بسیار جالب توجه است. علاوه بر جذابیت های گردشگری، مناطق تاریخی، قلعه ها و بناهای قدیمی و غذای لذیذ ویتنام باعث محبوب شدن این کشور در دنیا شده است. ویتنام کشوری است که سالهای سال از جنگ و فقر در رنج بوده است و البته هنوز هم می توان اثر آن را در جامعه دید. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به ویتنام الی گشت قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور ویتنام همراهی کنید

موقعیت جغرافیایی کشور ویتنام

کشور ویتنام از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و شهر هانوی پایتخت آن می باشد. ویتنام از سمت شمال با جمهوری چین و از سمت غر با کشور لائوس نیز دارای مرز مشترک است. دو رودخانه اصلی کشور، رود مکونگ و رود سرخ می‌باشد. رود مکونگ بطول ۴ هزار کیلومتر و دلتای آن در جنوب بعنوان بزرگترین رود جنوب شرق آسیا و هفتمین رود قاره آسیا می‌باشد که از کشورهای چین، تایلند و لائوس و کامبوج گذشته و به ویتنام وارد می‌شود. مطابق با آمار سرشماری که سال ۲۰۱۶ در این کشور انجام شده جمعیت آن برابر با ۹۰ میلیون نفر می باشد.

مختصری از تاریخ ویتنام

تاریخ کشور ویتنام از سال ۱۸۰۲ توسط نگوین پایه گذاری شد. بعد از دخالت فرانسوی ها در این کشور شورش های ضد استعمارگری در سال ۱۹۳۰ به وجود آمد که پیاند آن ۴۰ سال جنگ و اشغال در کشور نیز بود. حدود ۱۰ سال بعد یعنی در سال ۱۹۴۰ ویتنام توسط ژاپنی ها تحت تصرف قرار گرفتند. رهبر ویتنام “هوشی مین” در سال ۱۹۴۱ ویت مین را به صورت ارتشی برای مقابله با ژاپنی ها تشکیل داد و در اواخر جنگ، آمریکا به کمک ویت مین آمد و پس از تسلیم شدن ژاپن، جمهوری دموکراتیک ویتنام در هانوی و با ریاست هوشی مین تاسیس شد.

اطلاعات ضروری کشور ویتنام

زبان رسمی: ویتنامی

واحد پول: دونگ (VND)

نوع برق شهری: برق شهری در ویتنام ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

اختلاف ساعت با تهران: ۲ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

کد کشور: +۸۴

شماره‌های اضطراری

  • پلیس: ۱۱۳
  • آتش‌نشانی: ۱۱۴
  • فوریت‌های پزشکی: ۱۱۵
فرودگاه‌های بین‌المللی

  • فرودگاه بین ‌المللی دا نانگ
  • هانوی – فرودگاه بین ‌المللی نوا به
  • هوشی ‌مین (شهر) – فرودگاه سایگون
  • فرودگاه بین ‌المللی کن دو
آب و هوای کشور ویتنام

کشور ویتنام با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد نیز دارای آب و هوای موسمی استوایی است که از سمت جنوب غربی و شمال غربی بادهای موسمی این کشور را در بر می گیرد. منطقه شمالی ویتنام به دلیل مجاورت با کشور چین دارای آب و هوای استوایی نمی باشد و پوشیده از کوهستان است و تنها از فصل های تابستان و زمستان برخوردار است. قسمت جنوبی کاملا استوایی است و آب و هوای این کشور تنها از دو بخش خشک و بارانی تشکیل می شود. متوسط دما در شهرهایی چون هانوی و هوشی مین بین ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی گراد است.

هزینه اقامت در کشور ویتنام

هزینه ی یک شب اقامت در هاستلی با امکانات محدود، حدود ۱۰۰ هزار دونگ است. اگر بخواهید در یک هاستل بهتر که امکاناتی مثل وای فای رایگان هم داشته باشد اقامت کنید، باید دو برابر این مبلغ را بپردازید. در این هاستل ها، امکان غذا درست کردن، زیاد وجود ندارد چون صرف غذا در بیررون از خانه، در این کشور بسیار ارزان تمام می شود. در ارتباط با اقامت در هاستل باید بگوییم که نباید همان انتظاری که در مورد امکانات و امنیت در هتل را دارید از هاستل های این شهر هم داشته باشید.


راهنمای سفر به ویتنام

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه ی خورد و خوراک در ویتنام

از آنجایی که ویتنامی ها فرهنگ غذایی تقریبا مشابهی با چینی ها دارند بنابراین با غذاهای عجیب غریبی قطعا مواجه خواهید شد. بنابراین انتظار غذاهایی که باب میلتان باشد را می توان که نباید داشته باشید. هزینه ی غذا در ویتنام بسیار پایین است و شما می توانید پرداخت هزینه ی کمی یک وعده غذایی با حجم بالا و طعم مناسبی را میل کنید. با خوردن غذاهای محلی می‌توانید مقدار زیادی در هزینه‌های سفر خود صرفه ‌جویی کنید. در ادامه ی راهنمای سفر به ویتنام به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۴۰۰۰۰ دونگ را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۴۰۰۰۰۰ دونگ پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهرهای ویتنام به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۹۰۰۰۰ دونگ می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۶۰۰۰ دونگ و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۴۰۰۰۰ دونگ بپردازید.

غذاهای محبوب ویتنامی

Banh mi: ساندویچی است که با نان باگت و مواد مختلف نظیر گوشت و مرغ پر می شود. با توجه به ذائقه ای که دارید می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

Cao lau: از بهترین انواع غذهایی که در رستوران های هو شی مین می توانید میل کنید Cao lau است که ترکیبی از نودل برنج، انواع گوشت و سبزیجات مختلف است.

Cha ca: غذاهای دریایی در ویتنام بسیار لذیذ و مرود توجه گردشگران هستند. یکی از بهترین غذاهای دریایی ویتنام، Cha ca نام دارد که اصالتا متعلق به هانوی است. ماهی سرخ کرده در کره به همراه پیاز که با نودل برنج و بادام زمینی سرو می‌شود.

Com tam: معنی تحت اللفظی نام این غذا، برنج شکسته است. یکی از غذاهای محبوب خیابانی است که طرز تهیه‌ ی آن در مناطق مختلف، متفاوت است ولی معمولا با گوشت کبابی و نیمرو سرو می‌شود.

هزینه حمل و نقل در ویتنام

هزینه بلیط تک سفره ۷۰۰۰ دونگ

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل ۱۷۵۰۰۰ دونگ

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۱۱۰۰۰ دونگ و به ازای هر یک کیلومتر ۱۲۰۰۰ دونگ به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۰۰۰۰ دونگ باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱۹۰۰۰ دونگ

شهرهای مهم ویتنام

  • هانوی
هانوی پایتخت شهر توریستی ویتنام است که یکی از بهترین گزینه ها برای سفر در بین گردشگران حرفه ای انتخاب شده است. شهر هانوی به شهر ۱۸ دریاچه معروف است، دریاچه هایی که هرکدام برای خود می توانند یک سایت گردشگری در ویتنام به شمار بیایند. علاوه بر دریاچه موزه های بسیاری هم در این شهر وجود دارد که هر کدام نمایان گر تاریخ و سرگذشت این شهر ویتنامی هستند. هزینه ها در شهر هانوی بسیار پایین است و با توجه به استاندارهایی که در این شهر رعایت می شود به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد برای غربی ها به شمار می رود.

  • هوشی مین
هو شی مین که در گذشته آن را با نام سایگون یاد می کرده اند در جوامع بین الملل یکی از شلوغ و برزگترین شهرهای ویتنام است که در برای پیاده روی در این شهر باید بسیار صبور باشید. این شهر بعد از جنگ ویتنام پایتخت ویتنام جنوبی شد و تاریخ جنگ این کشور را به طور در سطح شهر و در موزه های آن می توانید مشاهده کنید. هزینه سفر به این شهر آسیایی متوسط است و برای همین عده ی زیادی از افراد به منظور تفریح و خرید به آن سفر می کنند.


راهنمای سفر به ویتنام

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • شهر تاریخی هوئه
شهر هونه یکی از شهرهای تاریخی کشور ویتنام است که در آن می توانید همچنان نشانه هایی از امپراطوری نیگون را که در قرن نوزدهم در این کشور حکومت داشته است را مشاهده کنید. در کرانه ‌های رود زیبای Perfume، مجموعه‌ی عظیمی به نام Imperial Enclosure قرار دارد.تالارها و قصرهای دیدنی با نقاشی های دیواری منحصر به فرد قابل مشاهده است که می توانید با تماشای آنها روحتان را پالایش نمایید. یکی از بهترین روش ‌های برای بازدید از جاذبه‌ هایی که در مناطق دوردست ‌تر قرار گرفته ‌اند، قایق سواری و تورهای کروز رود Perfume است. یک تور کروز روزانه شما را به تماشای چندین مقبره‌ ی سلطنتی و پاگودا می ‌برد.

جاذبه های گردشگری مهم در ویتنام

  • خلیج هالونگ
خلیج ها لونگ یکی از محبوب ترین و زیبا ترین جاذبه های گردشگری در ویتنام است؛ هنگامی که به خلیچ ها لونگ در ویتنام وارد می شوید با منظره ای از درختان سر به فلک کشیده و جزایر کوچک و آب زمردین مواجه خواهید شد. به طوری که احساس می کنید یکی از عجایب هفتگانه طبیعی را دیده اید. همچنین باید بدانید که این جزیره ی زیباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

  • تونل کو چی | Cu Chi
در طول جنگ، برای در امان ماندن از تعقیب های دشمن، ارتش وییِت کونگ (Viet Cong) شبکه‌ی گسترده ای از تونل های زیرزمینی را به منظور جابجایی در شهر به کار گرفت. در آن زمان، سربازها باید توانایی حضور طولانی مدت در محیط های بسیار کوچک را می‌داشتند.

  • بازار محلی بین تای | Binh Tay
بین تای، بازاری محلی است که در بین توریست ها شهرت بازارهای دیگری از جمله بن تانگ (Ben Thang) را ندارد؛ اما در صورتی که قصد دارید تجربه ی اصیل تری از ویتنام و بازار گردی داشته باشید، بین تای یکی از بهترین مقاصدی است که می‌توانید انتخاب کنید. این بازار در ساختمانی دیدنی متعلق به دوران استعمار این کشور، در چایناتاون هو شی مین قرار گرفته؛ و محل کسب فروشنده های محلی است که تقریبا هرچیزی را به فروش می‌رسانند. مغازه های متعدد و رنگارنگ آن، شما را لبریز از احساس و هیجان می‌کند.

  • پارک ملی کت با | cat ba vietnam national park
یکی از جاذبه های گردشگری در هانوی «پارک ملی کت با» است که دارای ۳۲ نوع گوناگون از پستانداران است و یکی از گونه های بسیار نایاب جهان که در این پارک همچنان زیست دارد نوعی میمون سر طلایی که به آن لنگور هم گفته می شود از این میمون در حال حاضر ۶۵ مورد باقی مانده است که می توانید از آن ها در این پارک دیدن فرمایید.

  • دریاچه وست | West Lake
دیگر دریاچه جذاب این شهر که حیف است این همه راه به این شهر بروید و از دریاچه وست دیدن نکنید. در یکی از مناطق روستایی شهر هانوی مکانی فوق العاده برای استراحت و همچنین گشت و گذار وجود دارد که نام آن دریاچه وست است. مساحت این دریاچه حدود ۵۰۰ کتار است و از بزرگترین دریاچه های این شهر به شمار می رود.

بایدها و نبایدهای ویتنامی

  • اگر دو چشم دارید پیشنهاد می کنیم که دو چشم دیگر هم قرض کنید و مواظب وسایل ارزشمند و کیف پول و مدارکتان باشد چرا که این شهر پر از جیب بر است.
  • مطمئن شوید که راننده‌ی تاکسی، تاکسی متر را فعال کرده باشد. ضمن این که می‌ توانید یک دوچرخه کرایه کنید و با آن شهر را بگردید.
  • هنگامی که در مرکز خرید قدم می‌زنید بعضی از فروشندگان می‌خواهند به زور وسیله ای را به شما بفروشند. محکم باشید و قاطعانه به حرکت خود ادامه دهید.
  • غذاهای خیابانی در شهر هوشی‌مین، ارزان و خوشمزه هستند. انواع مختلفی از سوپ‌های رشته در دکه‌های خیابانی عرضه می‌شوند.
  • سعی کنید حتما به محله ی چینی ها در هو شی مین بروید این منطقه پر از جاذبه ی دیدنی و همینطور بازار و مراکز خرید با قیمت های مناسب است.
  • حسابی چانه بزنید قبل از اینکه بخواهید وسیله ای را بخرید.
  • در ویتنام نیازی به سیم کارت ندارید! در ویتنام هر جایی که بروید وای‌فای رایگان وجود دارد. از هتل‌ها و هاستل‌ها گرفته تا فروشگاه و رستوران. بنابراین می ‌توانید از اینترنت برای برقراری ارتباط استفاده کنید.
  • از اتوبوس های توریستی برای سفرهای درون شهری خودتان استفاده کنید. این اتوبوس ها از آن جایی که مخصوص گردشگران هستند هزینه ی کمتری برایتان دارا خواهند بود. با خوردن غذاهای محلی می‌توانید مقدار زیادی در هزینه‌ های سفر خود صرفه ‌جویی کنید.
منبع: الی گشت


راهنمای سفر به ویتنام

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا