خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
جاذبه های گردشگری در هانوی

هانوی پایتخت شهر توریستی ویتنام است که یکی از بهترین گزینه ها برای سفر در بین گردشگران حرفه ای انتخاب شده است. شهر هانوی به شهر ۱۸ دریاچه معروف است، دریاچه هایی که هرکدام برای خود می توانند یک سایت گردشگری در ویتنام به شمار بیایند. علاوه بر دریاچه موزه های بسیاری هم در این شهر وجود دارد که هر کدام نمایان گر تاریخ و سرگذشت این شهر ویتنامی هستند. هزینه ها در شهر هانوی بسیار پایین است و با توجه به استاندارهایی که در این شهر رعایت می شود به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد برای غربی ها به شمار می رود. در این مطلب با الی گشت باشید تا سفر به شهر هانوی ویتنام داشته باشیم و بیشتر با جاذبه های گردشگری در هانوی آشنا شوید.

هانومی دومین شهر بزرگی است که در کشور ویتنام قرار دارد و دارای مساحتی برابر با ۳ هزار کیلومترمربع می باشد. این شهر دارای تاریخی ۳۰۰۰ ساله است و از زمان های دور که دوران پادشاهی تانگ لانگ بوده تا زمان اشغال این شهر به دست فرانسوی ها نام های بسیاری برای این شهر گذاشته شده است. این پایتخت بی‌نظیر منزلگاه ۷/۷ میلیون نفر جمعیت از میلیت‌ها و قومیت‌های مختلف با مذهب‌های مختلف است. آب و هوای این شهر گرم و مرطوب بوده و دارای ۴ فصل سال می باشد. پاییز در هانوی که از آگوست شروع شده و تا اکتبر ادامه دارد، با آن آسمان آبی و تمیز و نسیم آرام و جادویی، پراحساس‌ترین فصل را برای هنرمندان و گردشگران به وجود می‌آورد.


۱- پارک ملی کت با | cat ba vietnam national park

یکی از جاذبه های گردشگری در هانوی «پارک ملی کت با» است که دارای ۳۲ نوع گوناگون از پستانداران است و یکی از گونه های بسیار نایاب جهان که در این پارک همچنان زیست دارد نوعی میمون سر طلایی که به آن لنگور هم گفته می شود از این میمون در حال حاضر ۶۵ مورد باقی مانده است که می توانید از آن ها در این پارک دیدن فرمایید. اگر از افرادی هستید که به محیط زیست و همچنین حیوانات علاقمند هستید می توانید از این پارک ملی دیدن فرمایید.


۲- ترن کواک پاگود | tran quoc pagoda

ترن کواک پاگود، قدیمی ترین معبد بودایی در هانوی است، که در یک جزیره ی کوچک در نزدیکی ساحل جنوب شرقی دریاچه وست (غرب) هانوی، در کشور ویتنام واقع شده است. معبد بودایی ترن کواک پاگود، در رأس لیست جاذبه های گردشگری شهر هانوی قرار دارد. به شما توصیه می شود که تماشای چشم انداز های زیبای غروب خورشید را در معبد ترن کواک پاگود از دست ندهید، زیبایی های این منظره را تا آخر عمر هرگز فراموش نخواهید کرد.


۳- دریاچه هوان کیم | hoan kiem river

همانطور که گفتیم هانوی شهر دریاچه های افسانه ای است که یکی از آن ها دریاچه هوان کیم است. این دریاچه به دریاچه شمشیر وارونه هم نیز معروف است و یکی از جاذبه های گردشگری در هانوی است که طرفداران زیادی دارد. لاک پشت هایی که در این منطقه شنا می کنند می توانند نظر بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب کنند.


۴- دریاچه وست | West Lake

دیگر دریاچه جذاب این شهر که حیف است این همه راه به این شهر بروید و از دریاچه وست دیدن نکنید. در یکی از مناطق روستایی شهر هانوی مکانی فوق العاده برای استراحت و همچنین گشت و گذار وجود دارد که نام آن دریاچه وست است. مساحت این دریاچه حدود ۵۰۰ کتار است و از بزرگترین دریاچه های این شهر به شمار می رود. این دریاچه بزرگترین دریاچه ی هانوی است که در سواحل زیبای این شهر قرار گرفته و در اطراف آن باغ های زیادی جهت تسکین بخشیدن به حال افراد وجود دارد.


جاذبه های هانوی

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵- موزه انسان شناسی ویتنام | Vietnam Museum of Ethnology

موزه انسان شناسی ویتنام یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در هانوی است که طرفدارای زیادی دارد و به عنوان یکی از برترین موزه های این شهر در بین گردشگران و مردم شهر هانوی شناخته شده است. این موزه بر روی ۵۴ قومیت در ویتنام تمرکز کرده و حدود ۸ کیلومتر از مرکز این شهر فاصله دارد. در سفرتان به این شهر می توانید از تورهای موزه گردی که وجود دارد در ویتنام بهره ببرید و از این موزه دیدن کنید.

آدرس: Nguyen Van Huyen, Quan Hoa, Cau Giay, Hanoi 100000, Vietnam


۶- موزه هو شی مین | ho chi minh hanoi

همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد این شهر مدت ها درگیر جنگ بوده و تحت تصرف فرانسوی ها بوده است بنابراین برای اینکه بتوانید با تاریخ این شهر بیشتر آشنا شوید می توانید به موزه هو شی مین بروید، برای کسانی که علاقمند به تاریخ هستند این گزینه بسیار خوبی می تواند در طول سفر به هانوی باشد.



۷- موزه تاریخ نظامی ویتنام | Museum of Military History

گر به تانک و تفنگ علاقه دارید به موزه تاریخ نظامی ویتنام سری بزنید و از نمایشگاه تفنگ های تاریخی مختلف در این موزه دیدن کنید. برای کسب اطلاعات بیشتردر مورد موزه بهتر است با تور همراه شوید.


۸- خلیج هالونگ

یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری در هانوی خیلج هالونگ است با اینکه در ۱۶۰ کیلومتری شرق هانوی قرار دارد اما این خلیج آنقدر زیباست که به رفتنش می ارزد! بهترین راه درک زیبایی های این خلیج قایق سواری در آن است و برای گردش در آن هیچ محدودیتی وجود ندارد و حتی شب ها می توانید در این خلیج ماجراجویی کنید، از روی قایق نه تنها می توانید آب زلال آن را از نزدیک ببینید بلکه می توانید جزیره های سنگ آهکی و جنگلی را که از دل آب بیرون زده اند را هم با همه جزئیات تماشا کنید، خیلی از تورهای گردشگری حتی در بعضی جزایر و سواحل آن توقف می کنند و در میان مناظر زیبای آن استراحت کرده و غذا می خورند.


۹- مقبره هو شی مین | ho chi minh

مقبره ی هو شی مین یکی از بناهای یادبود و ارزشمند در شهر هانوی است که برای مردم این شهر بسیار ارزشمند است. بازدید از این ساختمان می تواند بر روی برج سنگی را سعی کنید از دست ندهید. هو شی مین نقش بسیار مهمی در تاریخ کشور ویتنام داشته است از همین مقبره ای که برای وی در نظر گرفته اند بسیا باشکوه است و حیف است که به این شهر بروید و از آن دیدن نکنید.



۱۰- تئاتر عروسک‌های آبی تانگ | The Tang Blue Doll Theater

اگر به دنبال دیدن سنت‌های این مردم هستید به تماشای این تئاتر آبی بروید. در این تئاتر زیبا و منحصربه‌فرد عروسک‌ها روی آب استخر کم عمقی شناور و در حرکت هستند و اجرای زیبایی را به نمایش می‌گذارند. قدمت این تئاتر و عروسک‌هایش به بیش از ۱۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. پیشنهاد می‌شود آن را از دست ندهید.

منبع: الی گشت


جاذبه های هانوی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا