خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای سفر به کوبا

راهنمای مسافرتی کوبا

با شنیدن اسم کوبا ناخداگاه ذهن ها سمت ماشین های رنگی و قدیمی دهه ۵۰ میلادی می رود ماشین هایی که شاید هیچ کس فکرش را هم نمی کرد روزگاری تبدیل به نماد و جاذبه گردشگری منحصربفرد این کشور شوند. شهرهای زیبایی مثل هاوانا، سواحل شنی سفید و مناظر طبیعی زیبای این کشور گردشگران زیادی دارد که اصلی ترین منبع درآمد آن هستند. با راهنمای سفر به کوبا با الی گشت همراه باشید.

درباره کوبا

کوبا کشوری است که از مجمع الجزایری در دریای کارائیب تشکیل شده و پایتختش هاوانا است. این کشور که حدود ۱۱ میلیون جمعیت دارد در سال ۱۴۹۲ توسط کریستف کلمب کشف شد. کوبا بزرگ ترین جزیره کارائیب است و در بین دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی در ۱۴۵ کیلومتری کی وست، بین جزایر کیمن و باهاما قرار دارد. این کشور در غرب هایتی، شرق مکزیک و شمال غربی جامائیکا ست.

آب و هوای کوبا

بیشتر مناطق کوبا به دلیل وزش بادهای بسامان و جریان های ساحلی گرم آب و هوای گرمسیری دارند. در هاوانا که بیشترین تعداد گردشگر را دارد میانگین دما در دی و بهمن ۲۲ درجه و در مرداد ۲۸ درجه سانتی گراد است. در این شهر دما معمولا به زیر ۱۰ درجه سانتی گراد نمی رود.

اطلاعات ضروری درباره کوبا

واحد پول: واحد پول این کشور پزو (Peso) است و با CUP نشان داده می شود.

زبان: زبان رسمی کوبا اسپانیایی است اما با آن زبانی که در اسپانیا صحبت می شود کمی فرق دارد. آن ها معمولا بخش آخر کلمات و حرف S را تلفظ نمی کنند.

فرودگاه: فرودگاه بین الملی خوزه مارتی مهمترین فرودگاه کوبا است و در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی هاوانا قرار دارد.

اختلاف ساعت با ایران: ساعت در کوبا ۸ ساعت و نیم از ایران عقب تر است.

شهرهای مهم کوبا

هاوانا: پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور است و حدود ۲ میلیون جمعیت دارد.

باراکوآ (Baracoa): شهر ساحلی و اولین پایتخت کوباست.

پینار دل ریو (Pinar del Rio) : این شهر در غرب کوبا در منطقه بزرگ پرورش تنباکو قرار دارد و مرکز صنعت سیگار به حساب می آید.

سانتیاگو د کوبا: دومین شهر بزرگ کوبا و از شهرهای ساحلی و زیباست.

جاذبه های کوبا

هاوانای قدیم: هاوانای قدیم تکه ای از تاریخ کوباست و آنقدر جذاب است که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. با قدم زدن بر روی خیابان های سنگفرش و تماشای ساختمان های باروک و نئوکلاسیک به آسانی می توانید تصور کنید که کوبا در ۲۰۰ سال پیش چه ظاهری داشته است.

ساحل وارادرو (Varadero): وارادرو یکی از معروف ترین مقاصد ساحلی کوباست. این ساحل در شبه جزیره هیکاکوس قرار دارد و درختان نخل و سواحل سفیدش گردشگران زیادی را به این محل می کشاند.
هزینه های کلی در کوبا

هزینه غذا: هزینه غذا در رستوران های ارزان قیمت برای یک نفر ۵ دلار و در رستوران های با درجه متوسط برای دو نفر حدود ۱۵ دلار است.

هزینه حمل و نقل: برای خرید بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل باید ۰.۴ دلار هزینه کنید. قیمت تاکسی چندان گران نیست، ورودی آن ۰.۸ دلار است و به ازای هر یک کیلومتر ۰.۵ دلار به آن اضافه می شود.

غذاهای کوبا

کراکت پنیری: کوبا در دنیا به داشتن کراکت های پنیری و خوشمزه معروف است. این کراکت ها توپ های پنیری و سوخاری هستند که داخل آن ها با کمی ژامبون پر می شود.

Huevos habaneros:
همان نیمرو است که بر روی آن سس سوفریتو ریخته می شود این سس با گوجه فرنگی، پیاز، سیر و فلفل درست می شود.

منبع: الی گشت


راهنمای سفر به کوبا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا