خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
چطور برای سفر ۵ روزه به تفلیس برنامه ریزی کنیم؟

برنامه سفر ۵ روزه به تفلیس

شهر تفلیس در گرجستان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای سفر و جهانگردی است. در نتیجه در این مطلب از مجله الی گشت برای شما برنامه سفر ۵ روزه به تفلیس را آماده نموده ایم. اگر برای یک هفته یا کمی کمتر قصد اقامت در این شهر را دارید، به دیدن جاذبه های گردشگری این شهر بروید. خوشبختانه کشور گرجستان برای مسافران ایرانی، تسهیلاتی را از جمله نداشتن ویزا فراهم نموده است که می توانید به راحتی وارد این کشور شوید. نزدیکی این کشور به ایران سفر ۵ روزه به تفلیس را برای شما آسان تر می نماید. پرواز کوتاه تری خواهید داشت و در نتیجه به خستگی راه کمتری دچار می شوید. برنامه ای که در ادامه می خوانید در حقیقت کمک کننده سفر شما به تفلیس و گشت و گذار در این شهر خواهد بود و می تواند مبنایی برای شروع سفر به تفلیس باشد.

کشور گرجستان و تفلیس

قبل از اینکه مستقیم وارد برنامه سفر ۵ روزه به تفلیس شویم کمی راجع به این کشور برای شما توضیح می دهیم تا اطلاعات عمومی خود را از کشور گرجستان بالا ببرید. گرجستان را حقیقتا نمی توان کشوری اروپایی یا آسیایی دانست. چرا که بین این دو قاره قرار گرفته است اما در بیشتر منابع گاهی می بینید که آن را اروپایی تلقی کرده اند. گرجستان با کشورهای روسیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و دریای سیاه هم مرز بوده و شهر تفلیس تقریبا در مرکز رو به شرق مرزهای آن قرار دارد. در نتیجه به راحتی می توانید بلیط هواپیما به تفلیس را خریداری کنید یا اینکه حتی زمینی برای این مقصد بروید. چرا که کشورهای میان ایران تا گرجستان همانند ترکیه یا آذربایجان و ارمنستان نیز برای مسافران ایرانی ویزا نمی خواهند یا در همان مرز و هنگام ورود ویزا صادر می کنند. در نتیجه اگر وسیله نقلیه ای دارید و می خواهید که جهانگردی را شروع کنید، یکی از بهترین مسیرها و کشورها، گرجستان است. پس از ورود به گرجستان می توانید برنامه سفر ۵ روزه به تفلیس را دنبال نمایید.

روز اول – رسیدن به تفلیس و شروع گشت و گذار

اگر با پرواز به تفلیس می روید، پس از نشستن هواپیما در فرودگاه بین المللی تفلیس، سوار تاکسی یا اتوبوس شده و پس از گذشت ۲۰ دقیقه وارد شهر تفلیس شوید. اگر در هنگام رزرو هتل در تفلیس به سراغ هتل هایی رفته باشید که ترانسفر فرودگاهی رایگان دارند، سفر خود را ساده تر نموده اید. در غیر این صورت بهتر است که راهنمای حمل و نقل در تفلیس را مطالعه کنید تا به راحتی بتوانید خود را به هتل مورد نظرتان برسانید. سایت الی گشت رزرو هتل در تمام محله های تفلیس را برای شما امکان پذیر نموده است. در نتیجه به راحتی و با هر قیمتی که می خواهید می توانید محل اقامت خود را قبل از سفر به تفلیس مشخص نمایید. برای حمل و نقل در این شهر نیز، مترو تفلیس روش خوبی برای حمل و نقل است. با این حال اتوبوس و تاکسی نیز پیدا خواهید کرد. برای اینکه بتوانید به دیدن اکثر جاذبه های تفلیس بروید، گاهی تنها نیاز به پیاده روی دارید. چرا که در مرکز شهر، بسیاری از این جاذبه ها در نزدیکی یکدیگر و با فاصله بسیار کمی از هم قرار گرفته اند.

در محله های آکسارای یا میدان آزادی تا ناراکالا می توانید در به راحتی و با کمی پیاده روی به دیدن جاذبه های این شهر بروید. با این وجود، مراکز کرایه دوچرخه نیز در اینجا وجود دارد که می توانید دوچرخه کرایه کنید و با دوچرخه مسیرهای بین جاذبه های تفلیس را طی کنید. تنها یک نکته را راجع به دوچرخه سواری در این شهر، به شما یادآوری می کنیم. اینکه شهر تفلیس شهری کوهستانی و با پستی و بلندی های بسیار است. در نتیجه بسیاری از خیابان ها یا کوچه ها دارای سراشیبی و سرازیری هستند. برای دوچرخه سواری این موضوع را مد نظر قرار دهید.

روز اول و بازدید از محله قدیمی شهر تفلیس

در برنامه سفر ۵ روزه به تفلیس بهتر است که اول کمی با گذشته این شهر تاریخی آشنا شوید. به دیدن محله قدیمی تفلیس و جاذبه های آن بروید. حال و هوای محله های قدیمی به همراه برج و باروها یا ناقوس های قدیمی شما را وارد دنیای ناشناخته دیگری از این شهر می نماید. در این محله می توانید به دیدن کلیساها، صومعه ها، خیابان های سنگفرش شده زیبا که ساختمان های دو طرف آن معماری شگفت انگیزی دارند به استقبال شما خواهند آمد.

بسیاری از خیابان های قدیمی و سنگفرش شده در محله قدیمی تفلیس مسکنی برای هنرمندان، موسیقی های زنده خیابانی، کافه هایی شلوغ با مردم محلی که به زبان گرجی یا روسی صحبت می کنند و بسیاری از مغازه های قدیمی هستند. در این محله، فرهنگ غنی آسیایی تلفیق شده و تحت تاثیر قرار گرفته با فرهنگ اروپایی به سراغتان می آید. آمیزه ای که بسیار دلچسب است. حال و هوایی پر انرژی، پر از رنگ و نحصر به فرد را در سفر ۵ روزه به تفلیس در محله قدیمی تفلیس دنبال کنید. بازارهای خیابانی روزانه و دستفروش ها، نماهای زیگزاگی، خانه های رنگی و کافه هایی با طراحی داخلی هایی به سبک فرسکو می تواند برای دو روز شما را درگیر خود نماید.


چطور برای سفر ۵ روزه به تفلیس برنامه ریزی کنیم؟

 
  • تشکر
Reactions: Meysa

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیاده روی در این محله و کشف جاذبه های آن، همراه با آرامش از بهترین روش ها برای گشت وگذار و بازدید از تفلیس است. نام یکی از این خیابان های معروف محله های قدیمی تفلیس آلستات است. پس از آن به دیدن روستاولی بروید. خیابان روستاولی از مهم ترین خیابان های تفلیس است که جاذبه هایی همانند موزه روستاولی، پارلمان گرجستان، میدان آزادی، کلیسای کشوتی (Kashveti Church) و سالن اپرای ملی گرجستان در نزدیکی آن واقع شده است. برای دیدن این خیابان شاید باید یک روز کامل زمان بگذارید.

روز دوم – گوری و دیگر جاذبه های تفلیس

روز دوم در سفر ۵ روزه به گرجستان را می توانید به دیدن مکشتا (Mksheta) بروید. مکشتا در واقع پایتخت قدیم گرجستان است و برای دیدن آن باید ۲۰ دقیقه به بیرون شهر تفلیس رانندگی کنید. این شهر زادگاه آیین مسیحیت در گرجستان است و خانه ها و کلیساهایی با معماری قرون وسطایی دارد. در آن خیابانی سنگ فرش با مغازه ها و کافه های مختلف قرار دارد و در بالای تپه آن، صومعه ای قرار دارد که نمای کاملی را از شهر ارائه می دهد. دو رودخانه مکواری (Mtkvari) و آراگوی (Aragvi) را نیز از باین صومعه می توانید ببینید. بازار توریستی این شهر در کنار کلیسای مشهور سوتیتسخوولی (Svetitskhoveli) از جاذبه هایی است که بهتر است از آن دیدن نمایید.

روز سوم – بازدید از کوه های کازبگی و کلیسای گرگتی

برای دیدن کوه های کازبگی (Mount Kazbegi) در کنار کلیسای گرگتی (Gergeti Church) باید صبح زود حرکت کنید. بهتر است که با راننده هماهنگ کنید که ساعت ۸ صبح شما را سوار کند. پس از گذشتن از خیابان ارتش گرجستان در طول مسیر در کنار مخزن آب ژینوالی (Zhinvali) بایستید. مجموعه قلعه آنانوری (Ananuri castle complex) در کنار مخزن آب قرار دارند. این بناها به سبک معماری های روسی ساخته شده اند و بازدید از آن به تنهایی، زمان صبح برنامه ۵ روزه به تفلیس شما را در روز سوم پر می کند. در هنگام برگشت می توانید غذایی به سبک گرجی در یکی از رستوران های بین راهی سفارش دهید. پس از بازدید از کلیسای گرگتی و در کنار آن کوه کازبگی و در هنگام غروب بهتر است که به تفلیس و هتل برگردید.

روز چهارم – خرید در تفلیس

به دیدن مراکز خرید تفلیس بروید.
در این میان به شما پیشنهاد می دهیم که حتما به دیدن بازار دستفروشان که در آخر هفته ها در درای بریج بروید. بازار دستفروشان تفلیس پر از وسایل عتیقه و اشیای بسیار جالب است. پس از آن برنامه بازدید از کلیسای تثلیث مقدس تفلیس را داشته باشید یا به دیدن کلیسای سامبا بروید. در دو روز باقی مانده در سفر ۵ روزه به تفلیس به شما پیشنهاد می دهیم که بر طبق راهنمای سفر تفلیس جاذبه هایی را برای دیدن انتخاب نمایید. ناهار و شام را هم می توانید در محله مرجانیشویلی که در نزدیکی مسیرهای گفته شده است سفارش دهید یا به هتل برگردید.

روز پنجم – بازدید از جاذبه های شهر تفلیس

روز پنجم که همزمان با بازگشت شما به کشورتان است را درون شهر بچرخید
به عنوان نمونه، در خیابان روستاولی قدم بزنید. به دیدن کلیسای سنت مری بروید. اگر چه قلعه ناریکالا را در روز اول و در بازدید از محله های قدیمی دیدید. در نتیجه می توانید به دیدن چشمه های آبگرم سولفور آبانوتوبانی بروید. صبح را قبل از بازگشت به هتل در این آبگرم بگذارنید. در نهایت به هتل برگردید. وسایل بازگشت و سوغاتی هایی را که خریده اید، جمع کنید و به سمت فرودگاه بروید. زمانی از سفرتان را به مرتب کردن عکس هایی که گرفته اید بپردازید. سری به شبکه های اجتماعیتان بزنید و کوله بار سفرتان را از خاطرات سفر ۵ روزه به تفلیس پر کنید.

منبع: الی گشت


چطور برای سفر ۵ روزه به تفلیس برنامه ریزی کنیم؟

 
  • تشکر
Reactions: Meysa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا