خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای سفر به نروژ

سفر به نروژ

نروژ یکی از ماجراجویانه ترین و بهترین مقاصد گردشگری در اروپا و کشوری در شمال این قاره است که چشم اندازهای شگفت انگیز و متنوع آن باعث شده تا تبدیل به جایی عالی برای گشت و گذار باشد. نروژ کشوری با چشم اندازهای قلل برفی، صخره های ساحلی، فلات های بلند و پر شیب و تپه های جنگلی است. عمیقا باور داریم که هر کسی باید یک بار در زندگی اش از نروژ دیدن کند. اما برای سفر به نروژ نیاز به اطلاعات مختلفی دارید از انواع غذاهای خوشمزه این کشور گرفته تا دانستن جاذبه ها، بهترین زمان سفر و… که همه و همه را در این نوشتار برای شما آماده کرده ایم. با الی گشت همراه شوید:

موقعیت جغرافیایی

نروژ کشوری کوهستانی با آب و هوایی بسیار سرد در شمال اروپا است و با کشورهای فنلاند، سوئد و روسیه مرز مشترک دارد. مساحت این کشور ۳۸۵۱۵۵ کیلومتر مربع است و جمعیت حدودی آن ۵ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر است. جالب است بدانید که تقریبا ۷۰ درصد خاک نروژ به خاطر سرمای شدید غیر قابل سکونت است و هر چه که از شمال این کشور به سمت جنوب می رویم، هم آب و هوا گرم تر می شود و هم به جمعیت اضافه می شود.

مختصری از تاریخ

به ۱۸ هزار سال پیش می رویم، در آن زمان سرتاسر کشور نروژ پوشیده از یخ بود و زندگی در آن غیر ممکن. کم کم این یخ ها آب شدند و این چنین بود که اولین گروه از انسان ها از آلمان به این سرزمین وارد شدند که گفته می شود حدود ۱۱ هزار سال پیش بوده است. رفته رفته هوا گرم تر شد و مردم توانستند کشاورزی و دامداری کنند. بعد هم در سال ۷۹۳ میلادی نروژی هایی که به آن ها وایکینگ می گویند با کشتی هایشان به سواحل شرقی انگلستان حمله کردند.

امروزه نروژ کشوری پادشاهی و مستقل است، این کشور عضو کشورهای اتحادیه ی اروپا است. سطح رفاه در این کشور به اندازه ای بالاست که مردمش از خوشحال ترین مردم دنیا هستند به گونه ای که در این ۱۰ سال، امید به زندگی در این کشور بیشتر از بقیه ی کشورها بوده است.

اطلاعات کلی از نروژ

اختلاف ساعت با تهران: اسلو به عنوان پایتخت نروژ، ۲ ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

زبان: نروژی و در مناطق شمالی (سامی)

واحد پول: کرون نروژ که هر کرون نروژ برابر ۴۴۲ تومان است.

کد کشور: ۰۰۴۷

نوع برق شهری: برق شهری در این کشور ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است و پزیرها هم نوع F هستند.

فرودگاه: فرودگاه ویگرا آلسوند- فرودگاه هاوگسوند- فرودگاه موس ریگ- فرودگاه فلسلند برگن- فرودگاه گاردرموئن اسلو- فرودگاه ترومسا- فرودگاه ترپ سندفجرد و فرودگاه سولا استاوانگر.

شماره های اضطراری: آتش نشانی ۱۱۰، پلیس ۱۱۲، آمبولانس ۱۱۳.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به نروژ

همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد، نروژ به خاطر قرار داشتن در مدار شمالی کشوری کوهستانی و سرد است و از طرف دیگر در عرض های جغرافیایی یکسان با سیبری، گرینلند و آلاسکا است. همه ی این ها باعث شده تا فکر کنیم آب و هوای این کشور یخ بندان است، البته اگر چه سرد است اما جریان گلف استریم باعث شده تا آب و هوای آن ملایم شود.


راهنمای سفر به نروژ

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین زمان سفر به نروژ هم کاملا بستگی به این دارد که به چه دلیل بخواهید به این کشور بروید، اگر که دنبال اسکی، تماشای شفق قطبی، ورزش های زمستانی و بارش برف هستید باید ماه های ژانویه تا مارس سفر کنید. نوامبر ماه خوب دیگری برای تماشای شفق قطبی است. ماه های ژوئن، جولای و آگوست هم آب و هوا ملایم تر است و هم روز طولانی تر است از این نظر بهترین زمان سفر به نروژ است.

هزینه های سفر به صورت کلی

هزینه اقامت: هزینه اقامت در این کشور کمی گران است. برای یک شب اقامت در هاستل باید بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ کرون بپردازید که البته بستگی به منطقه ای که هاستل در آن هست هم دارد. اقامت در هتل هم ارزان نخواهد بود، اقامت در یک هتل نسبتا خوب و ارزان بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کرون برایتان هزینه بردار خواهد بود.

شکم گردی در مقصد

قرار گیری نروژ در کنار دریا باعث شده تا رژیم غذایی دریایی در این کشور زیاد دیده شود با این حال مطمئن باشید در این کشور غذاها و دسرهای مختلفی انتظار شما را می کشند که در پایین و تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای نروژی که در سفر به نروژ باید امتحان کنید را به شما معرفی می کنیم.

کلاود بری: کلاورد بری یکی از انواع تمشک است ک حتی از همه ی انواع تمشک های دیگر خوشمزه تر است. از کلاودبری در دسرهای نروژی استفاده می شود که از بین آن ها می توان به مولتکرم لذیذ اشاره کرد.

هزینه خورد و خوراک: به طور کلی هزینه غذا در این کشور به خصوص در پایتخت آن بالاست. صرف غذای فست فود حدود ۸۰ کرون و در رستوران های زنجیره ای مثل مک دونالد، ۱۲۵ کرون هزینه بردار خواهد بود. متاسفانه صرف غذا در یکی از رستوران های خوب این کشور تا ۳۰۰ کرون هم هزینه بردار است!

هزینه حمل و نقل: هزینه حمل و نقل با قطارهای بین شهری بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کرون هزینه بردار است اما بهترین راه جابه جایی با اتوبوس است که هزینه ی خیلی پایینی دارد.
وافل نروژی: وافل ها از آن دست خوراکی های خوشمزه ای هستند که در همه جای نروژ می توانید آن ها را پیدا کنید نروژی ها عادت دارند بیشتر وافل را به همراه مربا و یا پنیر میل کنند. این وافل خوشمزه از آب، آرد، تخم مرغ و شکر درست می شود.

لوته فیسک: لوته فیسک در واقع همان ماهی کاد آغشته به آب قلیایی است که بیشتر این غذا در ایام کریسمس سرو می شود.

هات داگ نروژی: نروژی ها عاشق فست فودند! در این کشور نوعی غذا هست که شبیه به هات داگ است اما به آن پولسه می گویند، آن ها این غذا را در نان باگت سرو می کنند البته ممکن است در خورشت هم بریزند.

گوشت گوزن: نروژی ها نه چند سال بلکه قرن هاست که از گوشت گوزن استفاده می کنند به طوری که در منوی همه ی رستوران ها این غذا وجود دارد. آن ها به این گوشت، نمک و چند نوع ادویه ی دیگر هم اضافه می کنند و معمولا به شکل دودی سرو می کنند. پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید.


راهنمای سفر به نروژ

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
شهرهای مهم گردشگری

اسلو: اسلو که بزرگ ترین شهر نروژ و پایتخت این کشور است و جالب است بدانید که یک سال، گران ترین شهر جهان شده است. این شهر جذابیت های دیدنی زیادی را در خود جا داده است. این شهر در یک آبدره واقع شده است و به خاطر جنگل های سبز و انبوه، موزه ها و گالری و خیلی زیبایی که دارد باید ازآن بازدید شود.

برگن: برگن دومین شهر بزرگ نروژ است و خانه های رنگارنگ آن در کنار آب و با پس زمینه ای از قله های برفی، باعث شده تا جایی درست شبیه به تابلوهای نقاشی را برای ما مجسم کند. این شهر زیبا و دلنواز از چشم نوازترین شهرهای دیدنی نروژ است.

تروندهایم: این شهر از شهرهای علمی نروژ محسوب می شود و در نیمی از سال کاملا تابستان و در ۶ ماه دیگر زمستان است. این شهر در ابتدا پایتخت نروژ بوده است و بعدها جای خود را به اسلو داده است و به همین دلیل هم از اهمیت برخوردار است و دیدنی های زیادی دارد که در سفر به نروژ نباید از دست داد.

جاذبه های مهم گردشگری نروژ

جزایر لوفوتن: این جزایر در بخش شمالی نروژ قرار دارد و به خاطر دیدنی های فوق العاده ای مثل پدیده ی شفق قطبی و خورشید نیمه شب مشهور است. همچنین در این جزایر روستاهای ماهیگیری کوچکی هم وجود دارد. همه ی این ها در کنار کلبه های رنگارنگ باعث می شود تا تصویری که از این منطقه می بینید، تا ابد در ذهنتان بماند.

کلیسای جامع اسلو: از دیدنی ترین جاذبه ی شهر اسلو، کلیسای جامع آن است که قدمت آن به سال ۱۶۹۷ بر می گردد. در کنده کاری شده و برنزی این کلیسا بسیار چشمگیر است و فضای داخلی آن به خاطر نقاشی های دیواری اش، هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد.

اکر بریگ: قلب تپنده ی اسلو منطقه ی اکربریگ است که شب های پر هیجان و شلوغی دارد. این منطقه در کنار بندر است و رستوران و کافه های آن تا صبح شلوغ و پر رفت و آمد هستند.

ترومسو: یکی از بایدهای سفر به نروژ، نظاره ی شفق قطبی است که از مسحورترین پدیده های طبیعی دنیاست چون مطمئنا دوست ندارید این فرصت را از دست بدهید. برای دیدن این پدیده به شهر ترومسوی نروژ که یک شهر شمالی است بروید و شبتان را در زیر آسمان پر ستاره و نورهای سبز رنگ آسمان بگذرانید.

کلیساهای چوبی: کشور نروژ پر است از کلیساهای چوبی که از قرون وسطی بر جا مانده اند. معروف ترین این کلیساها Urnes نام دارد که قدمت آن به ۹۰۰ سال پیش برمی گردد. این کلیسای غیر طبیعی در ساحل غربی نروژ واقع شده است.

سافاری با هاسکی: لغزیدن روی برف برای همه ی ما خوشایند است مخصوصا اگر در قلب نروژ و با هاسکی های دوست داشتنی و سورتمه باشد! تجربه ای عالی که در سفر به نروژ خاطره ای خوش برایتان خواهد ساخت.

صخره Trolltunga: این صخره به صورت افقی از دل کوه به بیرون آمده است و چشم اندازی که می توانید در بالای آن داشته باشید واقعا شگفت انگیز است.

صخره Preikestolen: از دیگر جاذبه های طبیعی ای که در سفر به نروژ باید دید، صخره Preikestolen است.

باید و نبایدهای سفر به نروژ

حتما باید یک بار خودتان با چشم های خودتان از نزدیک نروژ را ببینید تا بتوانید این همه شگفتی و زیبایی را باور کنید.

آمار جرم ر این کشور بسیار پایین است و توریست ها امنیت بسیار بالایی را در این کشور احساس می کنند.

این کشور طبیعت بی نهایت زیبایی دارد و تعدادی از خارق العاده ترین جاذبه های طبیعی جهان فقط و فقط در این کشور قرار دارد.

سفر به نروژ می تواند سفری گران باشد، پس برای خود می توانید محدودیت هایی در نطر بگیرید تا هزینه هایتان به حداقل برسد. در ضمن پیشنهاد می کنیم در زمان آف پیک به این کشور دیدنی سفر کنید.

منبع: الی گشت


راهنمای سفر به نروژ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا