خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه مثل حرفه ای ها چمدان مسافرتی ببندیم؟

نحوه ی بستن چمدان مسافرتی

چمدان مسافرتی انواع مختلفی دارد و با توجه به مقدار بار و نحوه ی سفرتان باید آن را انتخاب کنید. چمدان مسافرتی ممکن است از نوع سخت یا نرم، چرخدار یا دستی و یا هر مدل دیگری باشد.
برای حمل وسایل مورد نیاز سفر چمدان های متعدد و شیوه های مختلفی وجود دارد. بیشتر مسافران هنگام بستن چمدان دچار سر در گمی برای انتخاب نوع لباس می شوند و همچنین با کمبود فضای کافی در چمدان مواجه هستند.

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم نحوه ی بستن چمدان مسافرتی همانند حرفه ای ها را به شما بگوییم. با الی گشت همراه باشید.

۱- قبل از بستن چمدان مسافرتی فهرستی از وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید

قبل از بستن چمدان مسافرتی اول دمای هوا را به ترتیب روزهای حضورتان در مقصدی که به آن سفر می کنید بنویسید و با توجه به وضعیت آب و هوا نوع لباس را انتخاب کنید.

۲- فهرستی که از لباس و لوازم مورد نیازتان نوشتید را به طور مرتب آماده کنید

پیش از شروع به بستن چمدان همه چیز را جلوی چشمتان بچینید. در این صورت وقتی در حال بستن چمدان هستید چیزی را فراموش نمی کنید و همچنین وسایل اضافه را داخل چمدان مسافرتی قرار نمی دهید. یکی از عادت هایی که همه ی مسافران دارند، داشتن تمایل به جمع آوری لباس و وسایل اضافه است. به این طریق لباس هایی که فکر می کنید شاید در سفر مورد استفاده قرار گیرند را حذف می کنید.

۳- فضای چمدان مسافرتی را با وسایلی که خیلی جا گیر هستند پر نکنید

سعی کنید فقط لوازم و لباس های ضروری را در چمدان مسافرتی قرار دهید. بهترین کار این است که به تعداد روزهای سفرتان لباس بردارید و لباس ها و وسایلی که فکر می کنید شاید به کارتان می آید را در چمدان قرار ندهید.

۴- به اندازه و وزن چمدان مسافرتی توجه کنید

حمل چمدان بیش از اندازه ی مجاز بزرگ برایتان دردسر ساز است. همچنین توجه کنید که وزن بار از میزان بار مجاز قید شده بر روی بلیط هواپیما تخطی نکند.
پس قبل از انتخاب چمدان قوانین بار ایرلاینی که با آن سفر می کنید را مطالعه نمایید.

۵- از بقچه های زیپ دار پارچه ای چند منظوره استفاده کنید

بقچه های زیپ دار پارچه ای سبک در چند سایز و با رنگ های مختلف فراهم هستند. این بقچه ها به صورت مکعب مربع و مکعب مستطیل از مغازه ها قابل تهیه می باشند. به این صورت می توانید لباس ها و وسایلتان را با توجه به نیاز و نوع استفاده به طور جداگانه و مرتب دسته بندی کنید و سپس داخل چمدان مسافرتی قرار دهید.

این بقچه ها همچنین برای تعطیلاتی که قرار است در چند شهر یا کشور مختلف بگذرانید کاربردی هستند.


چگونه مثل حرفه ای ها چمدان مسافرتی ببندیم؟

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
به این شیوه می توانید لباس های هر مقصد را به صورت جداگانه بسته بندی کنید. از مزیت های دیگر این روش برای جمع آوری لباس ها در چمدان مسافرتی این است که اگر چمدان را باز کردید وسایلتان روی زمین نمی افتند و چیزی را گم نخواهید کرد.

۶- برای بازرسی های امنیتی در فرودگاه از قبل آماده باشید

پیش از اینکه به بخش بازرسی برسید تلفن همراه، کیف پول، ساعت، کمربند، هدفون و این دسته از وسایلتان را می توانید داخل جیب رویی چمدان بگذارید و به راحتی چمدان مسافرتی را زیر دستگاه قرار دهید و خودتان بدون هیچ مشکلی از داخل چهارچوب اشعه ی ایکس رد شوید.

۷- وسایل و لباس ها را در چمدان مسافرتی به ترتیب زیر قرار دهید:

ابتدا کفش هایتان را در چمدان قرار دهید و سپس برای اینکه شکل کفش ها تغییر نکند داخل آن ها را با جوراب هایتان پر کنید.

از اقلام بزرگتر شروع کنید و وسایل سفت را در لبه های بیرونی چمدان بگذارید.

به این صورت وسایل شکننده و حساس را می توانید در میان لباس ها قرار دهید تا از آن ها محافظت شود و آسیب نبینند.

لباس هایی که چروک نمی شوند را رول کنید و داخل چمدان قرار دهید.

در آخر هم می توانید وسایلی مثل آداپتور چندکاره، سشوار مسافرتی و از این قبیل را در چمدان بگذارید.

فراموش نکنید که وسایل شکستنی و ظریف را هیچ وقت در قسمت خارجی چمدان قرار ندهید چون در معرض ضربه خوردن هستند.

- چمدان مسافرتی اضافه برای سفر بازگشت را مد نظر داشته باشید

همیشه یک ساک اضافه ی تا شو همراه داشته باشید چون سوغاتی ها و وسایلی که قرار است در بازگشت از سفر همراه داشته باشید به احتمال زیاد در چمدانتان جا نمی شوند. در بستن چمدان برای برگشت از سفر می توانید لباس های کثیف را جدا کنید و داخل ساک پارچه ای قرار دهید. سوغاتی ها و خریدهایی که در سفر انجام داده اید را هم می توانید به صورت جداگانه در گوشه ای از چمدان بگذارید.

۹- برای سبک تر شدن بارتان در سفر برگشت می توانید از وسایل یک بار مصرف استفاده کنید

به طور مثال می توانید از محصولات زیبایی و یا وسایل مورد نیازی که به صورت یک بار مصرف در بازار موجود هستند استفاده کنید تا هنگام بازگشت از سفر آن ها را دور بریزید و فضای خالی چمدان مسافرتی برای قرار دادن سوغاتی ها بیشتر شود.

همانطور که در بالا گفتیم برای انتخاب نوع چمدان مسافرتی تنوع زیادی وجود دارد، ولی باید توجه کنید که انتخاب هوشمندانه ی چمدان کمک بسیار زیادی در راحتی جمع آوری وسایلتان و حمل و نقل آن از منزل به فرودگاه و از فرودگاه به هتل می کند.

پس فراموش نکنید که از چمدان مسافرتی با سایز مناسب استفاده کنید و وسایلتان را جوری انتخاب کنید که وزن چمدان بیش از مقدار بار مجاز ایرلاین نشود. مقدار بار مجاز در پرواز و بار همراه مسافر هم روی بلیط هواپیما قید شده است. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین بار همراه مسافر و وسایل ممنوعه در پرواز می توانید به سایت ایرلاینی که با آن سفر می کنید مراجعه نمایید.

با رعایت نکاتی که با شما در میان گذاشتیم می توانید چمدان مسافرتی را به صورت حرفه ای ببندید و دیگر هنگام بستن بار سفر دچار مشکل کمبود جا و سر در گمی نشوید.

منبع: الی گشت


چگونه مثل حرفه ای ها چمدان مسافرتی ببندیم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا