خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکات کاربردی چمدان بستن برای پرواز و سفر هوایی!

چمدان بستن برای پرواز

اگر برای اولین بار می خواهید سوار هواپیما شوید مطمئنا هیجان و استرس زیادی دارید. یکی از نگرانی های افراد نحوه چمدان بستن برای پرواز و رعایت محدودیت های حمل بار است. بسیاری از مسافران ممکن است اطلاع دقیقی از قوانین پرواز نداشته باشند و به همین دلیل موقع بستن چمدان گیج و سردرگم بشوند. در این مطلب قصد داریم بهترین و کاربردی ترین نکات چمدان بستن برای پرواز و نکات لازم در این مورد را به شما معرفی کنیم. با رعایت این نکات می توانید با خیال راحت سوار هواپیما شوید و پروازی لذتبخش و آسوده خاطر داشته باشید. در ادامه با الی گشت همراه باشید.

اشیاء باارزش و مهم را با خود به داخل کابین ببرید! مهم ترین نکته در مورد چمدان بستن برای پرواز این است که در مورد وسایلی که می خواهید با خود به داخل هواپیما ببرید فکر کنید. ببینید واقعا چه چیزهایی نیاز دارید و چه چیزهایی را می توانید حذف کنید. طبق قوانین سفر هوایی هر مسافر اجازه دارد وسایل ضروری اش را (تا وزن مشخصی) داخل ساک یا کیف دستی به داخل هواپیما ببرد. لوازمی که در طول سفر مورد نیاز است مثل لوازم بهداشتی و آرایشی، موبایل، تبلت، داروهای ضروری و … را بهتر است همراه خود داشته باشید.

اگر تحت درمان قرار دارید و داروی خاصی مصرف می کنید حتما این داروها را داخل کیف دستی تان قرار دهید. البته توجه داشته باشید که در پروازهای خارجی برای برخی داروها حتما باید نسخه معتبر پزشک را همراه داشته باشید.

هرچند چمدانی که به قسمت بار تحویل می دهید در اکثر مواقع صحیح و سالم به شما تحویل خواهد شد. اما به هرحال احتمال گم شدن و آسیب دیدن چمدان در هر پرواز وجود دارد. بنابراین اگر وسیله ای باارزش، مهم و گران قیمت دارید که به هیچ وجه نمی توانید گم شدنش را تحمل کنید بهتر است آن را داخل کیف دستی تان قرار دهید. وسایل الکترونیکی که نسبت به ضربه حساس هستند مثل لپتاپ، موبایل، تبلت و … را با خود به داخل هواپیما ببرید.

وسایل الکترونیکی مثل موبایل و تبلت را آخر سر در ساک دستی تان قرار بدهید تا در صورت نیاز بتوانید سریع به آن ها دسترسی پیدا کنید. در طول پرواز و به ویژه پروازهای طولانی احتمالا حوصله تان سرخواهد رفت و موبایل و تبلت می تواند سرگرمی بسیار خوبی برای شما باشد.

اسناد و مدارک پرواز و سفر را در کیف جداگانه ای قرار بدهید. از زمانی که وارد فرودگاه می شوید تا وقتی سوار هواپیما می شوید و به مقصد می رسید مدام به اسناد و مدارک پرواز نیاز خواهید داشت. در مراحل مختلف سفر لازم است پاسپورت، ویزا، کارت شناسایی، بلیط هواپیما، کارت پرواز و … را به مسئولین نشان دهید.


نکات کاربردی چمدان بستن برای پرواز و سفر هوایی!

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر این مدارک را ته کوله پشتی یا چمدانتان قرار داده باشید مطمئنا در فرودگاه دچار مشکل خواهید شد. بهترین راه این است که یک کیف کمری یا کیف کوچک پاسپورتی همراه داشته باشید و تمام مدارک پرواز و سفر را داخل آن قرار دهید. به این ترتیب، هم از گم شدن یا به سرقت رفتن آن ها جلوگیری می کنید و هم در کوتاه ترین زمان به آن ها دسترسی خواهید داشت.

لوازم آرایشی و بهداشتی را در حد نیاز همراه ببرید. اگر شامپوی بسیار بزرگی دارید لازم نیست برای یک سفر دو سه روزه کل شامپو را همراه ببرید. به همین ترتیب کرم ها و لوسیون ها و لوازم آرایشی را می توانید در حجم های کمتر و بنا به نیازتان در سفر داخل کیف دستی قرار دهید. از ظرف های کوچک استفاده کنید و شامپو، کرم، لوسیون و … را داخل آن ها بریزید. حتی کرم پودرتان را هم می توانید برای مصرف چند روز داخل ظرف محافظ لنز چشمی قرار دهید. قبل از بستن چمدان به این فکر کنید که آیا این همه لوازم آرایشی و بهداشتی واقعا مورد نیاز است؟ خیلی وقت ها اکثر این لوازم بی استفاده می مانند و تنها جای اضافی اشغال می کنند.

چنانچه تصمیم دارید لباس های زیادی همراهتان ببرید و نگران سنگین شدن وزن چمدان و جریمه اضافه بار هستید آن ها را بپوشید! بله، این یک راه حل هوشمندانه و زیرکانه برای عدم پرداخت جریمه اضافه بار است. شما بابت لباس هایی که پوشیده اید هزینه ای پرداخت نخواهید کرد. بنابراین لباس های سنگین تر مثل کاپشن و … را تا جایی که می توانید بپوشید. اگر زمستان است می توانید چندلایه روی هم لباس بپوشید و به این ترتیب هم از پرشدن چمدان جلوگیری کنید و هم دیگر نگران جریمه اضافه بار نباشید!

اگر به هر دلیل مجبورید چمدانی مملو از لباس هم با خود همراه ببرید به نحوه تا کردن لباس ها دقت کنید. بجای تاکردن لباس ها را لوله کنید تا حجم بسیار کمی اشغال کنند. با لوله کردن و فشردن لباس ها می توانید حجم باورنکردنی از لباس را در یک چمدان جا بدهید. لباس های سنگین و حجیم را کف چمدان بچینید و لباس های نازک و سبک تر را داخل فضاهای خالی جا کنید. هرچه لباس هایتان را محکم تر لوله کنید جای کمتری خواهند گرفت و به این ترتیب می توانید لباس های بیشتری همراهتان ببرید.

سبک سفر کنید! یکی از بهترین توصیه ها در مورد چمدان بستن برای پرواز این است که تا جایی که می توانید تنها با ساک دستی سفر کنید. اگر بخواهید حتی می توانید برای یک سفر یک ماه هم تنها با یک ساک و چمدان کوچک سر کنید. چمدان هایی که به قسمت بار تحویل می دهید اولا باید کمتر از وزن مشخصی باشند و شما هنگام چمدان بستن همیشه نگران وزن چمدان خواهید بود. از طرفی، احتمال گم شدن و آسیب دیدن چمدان (ولو کم) همیشه وجود دارد. علاوه بر این، حمل و نقل چند چمدان سنگین در طول سفر مطمئنا آسان نخواهد بود و باعث بالا رفتن هزینه های حمل و نقل هم خواهد شد. اگر سبک سفر کنید می توانید یک ساک و کیف دستی را با خود به داخل هواپیما ببرید و دیگر نگران گم شدن وسایلتان در طول پرواز نباشید. برای حمل و نقل هم می توانید به راحتی از وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و مترو استفاده کنید و در هزینه های سفر به میزان قابل توجهی صرفه جویی کنید. قبل از خرید بلیط هواپیما در مورد میزان بار مجاز شرکت هواپیمایی مورد نظرتان تحقیق کنید. در اکثر ایرلاین ها هر مسافر می تواند ۵-۷ کیلوگرم بار با خود به داخل هواپیما ببرد که برای یک سفر چند روزه وزن کمی نیست!

منبع: الی گشت


نکات کاربردی چمدان بستن برای پرواز و سفر هوایی!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا