خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
مسیرهای طبیعت گردی رومانی

طبیعت گردی بهترین راه برای کشف زیبایی های طبیعی رومانی است.
در حالی که می توانید در بخارست پایتخت رومانی استراحت کنید و مدتی از روزمرگی ها فاصله بگیرید با طبیعت گردی در میان دشت و کوه های شهرهای اطراف هوایی تازه استشمام می کنید، مناظری تماشایی می بینید و از طبیعتی غافلگیرانه برخوردار شوید. الی گشت را همراهی کنید تا با مسیرهای طبیعت گردی در رومانی آشنا شوید.

دلتای دانوب

دلتای دانوب یکی از بزرگ ترین دلتاهای اروپاست که به خوبی ظاهر خود را حفظ کرده است.
این دلتا ۲۳ اکوسیستم دارد که در آن حیات وحش و گیاهی زیادی زندگی می کنند.
دلتا در شهر کوچک تولچا قرار دارد و شبکه پیج در پیچی از مسیرهای آبی است که از دریای سیاه سرچشمه می گیرند. این دلتا که در لیست میراث جهانی یونسکو است حدود ۵ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. با رفتن به این دلتا می توانید ۳۰۰ گونه از پرندگان را ببینید که در دریاچه ها و تالارهای این منطقه در جست و جوی ۴۵ گونه از ماهی های مختلف آب های شیرین هستند.
برای اینکه از دست حشراتی مثل پشه در امان باشید فصل بهار را برای بازدید از این دلتا انتخاب کنید و تماشای غروب آفتاب در کنار رودخانه را از دست ندهید.

آبشار Urlatoarea کوه بــوسِـگـی

کوه بـوسـِـگـی (Bucegi) یکی از محبوب ترین کوه های رومانی برای کوهنوردی است. مسیرهای کوهنوردی در این کوه از دره ای شروع می شود که یکی از زیباترین قلعه های اروپا را دارد.
بالارفتن از کوه یک ساعت طول می کشد اما اگر می خواهید آهسته بروید و از مناظر اطراف برخوردار شوید نصف روز زمان لازم دارید.

پارک ملی Buila-Vanturarita

این پارک که در مرکز رومانی قرار دارد کوچکترین پارک ملی رومانی است و تنوع بی نطیری از گیاهان و حیوانات را در خود جای داده است. در این پارک چمن زارهای کوهستانی، رودخانه ها، بیش از ۱۰۰ غار و آبشارهای تماشایی می بینید. به غیر از همه این ها، این پارک بهشت گل های وحشی است و می توانید با بالا رفتن از یکی از کوه های پارک نادرترین گونه های گل های وحشی را ببینید گل هایی که تا به حال در هیچ حایی آن ها را ندیده اید.


در این پارک می توانید در یکی از کلیساهای تاریخی که قدمتش به قرن ۱۶ برمی گردد استراحت کنید و در نزدیکی همین کلیساروستای تماشایی «هورزو» را ببینید که با سرامیک های رنگارنگش شهرت جهانی دارد.

پارک ملی کالیمانی (Calimani)

این پارک با مساحت بیش از ۲۴ هزار هکتار بهترین جا برای دیدن حیات وحش باورنکردنی رومانی است. در حالی که در حال قدم زدن زیر سایه کاج های سوئیسی هستید در هر لحظه ممکن است با خرس های قهوه ای، گوزن ها، گورخرها و گربه های وحشی روبرو شوید.

منبع: الی گشت


بهترین مسیرهای طبیعت گردی در رومانی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا