خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
آلرژی غذایی دارید؟قبل از سفر این نکات را بخوانید!

نکاتی برای آلرژی غذایی در سفر

شاید آلرژی غذایی داشته باشید و فکر کنید به خاطر وجود یک همچین مشکلی بهتر است سفرهایتان را محدود کنید! اصلا! آلرژی غذایی نباید مانعی برای سفر شود. اگر نگران این هستید که با رفتن به هر رستورانی حساسیت های غذاهایی تان خودشان را بروز دهند و سفرتان را خراب کنند نکاتی که در ادامه از آن ها حرف می زنیم را بخوانید تا ببینید این مشکل آنقدرها هم آزاردهنده نیست و می شود از بروزش جلوگیری کرد، الی گشت را همراهی کنید.


مقصد خود را به دقت انتخاب کنید

ببینید عادت های غذایی هر کشور بیشتر از چه خوراکی هایی تشکیل شدند؛ یک مقایسه کلی فرهنگ غذایی هر کشور با حساسیت های غذایی خودتان باعث می شود تا آگاهانه مقصد سفرتان را انتخاب کنید. مثلا اگر نسبت به محصولات لبنی حساسید معمولا در فرهنگ غذای کشورهای آسیایی در مقایسه با فرانسه یا هلند زیاد از شیر استفاده نمی شود ولی اگر نسبت به مغزها و یا بادام زمینی حساسید نباید سمت کشورهای آسیای جنوب شرقی بروید.


داروهایتان را فراموش نکنید

چند روز قبل از سفر داروهایتان را دم دست بگذارید و آن ها را آماده کنید. تا به حال فکر کردید اگر همان چمدانی که داروها را در آن گذاشته اید ناگهان گم شد چه می شود؟ برای اینکه در سفر بدون دارو نمانید تعدادی از آن ها را در چمدان های دیگر پخش کنید. حتما نسخه پزشک را هم همراه خودتان داشته باشید ممکن است به درد بخورد.

همراه خود مقداری غذای آماده داشته باشید

در یک ساک یا چمدان کوچک مقداری غذای کنسروی برای مواقع اضطراری داشته باشید، این غذاها مخصوصا برای وقت هایی که به شهرها و جاهای دورافتاده می روید خیلی مهم هستند. برای پرواز هم مقداری غذای جداگانه در کیف دستی تان کنار بگذارید.

حواستان به فرودگاه باشد

با اینکه داروها از قانون«۱۰۰ میلی لیتر مایع در کابین چمدان» معاف هستند اما همیشه نسخه پزشک را همراه داشته باشید تا برایتان تاخیرهای ناخواسته پیش نیاید. در صورت امکان داروهای مایع را با قرص جایگزین کنید.

پرواز خوبی را انتخاب کنید

امروز ایرلاین ها نسبت به ۱۰ سال گذشته بیشتر به آلرژی غذایی اهمیت می دهند و اطلاعات زیادی را در وبسایت هایشان قرار داده اند. بعضی از این ایرلاین ها ممکن است برای شما گوشت های ویژه درست کنند اما بیشتر آن ها منوهای مخصوص دارند. اگر حس کردید هیچ کدام از این غذاها برایتان مناسب نیست گزینه های گیاهی را امتحان کنید. سعی کنید حتما جلوتر مواد اولیه غذاهای ایرلاین را از وبسایت نگاه کنید و اگر نبود از آن ها بپرسید. این نکته را هم در نظر بگیرید که خیلی از ایرلاین ها برای اینکه کسی که آلرژی غذایی دارد را به هواپیما راه دهند گواهی پزشکی می خواهند.

از ایمنی هتل مطمئن شوید

حتما قبل از اینکه به هتلی بروید به آن ها ایمیل بزنید و کارکنان هتل را از شرایط خود باخبر کنید. در هنگام «چک این» می توانید با مدیر یا سرآشپز حرف بزنید چون هیچ چیز مثل حرف زدن شفاف و بی پرده نمی تواند جلوی مشکلات را بگیرد.

عاقلانه سفارش دهید

یادتان باشد که در شهری که به آن سفر کرده اید «انگلیسی» همیشه اولین زبان نیست پس سعی کنید غذاهای ساده تر سفارش دهید. اگر منو را باز کردید و دیدید از اسم غذاها سر درنمی آورید می توانید فقط به یک تکه مرغ یا ماهی سرخ شده راضی شوید! البته برای خوردن همین غذای ساده هم جانب احتیاط را رعایت کنید و مطمئن شوید که روغن دو بار سرخ نشده باشد. از سس هم استفاده نکنید حتی اگر ظاهرش خوب به نظر برسد! اگر به محصولات لبنی حساسیت دارد مطمئن شوید که در سبزیجات از آن ها استفاده نشده باشد.

به رستوران هایی بروید که درباره مواد غذایی توضیح می دهند

هر چند عجیب است اما روش کار بعضی از سرآشپرها اینطوری است که به سراغ شما می آیند و درباره مواد اولیه غذاها و اینکه چجوری نگهداری و درست می شوند توضیحاتی می دهند؛ این جور رستوران ها همان چیزی است که ایده آل شماست! چون اینطوری می توانید بر اساس اطلاعات واقعی، قضاوت درستی درباره غذا داشته باشید.

برای ترک به موقع رستوران شک نکنید!

گاهی وارد رستورانی می شوید که کارکنانش چندان کمک رسان به نظر نمی رسند در این صورت شک نکنید که باید سریعا رستوران را ترک کنید و به جایی بروید که کارکنان وظیفه شناس داشته باشد. البته این اتفاق بیشتر در شهرهای بزرگ و رستوران هایی اتفاق می افتد که به خاطر مشتریان زیاد سرشان خیلی شلوغ است و نمی توانند نیازهای خاص شما را برآورده کنند.

موانع زبانی را بشکنید

شاید یکی از نگرانی هایتان این باشد که در مقصد جدید چجوری به کارکنان رستوران بفهمانید که آلرژی غذایی دارد. این نگرانی تا حدی بجاست اما تکنولوژی دیگر پیشرفت کرده و می توانید از اپلیکیشن هایی که فقط و فقط برای این مشکل به وجود آمده اند استفاده کنید. یک راه حل دیگر هم این است که چند تا کارت آلرژی همراه خودتان داشته باشید که به خوبی به زبان محلی ترجمه شده تا کارکنان رستوران با دیدن آن ها پی به مشکل تان ببرند. اگر به شهرها و مسیرهای خلوت تر برای طبیعت گردی می روید یک راهنمای محلی انگلیسی زبان داشته باشید که حساسیت های غذایی تان را برای سرآشپز توضیح دهد.

مانعی برای سفر تنهایی وجود ندارد

اگر به تنهایی سفر می کنید یک دستنبد هشدار پزشکی بر روی دستتان ببندید تا آلرژی و حساسیت شما را توضیح دهد و با هر فرد جدیدی که روبرو می شود آلرژی های غذایی تان را به او بگویید تا اگر مشکلی پیش آمد بتواند کمک کند.

منبع: الی گشت


آلرژی غذایی دارید؟قبل از سفر این نکات را بخوانید!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا