خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکاتی که برای مریض نشدن در سفر باید بدانیم

نکات بهداشتی در سفر

همه ی ما احتمالا قبل از سفر، انتظار داریم که مسافرتمان به خوبی و خوشی و پر از خاطرات خوب تمام شود. هیچ کس از اینکه در طول سفر بیمار شود، خشنود نیست. با این حال توجه به نکات سفر در مورد سلامتی بسیار ساده می باشد. بیمار شدن در هنگام مسافرت می تواند اعصابتان را به راحتی به هم بریزد. آن هم نه فقط به این دلیل که شما باید از تعطیلاتی که شاید ماهها پیش برایش برنامه ریزی کردید چشم بپوشید، بلکه به خاطر اینکه بیماری در سفر ممکن است هزینه‌های بسیار زیادی داشته باشد، حتی اگر علائم شما شدید باشد امکان دارد که مجبور باشید بیشتر از سقف پوشش بیمه خود هزینه کنید. اما نگران نباشید همیشه راه حلی هست. با الی گشت همراه شوید تا نکات بهداشتی در سفر را برایتان بازگو کنیم.

برای اطمینان از تجربه یک سفر خاطره انگیز و بدون مریضی، اول از همه مطمئن شوید که نشانه ای از هیچ گونه بیماری قبل از شروع سفر نداشته باشید. اگر نشانه‌ای دارید شاید بهتر است سوار هواپیما نشوید. استرس، کمبود خواب، خستگی بدنی و بسیاری از مواردی دیگر در طول سفر، باعث می‌شود که نشانه‌هایی که پیش از این داشتید تقویت شوند و یا ممکن است بیماری‌های جانبی را نیز درگیر سلامتی خود کنید.

با در نظر گرفتن اینکه شما هیچ علائم بیماری ندارید و احساس سلامتی می‌کنید، نکات زیر مواردی هستند که برای پیشگیری از بیمار شدن در سفر بهتر است رعایت کنید.

سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

اسپری بینی و قرص های ویتامین C، ضرورت‌های همراهی شما در سفرند. فضای داخلی هواپیما خشک است و میکروارگانیسم ها به راحتی در هوا شناورند، بنابراین قبل از اینکه سوار هواپیما شوید از قرص های ویتامین C مصرف کنید تا بدنتان بتواند با میکروب‌های موجود در هواپیما مبارزه کند. اگر مسافر کنار دستتان شروع به سرفه یا عطسه کرد، می توانید به راحتی یکی دیگر از آن قرص ها را مصرف کنید.

سرم شستشو و اسپری بینی نیز در مبارزه با میکروب ها بسیار موثرند زیرا باعث می شوند که راه بینی شما مرطوب و باز بماند و سیستم ضد میکروبی بدنتان را تقویت می کنند.

آب بنوشید

حتی اگر در خانه به طور مداوم آب می نوشید، اینکه در طول سفر از خوردن آب غافل شوید، بسیار آسان است. اما مقدار مناسب آب و حتی بیشتر از مصرف روزمره تان در طول سفر بسیار برای بیمار نشدن موثر می باشد. مطئمنا در طول سفر فعالیت بدنی شما بیشتر از روزهای معمولی خواهد بود پس قبل از ترک خانه برای تعطیلات مقدار بسیار زیادی آب بنوشید و همچنین چند بطری آب همراه خود در طول سفر داشته باشید؛ وقتی به خانه نیز برگشتید نوشیدن آب زیاد را فراموش نکنید!

تنها آب تصفیه شده بنوشید

احتمالا همه شما داستان های زیادی از مسافرانی که با نوشیدن آب شیر مریض شده اند، شنیده اید. بهتر است بدانید که این بیماری تنها به علت اینکه آب ممکن است آلوده باشد نیست، بلکه دلیل اصلی آن این است که شما به باکتری های محلی آن مقصد عادت ندارید (به همین دلیل است که مردم بومی آن کشور از همان آب شیر می خورند و سلامت باقی می مانند). پس شما می توانید با نوشیدن آب معدنی یا بطری آب هایی که پلمپ شده اند و اطلاعات روی آن نشان میدهند که تصفیه شده اند، سلامت بمانید. مورد دیگری که بهتر است رعایت کنید این است که تا جای ممکن از اینکه توی نوشیدنی تان یخ بریزند، خودداری کنید. اگر بودجه سفر شما به اندازه خرید زیاد بطری آب نیست، می‌توانید از بطری‌های موجود در بازار که خودشان اخطار دارند استفاده کنید. از جمله آن ها می توان به واتربابل (Water Bobble) و زیروواتر (ZeroWater) اشاره کرد.

قرص ماشین به همراه خود داشته باشید

اگر شما قرار است که به مدت زیادی توی ماشین، هواپیما یا حتی کشتی بمانید، احتمال اینکه حالت سرگیجه بهتان دست دهد و کمی ناخوش احوال شوید زیاد است. پس بهتر است که با خودتان قرص های ضد تهوع به همراه داشته باشید و از نشستن روی صندلی هایی در وسایل نقلیه که تکان بیشتری می‌خورند، خودداری کنید. در نظر داشته باشید که بسیار مهم است که این قرص ها را کی مصرف کنید. خوردن زود آن ها باعث خواب آلودگی‌تان می شود و اگر آن ها را دیر مصرف کنید ممکن است بدنتان سخت تر از زمان عادی به حالت اولیه بر گردد. آن ها را درست چند دقیقه قبل از سوار شدن به هواپیما، ماشین یا کشتی و قایق مصرف کنید.

شاید عجیب به نظر بیاید اما وسواسی شوید!

زمانی که شما در سفر هستید، از مکان های عمومی زیادی استفاده می کنید که دستتان را در معرض آلودگی قرار می دهد و ممکن است با همان دستتان چشم، بینی و دهانتان را لمس کنید. هیچ جایگزینی برای شستن دست وجود ندارد اما همیشه یک راه حلی برای تمام مسائل پیدا می شود. یک ژل ضد عفونی کننده دست همیشه در کیف دستی تان به همراه داشته باشید. در این صورت می توانید بدون نگرانی صندلی هواپیما را عقب بدهید، دسته صندلی خود را پایین بیاورید یا حتی به میله اتوبوس ها دست بزنید! شما احتمالا نیاز پیدا خواهید کرد که یک پتوی مسافرتی باخود به همراه داشته باشید. بعضی از هواپیماها شاید در صورتی که سردتان شود به شما پتو بدهند، اما اگر این پتو در پلاستیک پلمپ شده ای نیست، به معنی آن است که قبلا توسط فرد دیگری استفاده شده است.

اگر شما تمام نکات بهداشتی در سفر را رعایت کنید، احتمال اینکه به بیماری دچار شوید را بسیار پایین می آورید. مورد دیگر این است که به بدنتان توجه لازم را داشته باشید. معمولا اشخاصی که به بدنشان آگاهی بیشتری دارند کمتر در معرض بیماری قرار می گیرند. برای مثال این افراد می دانند که اگر غذای تند مصرف کنند دچار آلرژی می شوند و یا اگر از نان خاصی استفاده کنند، ممکن است دچار سوزش معده شوند. بهتر است نکات بهداشتی در سفر را همیشه با خودتان مرور کنید. پیش گیری بهتر از درمان است!

منبع: الی گشت


نکاتی که برای مریض نشدن در سفر باید بدانیم

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا