خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
معروف ترین جاذبه های گردشگری بخارست؛ رومانی

جاذبه های گردشگری بخارست

شهر زیبای بخارست، پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور رومانی و همین طور مرکز فرهنگی، صنعتی و مالی-تجاری این کشور است. جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوانی در بخارست وجود دارند که سفر به این کشور را به تجربه ای به یاد ماندنی تبدیل می کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با جاذبه های گردشگری بخارست بیشتر آشنا کنیم و بهترین و معروف ترین دیدنی های این شهر شگفت انگیز اروپایی را به شما معرفی کنیم. در ادامه با الی گشت همراه باشید.

منطقه تاریخی و قدیم بخارست | The Old Centre

شهر قدیم یا منطقه تاریخی بخارست مبدا شکل گیری شهر است و اولین خانه ها و تاسیسات شهری اولین بار در قرون ۱۵ و ۱۶ در این منطقه ساخته شده اند. در طول قرن ها این منطقه محل سکونت و استقرار شاهزاده های رومانی، مرکز تجارت و بازرگانی، عبادتگاه و محل عبور و تلاقی مسافران مختلف بوده است. با این حال، با گسترش شهر این منطقه جایگاه سابق خود را از دست داد و به مکانی قدیمی و پایین شهر تبدیل شد. اما خوشبختانه این منطقه تاریخی و قدیمی مورد بازسازی و احیاء قرار گرفت و امروزه یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بخارست به شمار می رود. امروزه ساختمان ها و بناهای تاریخی به زیبایی هرچه تمام تر بازسازی شده اند و دوباره شکوه سابقشان را به دست آورده اند. در سرتاسر این منطقه رستوران ها، سالن های تاتر، کافه ها و فروشگاه های مختلفی هم وجود دارند.

مدرسه هنری رومانی | Romanian Athenaeum

این ساختمان باشکوه و هنری محل استقرار کنسرت فیلارمونیک ژرژ انیسکو رومانی است و یکی از باشکوه ترین و معتبرترین تالارهای هنری رومانی به حساب می آید. این ساختمان قرن نوزدهمی توسط معمار فرانسوی به نام آلبرت گالرون طراحی و ساخته شده است و با گنبد ۴۱ متری و ۶ ستون نمادین و زیبایش به ساختمان معابد یونان باستان شباهت دارد. داخل این ساختمان یک لابی وسیع قرار دارد که سقفش با روکش طلا و طلاکاری های زیبا تزیین شده است و پلکانی مارپیچ شما را به طبقه بالا هدایت می کند. این تالار با ۵۶۲ صندلی به دلیل کیفیت بالای تجهیزات صوتی اش شهرت دارد و تاکنون اجراهای بسیار معتبری در این تالار به روی صحنه رفته اند. مدرسه هنری یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بخارست است و اگر به فضاهای هنری و تاریخی علاقه مندید پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن کنید.

کلیسای استاوروپولئوس | Stavropoleos Church

درست در مرکز شهر کلیسایی کوچک، زیبا و پر از آرامش به نام کلیسای استاوروپولئوس قرار دارد که در سال ۱۷۲۴ توسط راهبی به نام لوانیکی استراتونیکاس ساخته شده است. ورودی زیبا و چشم نواز این کلیسا با ستون ها و حکاکی های هنرمندان شما را به داخل کلیسا و حیاط پر از آرامش و دلپذیر آن هدایت می کند. این ساختمان از نظر قدمت تاریخی و همین طور سبک معماری یکی از با ارزش ترین بناها و جاذبه های گردشگری بخارست به شمار می رود. تزیینات این کلیسا تلفیقی از کنده کاری های چوبی و سنگی و مولفه های رومانی و بیزانس است. در حیاط این کلیسا سنگ قبرهایی وجود دارند که به قرن ۱۸ بر می گردند. ساختمان کلیسای استاوروپولئوس تا به حال چندین بار به دلیل زلزله مورد آسیب قرار گرفته و مجددا بازسازی شده است.

میدان انقلاب | Revolution Square

میدان انقلاب نامش را از واپسین ساعات در قدرت بودنِ نیکولای چائوشسکو در رومانی گرفته است. در ۲۱ دسامبر ۱۹۸۹ جمعیتی بالغ بر ۱۰۰۰۰۰ نفر در یک کودتای برنامه ریزی شده حزب کمونیسم را وادار به کناره گیری کردند. تا پیش از آن این مکان به دلیل نزدیکی به قصر سلطنتی به اسمِ میدان قصر یا Palace Square شناخته می شد؛ اما پس از آن به میدان انقلاب تغییر نام داد. سایر ساختمان های تاریخی که حوالی این میدان قرار دارند می توان به مدرسه هنری رومانی و قصر مجلس سِنا اشاره کرد. میدان انقلاب همچنین به خاطر «بنای یادبودِ تولد دوباره» شناخته می شود. این بنا در سال ۲۰۰۵ طراحی و ساخته شده و روی آن اسامی ۱۰۵۸ قربانی انقلاب خونین نوشته شده است.

موزه دهکده دیمیتری گوستی | Dimitrie Gusti National Village Museum

اگر دوست دارید بیشتر با سبک زندگی و حال و هوای تاریخی رومانی آشنا شوید به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بخارست یعنی موزه موزه دهکده بروید. موزه دهکده ملی دیمیتری گوستی، یک موزه فضای باز است که در سال ۱۹۳۶ افتتاح شده و راه و رسم و سبک زندگی سنتی رومانی را به نمایش می گذارد. با این حال، چندین ساختمان هم وجود دارند که از این تاریخ هم قدیمی تر هستند. موزه دهکده یکی از مکان هایی است که در سفر به بخارست حتما باید از آن دیدن کنید تا بیشتر با تاریخ و فرهنگ این خطه آشنا شوید. بازدیدکنندگان در این موزه می توانند از بیش از ۳۰۰ ساختمان از کلبه های چوبی دهقانی گرفته تا کلیساها، ساختمان های اربابی و … دیدن کنند که همگی از مناطق مختلف رومانی به این مکان منتقل شده اند. هر ساختمان و خانه کاملا از بقیه جدا شده است و محوطه و حیاطی کوچک در اطرافش دارد. موزه دهکده اشیاء و ابزارآلات و لوازم زندگی سنتی مردم رومانی را به همان سبک و سیاق قدیمی در معرض نمایش گذاشته است که مطمئنا برای شما جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

موزه ملی تاریخ رومانی | National Museum of Romanian History

یکی دیگر از معروف ترین جاذبه های گردشگری بخارست موزه ملی تاریخ است که در ساختمانی تاریخی به سبک نئوکلاسیک قرار گرفته است. این ساختمان در اصل برای سرویس پستی ساخته شد و از دهه ۱۹۷۰ این ساختمان با ۶۰ اتاقش به ارائه و نمایش اشیاء و آثار تاریخی و پیش از تاریخی رومانی اختصاص پیدا کردند. هزاران شیء طلایی و ابزارآلات متعلق به دوره نئولیتیک یا نوسنگی و جواهرآلات و زیورآلاتی مربوط به دوره های Geto-Dacians از جمله گنجینه های این موزه باارزش هستند. در بخش موزه دائمی جواهرات گرانقیمت و باارزش تاج های سلطنتی از جمله زمردهایی که برای ملکه ماری، همسر شاه فردیناند رومانی ساخته شده اند به نمایش در آمده اند. موزه ها یکی از بهترین مکان ها برای آشنایی با فرهنگ، تاریخ و سبک زندگی مردمان یک منطقه هستند. به همین دلیل به شما هم پیشنهاد می کنیم حتما سری به یکی از تماشایی ترین جاذبه های گردشگری بخارست بزنید.

پارک هراسترو | Herastrau Park

علاوه بر ساختمان ها و بناهای تاریخی، پارک ها هم می توانند جاذبه گردشگری بسیار خوبی باشند. در شهر بخارست پارک های بزرگ و متعددی وجود دارد که مشهورترین و بزرگ ترین آن ها پارک هراسترو است. این پارک در کنار دریاچه زیبای هراسترو قرار گرفته و موزه دهکده هم در واقع، در همین فضا قرار دارند. بنابراین اگر دوست دارید از هیاهو و ازدحام شهر دور شوید و به دامن طبیعت پناه ببرید به پارک هراسترو بیایید. در این پارک مسیرهای پیاده روی سنگفرش شده، امکان قایق سواری در دریاچه، سالن تئاتر روباز، باغ های ژاپنی و امکان دوچرخه سواری و کرایه دوچرخه در سرتاسر پارک وجود دارد. در اطراف این پارک رستوران ها و کافه های متعددی هم وجود دارند که پاسخگوی نیاز بازدیدکنندگان هستید. اگر همراه با خانواده و کودکانتان به بخارست سفر می کنید و هوا هم نسبتا گرم و دلپذیر است می توانید برای سپری کردن یک پیک نیک یک روزه به این پارک زیبا و سرسبز بیایید.

خیابان پیروزی | Victoriei Street

معمولا هر شهری یک خیابان اصلی و مشهور دارد که محل تجمع فروشگاه ها، رستوران ها و مردم است و به همین دلیل هم در بین توریست ها محبوبیت پیدا می کند. خیابان پیروزی یا ویکتوری معروف ترین خیابان شهر بخارست است و تقریبا همیشه مملو از جمعیت است. در امتداد این خیابان بناهای تاریخی متعددی مثل قصر Cantacuzino؛ موزه ژرژ انیسکو و کلیسای Kretzulescu قرار گرفته اند. علاوه بر این، هتل ها، رستوران ها و فروشگاه ها و مغازه های متعددی هم در این خیابان وجود دارند که روی هم رفته این خیابان را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بخارست تبدیل کرده اند. خیابان پیروزی بین میدان پیروزی در شمال و میدان Natiunilor Unite و رودخانه دامبوویتا قرار گرفته است.

منبع: الی گشت


معروف ترین جاذبه های گردشگری بخارست؛ رومانی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا