خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
سریال «اغما» به کارگردانی سیروس مقدم که رمضان سال ۸۷ با مضامین معنوی و معرفتی از شبکه یک سیما پخش شد، به صورت فیلم سینمایی رمضان امسال از شبکه چهار سیما راهی آنتن می‌شود.
به گزارش ایسنا، سریال «اغما» دومین مجموعه نمایشی تلویزیون پس از سریال «او یک فرشته بود» محسوب می‌شود که «شیطان» را در کالبد یک انسان و به عنوان یکی از کارکترهای اصلی قصه به تصویر کشیده است؛ و از آنجا که این ساختار همچنان در آن دوره برای مخاطب جذاب بود، توانست مخاطبان زیادی را جذب کند و تبدیل به گفتمان عمومی جامعه شود.
یکی از مهمترین تفاوت‌های حضور شیطان در دو سریال «اغما» و «او یک فرشته بود» می‌تواند نمود مذهبی شیطان در دنیای واقعی محسوب شود؛ که البته این موضوع انتقادها و واکنش‌های زیادی را نیز به دنبال داشت. در داستان سریال «اغما»، شیطان با بازی حامد کمیلی در قالب شخصیت‌های مختلف با هر یک از کاراکترهای قصه وارد چالش می‌شود؛ به عنوان مثال در بخشی از داستان به عنوان فردی مومن با ظاهری مذهبی که پیشینه‌ای مثبت در ذهن دکتر (با بازی امین تاریخ) دارد و به قصد فریب، همجوار او شده و در جایی دیگر در قالب مردی جوان و خوش قیافه که تلاش می‌کند دختر جوانی را گول بزند.
خط اصلی داستان این سریال بخشی از زندگی دکتر «طه پژوهان»، متخصص و جراح مغز و اعصاب را روایت می‌کند. او که دلیل جراحی‌های موفقیت‌آمیـ*ـزش در جبهه‌های جنگ ایران و عراق به پنجه طلایی مشهور است، حالا برای بیماری همسرش بر سر دو راهی مهمی قرار گرفته است. از طرفی عرف پزشکی مانع جراحی همسرش توسط خود او می‌شود و از سوی دیگر دخترش مخالف این کار است، اما با همه این اوصاف باز هم همسرش اصرار دارد که خودش این عمل جراحی را انجام دهد؛ البته در کنار این داستان اصلی، قصه‌های دیگری نیز به صورت همزمان روایت می‌شود که در هر یک از آنها شیطان به نوعی روی روند داستان تاثیر می‌گذارد.
سیروس مقدم پیش از کارگردانی سریال «اغما» که به نوعی تجربه سبک جدیدی برای او محسوب می‌شد، ساخت مجموعه‌های دیگری همچون «نرگس»، «ریحانه»، «مزرعه کوچک»، «پلیس جوان»، «دریایی‌ها»، «مسافر» و ... را در کارنامه داشت. اما مقدم پس از مجموعه «اغما»، پرکارتر شد و مجموعه‌های دیگری ساخت که از این میان می‌توان به «روز حسرت»، «پیامک از دیار باقی»، «رستگاران»، «زیرهست»، مجموعه سریال «پایتخت»، «تا ثریا» و ... اشاره کرد.
امین تارخ، حامد کمیلی، لعیا زنگنه، اسماعیل خلج، ناصر ممدوح، ایرج نوذری، عبدالرضا اکبری، نفیسه روشن، شیرین بینا، شیوا خنیاگر، تورج فرامرزیان، صدرالدین حجازی و افشین سنگ چاپ از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.
امین تارخ نیز پیش از مجموعه «اغما» در سریال‌های دیگری همچون «معصومیت از دست رفته»، «سفر سبز»، «سربداران»، «شیخ مفید» و ... ایفای نقش کرده بود و پس از آن نیز در مجموعه‌های «جراحت»، «گاهی به پشت سر نگاه کن»، «سایه‌بان» و ... حضور داشت. تارخ همچنین در ماه رمضان امسال در سریال تلویزیونی «رهایم نکن» ایفای نقش می‌کند.
حامد کمیلی نیز که می‌توان گفت با مجموعه «اغما» و نقش «الیاس» دیده شد، پیش از آن در دو سریال «به دنیا بگویید بایستد» و «پرواز در حباب» نیز ایفای نقش کرده بود. کمیلی در سال‌های بعد در مجموعه‌های «پیامک از دیار باقی»، «پروانه»، «پرده‌نشین»، «نفس گرم» و ... ایفای نقش کرد.
به گزارش ایسنا، نسخه سینمایی سریال «اغما»، ساعت ۱۷ امروز (۵ خرداد ماه) در قالب برنامه «سی سریال» به تهیه‌کنندگی حسین مروی از شبکه چهار سیما راهی آنتن می‌شود.
منبع: ایسنا


معرفی سریال اغماء

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا