خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
در آستانه ی پایان تابستان هستیم و حتی همین الان هم نشانه های پاییز را در همه ی ساعات شبانه روز می بینیم و با این حال، هنوز هم می توان یک هیجان گردی درست و حسابی را در این روزها داشت. البته فرقی هم نمی کند که این ماجراجویی هیجان انگیز در کجای این کره ی خاکی باشد و مهم این است که در این روزهای تابستان، چندین واحد آدرنالین خالص که حاصل هیجانی ماجراجویانه و فوق العاده باشد را به خودمان بدهکار نباشیم. سافاری دبی یکی از کارهایی است که در یک سفر ماجراجویانه با الی گشت به دبی می تواند آن هیجانی که دنیا به شما بدهکار است را به شما هدیه بدهد. پیشنهاد می کنم که تا انتهای این مطلب با ما باشید تا ببینیم که برای ماجراجویی در سافاری دبی چه بایدها و نبایدهایی را باید انجام دهیم.

برای شروع، ابتدا به سراغ ملزوماتی که شما در سافاری نیاز دارید تا به بستن یک کوله پشتی مناسب منتهی شود، می پردازیم. پیشنهاد می کنم که به تک به تک این موارد توجه کنید زیرا همه ی این اقلامی که در ادامه برای شما لیست خواهیم کرد، در اثر تجربه ی هزاران نفر گردشگر ماجراجویی که عاشق سافاری کردن بوده اند، به دست آمده است.

خب! با توجه به این که سافاری دبی در صحرای داغ و سوزان و بر روی شن های گرم و طلایی برگزار می شود و از آن جایی که نمی توان حضور پر رنگ تر خورشید و اشعه های مضرش را نادیده گرفت، اولین وسیله ای که حتما باید به همراه داشته باشید، کرم ضد آفتاب با SPF بالاست. کلاه آفتابی هم گزینه ی خوبی است برای این که آفتاب کمتری در ارتباط با پوشت شما باشد. البته فط پوست شما در معرض تابش آفتاب نیست بلکه باید به فکر چشم هایتان هم باشید، پس عینک آفتابی با UV مناسب هم برای شما ضروری است.

اگر دارو مصرف می کنید، حتما با خود ببرید. اگر دوست دارید تا شب به سافاری دبی بروید و این کار را تا هنگام شب ادامه دهید، داشتن چراغ قوه برای شما یک کمک بزرگ در سیاهی شب صحرا است البته، شما به پماد دفع حشرات و دوربین دو چشمی هم احتیاج پیدا خواهید کرد.

کوله پشتی سبک و مقاوم، قمقه ی آب، چند بسته شکلات، پاوربانک، لباس مناسب با هوای گرم صحرا و کفش منعطف هم که دیگر از دارایی های اولیه ی یک ماجراجو است که در این سافاری بایبد به همراه داشته باشید. دیگر وقت آماده شدن برای پرداختن به یک ماجراجویی هیجان انگیز در دبی است.

حالا که مقدمات سفر را آماده کردیم، به سراغ ماجراجویی خود در سافاری دبی می رویم. دانستن این نکته برای شما که به این تور هیجان انگیز می روید ضروری است که سافاری دبی معمولا در بعد از ظهرها شروع می شود زمانی که به صحرا رسیدید، ماشین های آفرود که مناسب برای سافاری هستند، شما را سوار می کنند تا سفر شگفت انگیز هیجانی خود را آغاز نمایید.

اگر شما عاشق ثبت لحظات خود هستید باید این نکته را بدانید که در طول سفر، چندین بار ماشین شما برای عکس گرفتن توقف می کند تا شما با آرامش به همه ی کارهای خود برسید. در هنگام سافاری، معمولا ماشین ها از نقاط مختلف عبور می کنند و مسیر صافی را برای عبور انتخاب نمی کنند.

این ماشین سواری با تمام ماشین سواری های زندگی شما فرق می کند و دقیقا وجه تسامه آرامش و یکنواختی را برای شما به چالش می کشد. اگر می خواهید تا بیشتر به شما خوش بگذرد، اصلا به این که چه اتفاقی در پیش رو است فکر نکنید و از ترشح آدرنالین در خونتان برخوردار شوید.

برای این که این ماجراجویی بی نظیر را تکمیل کنید، از اسکی روی شن و دون باگی یا همان سواری با موتور چهار چرخ نیز استقبال کنید تا سطح ماده ی شیمیایی هیبجان اگیز خونتان که بارها در این متن به آن اشاره نمودیم، افت نکند.

پس از ماشین سواری شما به کمپ صحرایی می روید و در آن جا کمی استراحت می کنید و در ضمن از شما با چای و قهوه ی عربی، تنقلات و خوراکی های مختلف پذیرایی می شود. سعی کنید سطح انرژی خود را همچنان بالا نگه دارید زیرا برنامه های سافاری دبی هنوز تمام نشده است. انواع و اقسام نمایش های مختلف که مخصوص به این تور است، در انتظار شماست تا نفس های شما را در سـ*ـینه حبس کند.

از جمله ی نمایش های جذاب این قسمت از سفر، نمایش عروسکی و نمایش آتش است که آن ها را بسیار به شما توصیه می کنیم. دیگر وقت شام مخصوص سافاری است، در اصطلاح به شامی که در تور سافاری برای شما در نظر گرفته شده است، بی بی کیو (BBQ Diner) می گویند زیرا معمولا، سبک پخت این غذاها، کبابی است.

در کل در سافاری دبی شما می توانید با قسمت هیجان انگیز فرهنگ صحرانشین های همسایه آشنا شوید. در واقع جدا از این که سافاری دبی بسیار هیجان انگیز و جالب است اما، یکی از اهداف برگزاری آن نشان دادن چهره ی واقعی کویر و زندگی بادیه نشینان عرب را به گردشگران ماجراجوی عاشق هیجان می باشد. گواه این حرف ما، قسمت اجرای نمایش هایی است که ریشه در فرهنگ بادیه نشینان دارد.

در مورد زمان اتمام سافاری دبی نیز باید بگوییم که قبل از نیمه شب این تور تمام می شود. دانستن این نکته برای شما ضروری است که بدانید در طول سافاری خود می توانید کارهای دیگری را انجام دهید و مواردی را که گفتیم، برخی از برنامه هایی است که در طول مدت زمان سافاری دبی انجام می پذیرد اما این ها، در زمره ی کارهایی بودند که یک ماجراجویی که عاشق سفر و چالش باشد، از این برنامه ها بی شک استقبال می نماید.

منبع: الی گشت


343-2.jpg


3243243.jpg


34-2.jpg


4353435-1.jpg


ماجراجویی + آدرنالین = سافاری دبی!

 
  • تشکر
Reactions: Amerətāt
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا