خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
سفر ارزان به استانبول

یکی از محبوب ترین شهرهایی که تقریبا در تمام فصول سال مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند استانبول در ترکیه است. این شهر جاذبه های دیدنی و فروشگاه های متعددی برای خرید تمامی برندهای معتبر و معروف دنیا دارد و همین خود دلیلی است که سالانه تعداد زیادی از افراد به خصوص ایرانی ها به این شهر سفر کنند. در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم مواردی که برای یک سفر ارزان به استانبول می شود رعایت کرد را نام ببریم تا بتوانید سفری اقتصادی به این شهر توریستی داشته باشید، پس ما را در ادامه این مطلب به سمت کشور ترکیه همراهی کنید.

سفر به استانبول

برای سفر ارزان به استانبول راه های زیادی وجود دارد و دلیل آن هم نزدیک بودن این کشور به مرزهای ایران است. از همین رو شما می توانید هم از طریق زمینی و هم از خطوط هوایی به ترکیه و شهر استانبول دسترسی داشته باشید. اگر تصمیم بگیرید که از طریق زمینی به سمت این کشور بروید باید بگوییم که تقریبا ۳ روز شما در راه خواهید بود.

مسیری که باید با اتوبوس به سمت استانبول بروید به این ترتیب است که باید از ترمینال غرب در تهران به سمت ترمینال تبریز و از آنجا به مقصد استانبول حرکت کنید تقریبا ۳ روز یا ۴۰ ساعت شما در راه خواهید بود. که البته هزینه کمی را برای سفر پرداخت خواهید کرد. اما بیش از نیمی از انرژی و توان شما در طول سفر به این ترتیب از بین خواهد رفت و باید یک روز کامل به استراحت بپردازید.

پیشنهاد ما این است که گزینه صرفه جویی را از قسمت رفتن و برگشتتان در سفر ارزان به استانبول حذف کنید و با هواپیما خودتان را به این کشور برسانید.

مهمترین نکته این است که ارز مسافرتی بر روی بلیط هواپیما به شما تعلق خواهد گرفت و اگر شما بخواهید با اتوبوس به این شهر بروید باید با ارز مسافرتی خداحافظی کنید!

بهترین زمان سفر ارزان به استانبول

بدون هیچ مقدمه ای در ابتدا باید بگوییم که زمان بهترین تور استانبول این چنین است:

آذر تا بهمن، بهترین زمان برای داشتن سفر ارزان به استانبول است.

زمان سفر یکی از مهمترین نکاتی که در هزینه های سفر تاثیر بسزایی دارد، چرا که اغلب کسانی که به سفر می روند به دنبال بهترین زمان سفر به شهر مقصد هستند و ممکن است که هزینه برایشان اهمیتی نداشته باشید، اما برای کسانی که این موضوع اولیت است خوب تاثیر مهمی در سفرشان می تواند ایفا کند. به طور معمول اگر بخواهید به این شهر بروید بهترین زمان فصل های بهار و پاییز است. هزینه ی اقامت هتل ها در این فصل به شدت کاهش می یابد و شما می توانید همان هزینه ای که برای هتل ۳ ستاره در بهار و پاییز پرداخت کردید را برای یک هتل ۵ ستاره بپردازید.

لازم به ذکر است که در طول ماه های آذر و بهمن هوای این شهر سرد می شود و باید انتظار برف و باران را هم داشته باشید؛ پس اگر خواستید در این فصل ها به استانبول بروید حتما لباس گرم و چتر همراه خودتان داشته باشید.

اقامت در سفر ارزان به استانبول

یکی از مهمترین موارد در طول سفر بحث اقامت است! شما اگر می خواهید که اقامتی مقرون به صرفه داشته باشید باید قید امکانات فوق العاده و اتاق های تمیز و اتو کشیده ی هتل ها را بزنید و در شرایطی معمولی که اغلب مهمان خانه ها یا هتل های ۲ الی ۳ ستاره دارند اقامت داشته باشید. حتی می توانید با کسی شریک شوید و هزینه اقامت را با وی تقسیم کنید، اگر گروهی به سفر بروید که این موضوع راحت تر قابل حل است.

یکی دیگر از راه هایی که برای اقامت ارزان در استانبول می توانید در نظر داشته باشید این است که هتل را بسیار زودتر رزرو کنید. برای رزرو کردن هتل، سایت‌های رزرو آنلاین را به دقت بررسی کنید. این سایت‌ها گاهی تخفیف‌های خوبی برای بازدیدکنندگان خود در نظر می‌گیرند. اگر قرار است برای مدت طولانی مثلا یک ماه در استانبول اقامت کنید، کرایه‌ی آپارتمان به صرفه‌تر است

همچنین اگر با مسافت هتل نسبت به مرکز شهر مشکلی ندارید هر چه هتل دورتر از مرکز شهر شما باشد هزینه ی کمتری را بابت رزرو هتل می توانید پرداخت کنید.

هتل های ارزان قیمت در استانبول

  • هتل ۲ ستاره بونک تکسیم | Bunk Taksim
این هتل که بیشتر شبیه مهمان خانه است امکاناتی نظیر اینترنت، رستوران و اتاق های به همراه حمام و اینترنت و تـ*ـخت در اختیارتان قرار می دهد. همانطور که توجه دارید این هتل ۲ ستاره است و انتظار امکانات نظیر هتل ۴ الی ۵ ستاره را داشتن از آن دور از دایره منطق است.

آدرس: Inonu Mahallesi, Papa Roncalli Sokak 34, Sisli, 34373 Istanbul ‎

  • هتل ۲ سیتی لوفت ۳۶ سوئیتس | Cityloft 36 Suites
دیگر هتلی که امکاناتی نظیر هتل قبلی دارد سیتی لوفت ۳۶ سوئیتس است. این هتل دارای امکاناتی نظیر پارکینگ، تلویزیون-حمام-یخچال-سشوا-تـ*ـخت برای اتاق ها، اینترنت و رستوران می باشد.

آدرس: Küçükbakkalköy Mahallesi, 6, Ali Ay Sk., 34735 Ataşehir/İstanbul, Turkey


چطور سفر ارزان به استانبول داشته باشیم؟

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاهش چمشگیر در هزینه های با استانبول کارت

حتما سعی کنید برای بازدید از اماکن دیدنی و همینطور استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر استانبول کارت تهیه کنید. این کارت ها را در کیوسک های سرتاسر استانبول خریداری کنید، در ورودی ایستگاه مترو و یا فرودگاه می توانید کارت خود را شارژ کنید و کم هزینه از سویی به سوی دیگر شهر بروید. هزینه بلیط سفر یک طرفه در استانبول دو برابر هزینه گشت و گذار با کارت استانبول است.

از جمله امکاناتی که این کارت در اختیار مسافران می گذارد، شامل:

  • اینترنت رایگان در سطح شهر
  • راهنمای شبانه ‌روزی به صورت آنلاین
  • سرویس رایگان از فرودگاه به محل اقامت
  • تجربه‌ ی رایگان تفریحاتی که برای کارت تعریف شده
  • حمل و نقل رایگان یا همراه با تخفیف فوق العاده در سطح شهر
  • بازدید رایگان از جاذبه ‌ها و موزه هایی که برای کارت تعریف شده
رستوران های ارزان قیمت در استانبول

دیگه نوبتی هم باشد نوبت به غذا و خورد و خوراک می رسد که بیشترین هزینه را بعد از اقامت برای خودش در نظر می گیرد. شما می توانید در این شهر غذاهای خیلی خوشمزه ای بخورید اما با هزینه ی بسیار کم! برای این کار تنها کافیست که از محلی های استانبول بپرسید که رستوران های ارزان قیمت شهر کجا هستند حتما به شما آن ها را معرفی خواهند کرد. علاوه بر این ما هم به چند رستوران ارزان قیمت در مطلب سفر ارزان به استانبول اشاره خواهیم کرد.

از بهترین غذاهای ترکیه و شیرینی های محلی می توان به کباب ترکی و باقلوا ترکی، دلمه، سوپ عدس، بورک، مانتی و انواع شیرینی های خوشمزه دیگر اشاره کرد.

  • رستوران حسین کوفته | Kofteci Huseyin
در این رستورانی میتوانید فقط کوفته های ترکی میل را در وعده های نهار و شام میل کنید. همه روزه هم از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۶ این رستوران باز است.

آدرس: Taksim Mah. Istiklal Cad. Kurabiye Sok. No:۱۴ Beyoglu | Taksim, Istanbul, Turkey

  • رستوران سیناس گالاتا | Sinas Galata
دیگر رستوران مهمی که در این شهر می توانید برای اینکه در هزینه های خودتان کاهش ایجاد کنید به آن بروید رستوران سیناس گالاتا است. این رستوران همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب باز است و انواع غذاهای محلی، ترکی و گیاهی را می توانید در آن میل کنید.

آدرس: Sahkulu Mahallesi, Galip Dede Caddesi, Yoruk Cikmazi, No:۱B, Istanbul ۳۴۴۲۱, Turkey

استفاده از اتوبوس و مترو یا دُلموش برای سفرهای درون شهری!

سیستم حمل و نقل عمومی در ترکیه شامل تاکسی، اتوبوس، مترو، دلموش و قایق های مسافربری می شود که از بین این موارد اتوبوس و دلموش جزء مقرون به صرفه ترین ها بعد از پیاده حرکت کردن می باشند. حتما توجه داشته باشید که استانبول کارت را تهیه کنید تا با استفاده از آن هزینه بسیار کمتری را در طول سفرتان بپردازید.

در نظر داشتن رویدادها و تفریحات رایگان در سفر به استانبول

جشنواره ها و رویدادهای هیجان انگیز زیادی در سراسر شهر استانبول در فصل های مختلف برگزار می شوند که بخشی از آن ها رایگان هستند و می توانید بدون پرداخت هزینه سرگرم و شاد شوید. علاوه بر این، فراموش نکنید که در روز های خاصی از هفته بازدید از موزه های استانبول رایگان است، از تفریحات رایگان استانبول ترکیه لـ*ـذت ببرید.

تعدادی از تفریحات رایگان در استانبول!

  • موزه مدرن استانبول | Istanbul Modern
  • موزه نقاشی و مجسمه سازی استانبول ترکیه | The Museum of Painting and Sculpture
  • موزه پرا استانبول | Pera Museum
  • سالت گالاتا استانبول | Salt Galata
  • گالری هنر استانبول در خیابان استقلال | Art Galleries on İstiklal Street
  • گشت و گذار در بالات استانبول | Balat
  • مسجد زیرک استانبول | Zeyrek Mosque
مراکز خرید ارزان قیمت در استانبول

برای خرید، سعی کنید به فروشگاه های اوت لت مراجعه کنید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که اوت لت کجا چیست؟ اوت لت (Outlet) حراجی هایی هستند که شما می توانید اجناس مورد نیازتان را در پایین ترین رنج قیمت خریداری نمایید.

منبع: الی گشت


چطور سفر ارزان به استانبول داشته باشیم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا