خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
چند مورد از حقایق جالب درباره دبی

شهر دبی که تا چندی پیش هیچ هیجان و انگیزه ای برای سفر در بین مسافران و گردشگران نداشت، توانسته در چند سال اخیر به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان از لحاظ کیفیت زندگی و جاذبه های برتر در دنیا تبدیل شود. شما در این شهر می توانید «ترین» های بسیاری تماشا کنید و مبهوت آن ها شوید. در این نگین خوش آب و رنگ خاورمیانه مردمی از فرهنگ های مختلف می بینید و به بازدید از جاذبه هایی می روید که نمونه آن ها در جهان پیدا نمی شود. در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت می خواهیم درباره حقایق جالب درباره دبی صحبت کنیم. به طور مثال جالب است بدانید که ۷ مورد از بلندترین هتل های جهان از ۱۰ مورد آن ها در شهر دبی قرار دارد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با ترین های این شهر آشنا شوید.

۱- بلندترین ساختمان ها و آسمان خراش ها

یکی از حقایق جالب درباره دبی ساختمان ها و آسمان خراش های بلندی است که در آن ساخته شده اند. سالانه میلیون ها مسافر برای این که بتوانند آسمان را از نزدیک لمس کنند به این شهر سفر می کنند و برج خلیفه یکی از بلندترین سازه های دبی را که به دست انسان ساخته شده را تماشا کند. این آسمان خراش ۸۲۹ متر ارتفاع و ۱۶۳ طبقه نیز دارا می باشد. ساخت برج خلیفه از ژانویه سال ۲۰۰۴ (۱۳۸۲هجری شمسی) آغاز شد و در روز چهارم ژانویه ۲۰۱۰ (۱۴ دی ۱۳۸۸) به بهره برداری رسید. طراح این برج که یک شرکت آمریکایی بود با ایده گرفتن از معماری اسلامی و طبیعت ساخت آن را انجام داده و این برج شامل ۳۰ هزار خانه، ۹ هتل، ۳ هکتار پارک، ۱۹ برج مسکونی، مرکز خرید بزرگ دبی (دبی مال) و ۱۲ هکتار دریاچه مصنوعی است.

۲- صفر بودن میزان جرم و جنایت

پر اهمیت ترین نکته ای که در شهر دبی به چشم می خورد صفر بودن میزان جرم و جنایت در این شهر است. دبی با توجه به قوانین سختگیرانه ای که در شهرش برقرار نموده توانسته این فانتزی را که همه به دنبالش هستند را تحقق ببخشد و میزان جرم و جنایت در این شهر را به صفر برساند. علاوه بر این، در اینجا یک حس قوی اخلاقی کم کم در مردم شکل گرفته است.

۳- پر جمعیت ترین شهر امارات متحده عربی

در جنوب شرقی خلیج فارس شهر دبی واقع شده است. این شهر پرجمعیت ترین در کشور امارات متحده ی عربی با جمعیتی نزدیک به ۳ میلیون نفر می باشد، البته این آمار مربوط به سال ۲۰۱۶ است.

۴- بیش از ۸۳ درصد مردم دبی را مهاجران تشکیل می دهند!

جالب است بدانید که اکثر جمعیت دبی شامل افرادی از هند، پاکستان و بنگلادش هستند. تنها ۱۷-۱۵% از جمعیت این شهر را افراد محلی یعنی خود اماراتی ها تشکیل می دهند، ۵۰% مردم از آسیا و بقیه خارجی هستند.

۵- از هر ۴ چرثقیل دنیا یکی از آن ها در دبی است!

با توجه به رشد و توسعه سریع و غیر قابل باوری که دبی پیش گرفته باید بدانید از هر ۴ جرثقیلی که بر روی زمین در حال فعالیت است ۱ مورد از آن ها در دبی قرار دارد و در حال فعالیت می باشد. تقریبا ۲۰% از جرثقیل های مورد استفاده در جهان برای ساختمان ها در حال حاضر در چندین محل ساخت و ساز در دبی به کار گرفته شده اند.

۶- هیچ سیستم آدرسی در دبی وجود ندارد

تعجبی ندارد که دبی هیچ سیستم آدرس استانداردی ندارد، چون با سرعتی که در حال تحول و تغییر است، ردیابی تمام آدرس ها واقعا سخت خواهد بود. از این رو، هیچ کد منطقه، کد پستی، و در نتیجه هیچ سیستم پستی در آن وجود ندارد. برای پست توصیه می شود که نقشه نیز ضمیمه شود یا مسیرهای مربوط به نزدیک ترین مکان ها به طور مشخص نوشته شود.

۷- محل بزرگترین زنجیر طلا

شاید برایتان هیجان انگیز باید بدانید از دیگر دلایل برتر بودن دبی برای گردشگری چه چیزی است، یکی از آن زنجیر طلای ۴.۲ کیلومتری است که بزگترین زنجیر طلا در جهان به شمار می رود. برای ساخت این زنجیر از ۲۲ کیلوگرم طلا استفاده شده است. ۹۶۰۰ نفر این زنجیر را به شکل گردنبند و دستبند خریداری کرده اند. همچنین، دبی تحت عنوان “شهر طلا” نیز شناخته شده است، بنابراین می توانید فروشگاه های خرده فروشی زیادی در آنجا پیدا کنید که صرفا به فروش طلا اختصاص دارند.

۸- اسکی دبی

دبی شهر در بیابان است اما با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام داده دلایل برتر بودن دبیبرای گردشگری را توانسته به تمام جهانیان نشان دهد. این شهر با وجود شرایط جغرافیایی و آب و هوایی که دارد یک پیست اسکی سر پوشیده ساخته که مساحت آن ۲۲۵۰۰ متر مربع می باشد، روزانه ۶۰۰۰ تن برف در اینجا تولید می شود، و این نشان می دهد که دبی در سال های اخیر چقدر توسعه یافته است. برای این که این مورد به جالب ترین واقعیت در مورد دبی تبدیل شود، خوب است بدانید که این پیست اسکی پنگوئن هم دارد.

۹- مالیات بی مالیات!

یکی از حقایق دیگری که درباره ی دبی باید بدانید این است که می توانید در این شهر اقامت کنید و روز به روز ثروتمندتر شوید چرا که افرادی که در این شهر زندگی می کنند لازم نیست تا حتما مالیاتی پرداخت کنند و درصد مالیات نزدیک به ۰ است. در نتیجه می توانید در این شهر اقامت و کار کنید و تمام درآمدتان را ذخیره کنید بدون آن که نیازی به پرداخت مالیاتی باشد.

۱۰- ماشین پلیس های رویایی!

یک ساعت قدم زدن در خیابان های دبی کافیست تا در جلویتان حجم بزرگی از ماشین های لوکس و آنچنانی ببینید و مطمئنا خیلی برایتان جالب است اگر بدانید که ماشین پلیس های دبی را لامبورگینی ها، فراری ها و بنتلی ها تشکیل می دهند! پدیده ای که فقط در دبی دیده می شود. این ماشین ها زیبا هستند و پلیس ها احساس واقع گرایانه تری نسبت به بازی NFS (نیاز به سرعت) می بخشند. علاوه بر این، می توان گفت که میزان هزینه ای که پلیس دبی خرج می کند بیشتر از فرستادن بچه هایتان به دانشگاه است.

۱۱- شهری در داخل یک شهر

شهر دبی همیشه برای هر چیزی آماده و گوش به زنگ است، و در حال حاضر بر روی ساخت و ساز یک شهر با آب و هوای کنترل شده کار می کند که ۴.۴۵ کیلومتر مربع را پوشش می دهد. این طرح برای مجهز کردن پیاده روهای کنار مسیرهاست، که همه آنها دارای سیستم خنک کننده خواهند بود. این شهر قرار است ۲.۲۵ برابر بزرگتر از موناکو باشد، که مساحتی برابر با ۲.۰۲ کیلومتر مربع را پوشش می دهد. دبی بالاخره ممکن است راه حلی برای غلبه بر مشکل گرمای غیر قابل کنترل پیدا کرده باشد.


چند مورد از حقایق جالب درباره دبی

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۲- دبی شهر ترین ها!

باید بدانید که با سفر به دبی دارید به شهر ترین ها می روید، برای مثال تعدادی از بلندترین و بزرگ ترین سازه های جهان در این شهر قرار دارد مثل بزرگ ترین مرکز خرید دنیا از نظر مساحت، بزرگترین هتل، دومین تفریحگاه ساحلی مصنوعی بالاخره بزرگ ترین آکواریوم جهان و این ها خود دلیل خوبی هستند تا این شهر را از نظر توریست ها جذاب کنند و آن ها را مشتاق به خرید تور دبی کنند. بی دلیل نیست که هر ساله میلیون ها گردشگر به دبی می آید.

۱۳- ATM هایی که شمش طلا توزیع می کنند

چه کسی به چیزی مانند دستگاه های خودپردازی که شمش طلا بیرون می دهند، فکر می کرد؟ در دبی، دستگاه های خودپردازی وجود دارند که در واقع می توانند شمش طلا تحویل بدهند. این دستگاه های خودپرداز طلا آنقدر محبوب هستند که باید دو بار در هفته مجددا پر شوند، و واقعیت جالب دیگری در مورد دبی می باشند.

۱۴- روبات هایی که مسابقه شترسواری می دهند

یکی از محبوب ترین رویدادهای ورزشی دبی مسابقات شترسواری است. اندازه شتر تنها به بچه ها اجازه می دهد که در مسابقه شرکت کنند، اما با توجه به قاچاق غیر قانونی بچه ها دبی راه حلی برای جلوگیری از این اتفاق پیدا کرده است. راه حل نهایی ساخت روبات هایی در اندازه کودکان برای شرکت در مسابقات شترسواری بود. این طرح چیزی بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار هزینه داشت.

۱۵- ساکنان برج خلیفه برای باز کردن روزه ۲ تا ۵ دقیقه باید صبر کنند!

شاید این مورد نتوان در لیست دلایل برتر بودن دبی برای گردشگری دانست اما به دلیل عجیب بودن آن را در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت ذکر کردیم! برج خلیفه، که به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می شود، در واقع آنقدر بلند است که ساکنان طبقه ۸۰ و بالاتر برای افطار کردن در ماه رمضان باید ۲ تا ۵ دقیقه صبر کنند.

۱۶- ۱۷۹۰ متر مربع ورقه طلا برای ساخت برج العرب

یکی دیگر از برترین برج های شهر دبی برج العرب است، نکته ی جالی که در مورد این برج وجود دارد فضای داخلی آن است که ۱۷۹۰ متر از آن با ورقه ی طلا ساخته شده است.

۱۷- هفت مورد از ۱۰ هتل بلند جهان در دبی قرار دارد!

همانطور که در ابتدار گفتیم دبی شهر ترین ها است و همین خود از جمله دلایل برتر بودن دبی برای گردشگری به شمار می رود. یکی از این ترین ها برح العرب است که سومین ساختمان بلند جهان به شمار می رود و از لوکس ترین هتل های جهان با ۷ ستاره می باشد. به غیر از برج العرب ۴ هتل از ۵ هتل بلند در جهان در دبی واقع هستند.

۱۸- مرکز تجارت مروارید

تاریخ جدید دبی با خاندان آل الفلاسی که بخشی از قبیله بن یاس محسوب شده و تحت رهبری خاندان مکتوم بودند، گره خورده است. آل مکتوم در اوایل قرن نوزدهم میلادی در دهانه خور دبی سکونت داشتند. این موضوع سبب شد تا دبی در قرون ۱۹ و ۲۰ میلادی به عنوان یک مرکز ماهیگیری و تجارت مروارید شناخته شود. در نتیجه پیشرفت و توسعه صنعت مروارید، اعراب بدوی ساکن این منطقه توانستند تا حدی شرایط زندگی خود را بهبود بخشیده و محل سکونت خود را از بیابان به مناطق ساحلی تغییر دهند اما این شرایط چندان دوام نداشته و صنعت صید مروارید بنا به دلایل متعددی چون وقوع جنگ جهانی اول و ابداع روش پروش مصنوعی مروارید از رونق افتاد. این موضوع خود یکی از دلایل برتر بودن دبی برای گردشگری برای افرادی که اهل تجارت هستند به شمار می رود.

۱۹- نخستین حاکم امارات متحده عربی

اندک زمانی پس از شکل گیری کشور امارات، شیخ زائد بن سلطان آل نهیان به عنوان حاکم امارات برگزیده شده و تا زمان مرگ خود به سال ۲۰۰۴ میلادی در این منصب باقی ماند. در حقیقت کشور امارات متحده عربی با حکمرانی شیخ زائد و شیخ رشید بن سعید آل مکتوم تبدیل به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شد.

۲۰- مشاهده ی حیوانات وحشی که در صندلی جلو لم داده اند

اگر شما مسافر دائمی دبی یا ساکن این شهر باشید، از این واقعیت که حیوانات وحشی اغلب در صندلی مسافر می نشینند مطلع خواهید شد. در دبی، شیر، یوزپلنگ و گربه های وحشی حیوانات خانگی عده زیادی از مردم هستند. مشاهده ی حیوانات وحشی قطعا نمی تواند جز دلایل برتر بودن دبی برای گردشگری باشد اما موضوع جالبی است که هنگام سفر با آن مواجه خواهید شد.

۲۱- جمعیت مردان از زنان در این شهر بیشتر است!

در سفر به دبی متوجه می شوید که تعداد مردان از زنان بیشتر است. از جمعیت ۲٫۵ میلیونی دبی، ۱٫۷ این جمعیت را مردان تشکیل می دهند که تقریبا حدود ۷۰ درصد کل جمعیت شهر است و فقط ۳۰ درصد از جمیعت آن را زنان تشکیل می دهند. سن مردمان دبی هم یکی دیگر از شگفتی هاییست که در مورد آن وجود دارد ، ۵۸ درصد جمعیت دبی را افراد ۲۵ تا ۴۴ تشکیل می دهند و فقط ۱۵ درصد از مردم بالا ی۴۵ سال سن دارند. البته لازم به ذکر است که این موضوع هم نمی تواند جز دلایل برتر بودن دبی برای گردشگری اما به عنوان یک دانستی جالب بود برایمان که در این مطلب بگوییم.

۲۲- زندگی بر روی آسمان

شاید برایتان جالب باشد تمام کارهایی که بر روی زمین انجام می دهید بتوانید بر روی آسمان هم انجام دهید، اما به غیر عده ای این کار غیر ممکن است! جالب است بدانید یکی از همان دلایل برتر بودن دبی برای گردشگری این است که امکان زندگی بر روی آسمان را برایتان فراهم آورده است. شما می توانید از بازی تنیس تا ناهار خوردن در رستوران مورد علاقه شما، در سطح آسمان طراحی و پیاده سازی شده است. اکثر آسمان خراش ها، هتل ها، رستوران ها و کافه هایی که در سطوح بالا قرار دارند، چشم انداز مرتفعی از این شهر معجزه آسا ارائه می دهند.

منبع: الی گشت


چند مورد از حقایق جالب درباره دبی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا