خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویکی‌نقد – هیچ‌چیز آن طور که به نظر می‌آید نیست و تاریکی همه ما را احاطه کرده است. این چیزی است که ریوردیل، سریالی که بر اساس سری کمیک‌های آرچی (آرچی کامیکس) ساخته شده است، به بینندگانش می‌گوید. پس از مرگ پسر نوجوان دوست‌داشتنی و محبوب شهر ریوردیل، یعنی جیسون بلاسم (با بازی ترور استاینز)، شهر ریوردیل با شوک بزرگی روبرو شد. با وحشتی ناگهانی، همه چیز خودش را نشان می‌دهد.
چیزهایی که از شهروندان یک شهر کوچک مانند ریوردیل انتظار ندارید را در سریال خواهید دید. رمز و رازهای مرگ جیسون با داستان‌های شخصیت‌هایی مثل آرچی (با بازی کی‌جی آپا)، بتی (با بازی لیلی راینهارت)، جاگهد (با بازی کول اسپروز)، ورونیکا (کمیلا مندس) و شرل (با بازی مدلین پتش) تلفیق می‌شود و ماهیت اصلی داستان را می‌سازد. این نوجوانان به تنهایی تمام رازهای تاریک محل زندگی‌شان را فاش می‌کنند و نشان می‌دهد که ریوردیل واقعا در مورد چه چیزی است. این در حالی است که باید با دراماهای زندگی شخصی خودشان نیز دست و پنجه نرم کنند.
پخش این سریال در 26 ژانویه 2017 از شبکه CW شروع شد و از همان ابتدا با نقد‌های مثبتی روبرو شد. در ماه ژانویه سال 2019، این شبکه، ریوردیل را برای فصل چهارم تمدید کرد. در 9 اکتبر سال 2019، فصل چهارم شروع به پخش شد و در ژانویه 2020 شبکه CW این سریال را برای فصل پنجم تمدید کرد.
کول اسپروز در نقش جاگهد
وارنر بروس در سال 2013 تصمیم گرفت که فیلمی را بر اساس شخصیت و کمیک‌های آرچی تولید کند. روبرتو آگیره-ساکاسا وظیفه نوشتن فیلم‌نامه و جیسون مور وظیفه کارگردانی فیلم را برعهده گرفت. قرار بر این شد که فیلمی بلند با درون‌مایه طنز بر اساس کمیک‌های سری آرچی، درست در استایل و روش فیلم‌های جان هیوز ساخته شود. این دو نفر پروژه را به وارنر بروس بردند ولی یکی از روسای شرکت پیشنهاد کرد که از کانسپت سفر در زمان یا رویدادهای ماورایی در فیلم استفاده شود و لویی سی کی نقش پیری‌های آرچی را ایفا کند. دن لین و روی لی به عنوان تهیه‌کننده پروژه انتخاب شدند. اما این پروژه با توجه برادران وارنر به فیلم‌های گیشه‌ای‌تر و البته باکیفیت بالاتر، به کناری گذاشته شد و تقریبا کنسل شد و تصمیم بر آن شد که به صورت سریال ساخته شود. در ابتدا پروژه سریال ریوردیل در سال 2014 توسط فاکس قبول شد. اما فاکس این پروژه را ادامه نداد. در سال 2015، شبکه CW ساخت سریال را بر عهده گرفت و در 29 ژانویه سال 2016 به صورت رسمی سفارش ساخت قسمت اول سریال را برای ماه مارس 2017 داد.
موارد بیشتر:نقد سریال این ما هستیم: خانواده‌ای در گذر زمان
آرچی سریالی است که اگر به تماشای دیگر آثار معروف سینما و تلویزیون نشسته باشید نشانه‌هایی از هر کدام از آن‌ها را در سریال خواهید دید و این اصلا چیز منفی‌ای نیست. زیرا سازندگان این سریال این نشانه‌ها را طوری به سریال تزریق کرده‌اند که به نظر شبیه یک ادای دین به سریال یا فیلم اصلی باشد. می‌توان برای این موضوع اشاره ریوردیل به تویین پیکس ساخته مارک فراست و دیوید لینچ را مثال زد. در قسمتی شاهد بازسازی جذابی از یکی از صحنه‌های بسیار معروف تویین پیکس هستیم. قاتل اصلی سریال از در خانه وارد می‌شود. از روی مبل می‌گذرد و به سمت دوربین می‌آید. درست همانطور که شخصیت باب در تویین پیکس این کار را کرده بود.
این شوی تلویزیونی به دنبال مرگ جیسون بلاسم و تمام رمز و رازی است که حول آن وجود دارد. این موضوع فضایی بسیار مستعد را برای تئوری‌های طرفداران سریال و هر کسی که ریوردیل را دیده باشد به وجود می‌آورد. در زمان پخش فصل اول، این سریال در تمام شبکه‌های اجتماعی خبرساز بود. طرفداران سریال Riverdale از پرداختن به هیچ تئوری‌ای اجتناب نمی‌کردند. از نیروهای ماورایی و زندگی پس از مرگ گرفته تا خودکشی، آن‌ها فکر همه چیز را کرده بودند. رفتن به وبسایت تامبلر و ردیت برای خواندن این تئوری‌ها درست به اندازه تماشای سریال لـ*ـذت‌بخش است.
جستجو در تمام کشورهای ممکن برای انتخاب بی‌نقص‌ترین بازیگران برای به تصویر کشیدن شخصیت‌های آرچی کامیکس بیش از چهار ماه به طول انجامید و البته این زمان زیاد، سبب شد که بازیگران درست انتخاب شوند. ریوردیل بازیگران و استعدادهای جدیدی را به همگان معرفی کرد. کی‌جی آپا، لیلی راینهارت، کامیلا مندس و مدلین پتش همگی از تازه‌کاران این سریال بودند


نقد و بررسی سریال ریوردیل (Riverdale)

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
این چهره‌ها با بازیگرانی مثل کول اسپروز که پیش از این شناخته‌شده بود تیمی قوی تشکیل داده‌اند. کول، کسی که نقش زک را در سیتکام کمدی زندگی سوئیت زاک و کودی ایفا کرده بود، با ریوردیل به بازیگری برگشته بود. او که اکنون 25 ساله بود، نقش جاگهد را ایفا می‌کرد. کسی که بهترین دوست آرچی است و او را در سخت‌ترین موقعیت‌ها همراهی می‌کند.
اما سریال تنها به اشاره به تویین پیکس اکتفا نکرده است. اگر با شخصیت شلی جانسون در این سریال آشنا بودید، می‌توانید میدشن ایمیک را به یاد بیاورید. او یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تمام طول دوران پخش تویین پیکس، چه در زمان دو فصل اصلی و چه در زمان بازگشت با فصل سوم بود. میدشن ایمیک نقش آلیس کوپر، مادر بتی را در سریال ریوردیل ایفا می‌کند.
ترکیبی که سریال از درامای نوجوانی و البته ژانر معمایی ارائه می‌دهد درخشان است. همه ما وقتی که یک سریال دراما در مورد چند نوجوان دبیرستانی می‌بینیم، خوشمان می‌آید. شاید حتی نباید از آن لـ*ـذت ببریم و بابت آن ناراحت باشیم. ولی نمی‌توان جذابیت این چند نوجوان را نادیده گرفت. ریوردیل سریالی است که به خوبی دعواها، روابط و دوستی‌ها را به تصویر می‌کشد. در یک لحظه با درام فیلم بسیار تحت تاثیر قرار می‌گیرید و درست در صحنه بعد کلاه شرلوک هولمز خود را به سر می‌گذارید تا به دنبال راز مرگ جیسون بلاسم بگردید
چیز دیگری که در این سریال به خوبی به نمایش گذاشته می‌شود، رابـ*ـطه بین نسل جدید و نسل قدیمی ساکنان شهر ریوردیل است. در میان روایت داستان اصلی سریال، ریوردیل همچنان داستان دوران نوجوانی والدین نوجوانان سریال را به نمایش می‌گذارد. سریال در نشان دادن دنیای متفاوت و حتی شبیه این دو نسل به بهترین شکل عمل کرده است و می‌توان بابت این موضوع به سازندگان سریال تبریک گفت.
با تماشای ریوردیل می‌توانید رنگ‌بندی بسیار بسیار فوق‌العاده‌ای را مشاهده کنید. رنگ‌های لباس‌ها، مناظر، ماشین‌ها، رستوران پاپ و هر چیز دیگری در این سریال به خوبی به تصویر کشیده شده است و ریوردیل را به سریالی دیدنی بدل می‌کند.
بتی کوپر در سریال ریوردیل
لباس‌ها و طراحی مو و چهره‌پردازی این نوجوانان در سریال به شکل بی‌نظیری طراحی شده‌اند. هر خانواده‌ای در سریال پالت رنگ مخصوص خودش را دارد و می‌توانید به صورت بسیار محسوسی این رنگ‌ها را در لباس‌ها، موها و زندگی‌شان ببینید. برای مثال رنگ مورد علاقه خانواده بلاسم، رنگ قرمز است. لباس‌ها در ریوردیل تمی قدیمی را به سریال می‌دهد اما اصلا از فشن و مد روز عقب نیستند. ترکیب بی‌نظیر این چند جلوه نیز به سریال قدرتی بسیار خوب می‌دهد.
آرایش موها نیز در سریال به خوبی انجام شده است. یکی از نکات جالب سریال، آن است که کی‌جی آپا، کسی که نقش آرچی اندروز را با موهای قرمز ایفا می‌کند، اصلا موقرمز نیست! او در اصل موی مشکی دارد و موهایش را به قرمز رنگ می‌کند تا در سریال ایفای نقش کند. این فرآیند به گفته خود آپا کاری بسیار زمان‌گیر است.
در مجموع ریوردیل سریال تینیجری بسیار خوبی است که شاید گاهی بسیار لوس بشود، اما اگر بخواهید که داستان اصلی بسیار خوبی را دنبال کنید که پر از رمز و راز است، با سریال خوبی طرف خواهید بود. در داستان اصلی سریال نمی‌توانید سوراخ بزرگی پیدا کنید و خلاقیت سازندگان را شاهد خواهید بود.
منبع: ویکی نقد


نقد و بررسی سریال ریوردیل (Riverdale)

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا