خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
دره شکوفه های افسونگر در چین

در شمال غربی چین و در استان Xinjiang و در شمال غربی ترین قسمت این استان، دره ای حیرت آور به نام ییلی (Yili) نهفته است. شاید خیلی دوردست باشد اما اگر بدانید تا چه اندازه ای شگفت انگیز است، از خرید تور چین و بازدید از این دره ی افسونگر هیچ درنگی نمی کنید. اگر باور ندارید کافی است تصاویر گرفته شده از این دره که الی گشت در زیر برایتان آماده کرده است را ببنید تا خودتان قضاوت کنید:

این دره درست در استان Xinjiang و در نزدیکی مرز قزاقستان قرار دارد و سالهاست افراد خوش ذوقی که به دنبال حتی لحظه ای دیدن این دره هستند را به خود جذب می کند: دریایی از شکوفه های زردآلوی صورتی و سفید که هر سال در فصل بهار آنجا را غرق در زیبایی می کنند.

این شهر، بزرگترین جنگل زردآلو را در سراسر این استان دارد و فصل پیک و دیدنی این دره از ماه ژوئن تا پایان سپتامبر است. پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد سفر به چین را دارید، کمی دوری راه را تحمل کنید و از این دره دیدن کنید. مطمئن باشید ارزشش را دارد.

خیلی ها زمانی که صحبت از شکوفه ها می شود یاد شکوفه های گیلاس ژاپن می افتند اما با دیدن این دره متوجه می شوید که کشور زیبای چین هم حرف های زیادی برای گفتن در فصل بهار و مخصوصا در هنگام به بار نشستن شکوفه ها دارد فقط با این تفاوت که به جای شکوفه های گیلاس شکوفه های زردآلو می روید.

با باز شدن شکوفه ها، این دره به اندازه ای زیبای می شود که ناخودآگاه هر چشمی را به طرف خود خیره می کند.

این شهر و در واقع روستا، همانطور که گفته شد یک جای دوردست در یکی از استان های چین است که کمتر کسی آن را می شناخت اما به لطف شکوفه های زردآلو بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

نام این دره بصورت ییلی، لی و یینینگ هم تلفظ می شود.

بیشتر مردم، چین را با دیوار چین و شهر ممنوعه و مکان هایی مانند این ها می شناسند و یادشان می رود که تاریخ و تنوع فرهنگی بسیار زیادی در مناطقی دورتر مثل ییلی وجود دارد.

وقتی در این روستا قدم می زنید، با مردمانی از مغولستان و قزاقستان هم روبرو می شوید چون این کشورها در نزدیکی ییلی قرار دارند.

ییلی یک الماس دیده نشده ی توریستی است که باید مورد توجه گردشگران بین المللی قرار بگیرد تا بتواند رشد کند.

منبع: الی گشت


apricot-750x534.jpg


blooming-apricot-yili-china.jpg


blooming-apricot-valley.jpg


yili-china.jpg


ییلی، دره افسونگر شکوفه های زردآلو در چین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا