خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
جاذبه های دیدنی شارجه

به شارجه پایتخت هنری امارات می گویند، شهری که تلاشش برای حفظ تاریخ ناحیه باعث شد تا در سال ۱۹۹۸ توسط یونسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان عرب شناخته شود. اگر علاقمند به موزه و هنر هستید شارجه پر از فرصت های گشت و گذار در میان آثار بینظیر هنری ست. موزه هنری معروف شارجه مهمترین جاذبه توریستی و از اولین جاذبه هایی است که هر گردشگری در سفر به این شهر از آن بازدید می کنند. منطقه میراثی پر از ساختمان های جالبی است که به تاریخ امارات اختصاص دارند. یکی از ویژگی های این شهر این است که مناسب و ایده ال برای سفرهای خانوادگی ست چون تفریحگاه های زیادی برای سرگرمی بچه ها دارد. در ادامه الی گشت را همراهی کنید تا با تعدادی از جاذبه های دیدنی شارجه آشنا شوید.

موزه هنری شارجه (Sharjah Arts Museum)

این موزه که بزرگ ترین موزه هنری امارات است در سال ۱۹۹۷ باز شد و در آن نمایشگاه های دائمی و همینطور نمایشگاه های موقتی برگزار می شود. در قسمت نمایشگاه های دائمی از آثار هنری ارزشمندی دیدن می کنید که ساعت ها شما را غرق تماشا می کنند. در این موزه سه طبقه، ۷۲ گالری مختلف موجود است که بیشتر بر روی آثار و نقاشی هایی که درباره جهان عربند تمرکز دارد. بسیاری از نقاشی های موزه کار نقاشان قرن ۱۸ است، هنرمندانی که از خاورمیانه دیدن کردند و مجذوب طبیعت، معماری و فرهنگ این ناحیه شدند. در گالری درویش نقاشی های آبرنگ زیادی از این شهر را می بینید. بخش معاصر شامل بیش از ۳۰۰ اثر است که توسط هنرمندان عربی و خارجی کشیده شده اند. اگر به کارهای هنری علاقه دارید این موزه یکی از بهترین جاهایی است که می توانید از آن دیدن کنید.

بازار مرکزی (Central Market)

بازار مرکزی شارجه معروف ترین قسمت شهر است. کاشی های آبی جذابی که بر روی نمای بیرونی این بازار طراحی شده باعث شده تا به آن لقب بازار آبی بدهند. در داخل این ساختمان بیش از ۶۰۰ مغازه هست که در آن ها اجناسی مثل طلا و جواهرات، عطر، لباس، غذا، لوازم الکتریکی و سوغاتی فروخته می شود. طبقه بالا، جوی شبیه بازارهای اصیل عربی دارد و فروشنده ها وسایل آنتیک، فرش، جواهرات عمانی و یمنی و انواع و اقسام سوغاتی ها را می فروشند. بعد از خرید می توانید در یکی از کافه های این بازار چای بنوشید و و مدتی استراحت کنید.

موزه تمدن اسلامی شارجه (Sharjah Museum of Islamic Civilisation)

این موزه مکان مناسبی برای شناخت ریشه های عمیق فرهنگ اسلامی و عربی است. تعدادی از کتاب های دست نویس علمی و مذهبی و همینطور مجموعه ای از هنرهای اسلامی و آثار عربی که متعلق به قرن های هفتم تا نوزدهم هستند در این موزه به نمایش در آمده است. نمایشگاه های خاک رس، سفال، شیشه و همینطور صنایع دستی که بر روی آن ها نقره، برنز و یا طلا کوبی شده بسیار دیدنی و جالب توجه است. در این موزه آثاری نگهداری می شود که قدمتشان به زمان عباسیان و امویان برمی گردد مثل سکه های دینار و درهم نقره که بازدید از آن ها می تواند شما را به سفری تاریخی ببرد.

جزیره نور (Al Noor Island)

این پارک عمومی در تالاب خالد ساخته شده و برای رفتن به آن باید از پلی که بر روی خیابان مرکزی شهر قرار دارد استفاده کنید. اگر از موزه گردی و خرید خسته شدید و به دنبال محیطی آرام برای گشت و گذار هستید به این پارک بروید. در طراحی این جزیره از ترکیب هنر و طبیعت استفاده شده تا محیط آرامش بخشی برای استراحت خانواده ها فراهم شود. در اینجا باغ هایی را می بینید که در نقاط مختلفش مجسمه های هنری مدرن و خلاقانه گذاشته شده که همه آن ها توسط معروف ترین هنرمندان دنیا ساخته شده اند. شاید مهمترین جاذبه این پارک، خانه پروانه ها باشد که در آن می توانید حدود ۵۰۰ گونه از پروانه های رنگارنگ و تماشایی را بیبیند.

موزه دریایی شارجه (Sharjah Maritime Museum)

شارجه شهری در کنار دریاست و موزه دریایی اهمیت دریا را برای رشد و توسعه شهر نشان می دهد. در اینجا نمایشگاه های جذابی در قایق های چوبی سنتی تشکیل می شود. در گوشه ای از این موزه نمایشگاه های مروارید و ماهی گیری را می بینید که زمانی در اقتصاد شهر نقش مهمی را بازی می کردند. حتما از مجموعه مرواریدهای درخشان دیدن کنید چون برای بازدید از آن باید به قایق چوبی ای بروید که در بیرون موزه در کنار اسکله پهلو گرفته و در آن حتی قدیمی ترین مرواریدهای جهان هم به نمایش گذاشته شده است.

بازار

منطقه بازار شارجه جای عالی برای تجربه هیاهو و شلوغی مرکز خرید سنتی عرب است. مردم این شهر هر هفته به بازار ماهی می روند و برای کل هفته ماهی های تازه می خرند می توانید با آن ها همراه شوید و فرهنگ خرید و انواع ماهی ها را ببینید و حتی بخرید. بوی ماهی و موجودات دریایی به همراه هیاهو و سر و صدا همان چیزی است که از بازارهای سنتی شارجه انتظار دارید.
بعد از ماهی به سراغ بازار میوه و سبزیجات بروید اینجا همیشه پر از فروشنده هایی است که قیمت ها را بلند داد می زنند و مشتری ها ازشان تخفیف می گیرند. این بازار بهترین فرصت برای گرفتن عکس های جذاب از زندگی روزانه مردم است.

موزه باستان شناسی شارجه (Sharjah Archaeology Museum)

این موزه از قسمت های مختلفی تشکیل شده؛ در بخش عصر سنگ، مجموعه ای از چخماق ها هست که تکنولوژی در آن زمان را به تصویر کشیده است. در قسمتی از موزه گوهرهای تزئینی و سفال هایی می بینید که به خوبی تجارت این ناحیه با عراق کنونی را در آن زمان نشان می دهد.
در سالن عصر برنز آثار سفالی، فلزی و سنگی و جواهرات وجود دارد. در سالن عصر آهن دو اثر خیلی مهم هست یکی مجسمه شتر و دیگری گنبد سرامیکی که هر دو از سایت باستان شناسی Muweilah به این محل آورده شده اند.

منبع: الی گشت



central.jpg


islamic.jpg


noor.jpg


maritime.jpg


نگاهی به ۷ جاذبه دیدنی شارجه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا