خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
در ایروان چگونه زمان خود را سپری کنیم؟

ارمنستان کشوری کوچک در جنوب غربی آسیا با جمعیت ۳ میلیون نفر می باشد. این کشور دارای تاریخی بسیار غنی می باشد که باعث دارای آثار باستانی بسیاری باشد. از بیشتر اماکن آن در کتاب مقدس اسم برده شده است. بیشتر تارخ شناسان بر این باورند که در سال ۳۰۱ ارمنستان اولین کشور در جهان بود که پذیرای مسیحیت به عنوان دین ملی خود شد. اگر می خواهید به گشت و گذار در ایروان بپردازید با الی گشت همراه شوید.

گشتی در ایروان

کوه آرارات به واسطه آمدن در کتاب مقدس ، مقدس درنظر گرفته می شود این همان جایی است که حضرت نوح در آن به پیامبری مبعوث شد. به یاد داشته باشید کلمه آرارات در همه مکان های ارمنستان دیده می شود. می توانید نام آن را بر روی همه چیز از جمله تی شرت و انوع خوراکی ها و بیسکویت و آب هم مشاهده کنید.

ایروان، پایتخت ارمنستان، بزرگترین شهر ارمنستان است و این مکان بسیار خوبی برای شروع گشت و گذار در ایروان ارمنستان است. در این شهر بسیاری از معروف ترین بناهای تاریخی، کافه ها و خانه های شیک ارمنستان قرار دارند.

خور ویراپ یکی ازقشنگترین بناهایی است که درارمنستان قراردارد که روی تپه کوچکی نزدیک آرارت قرارگرفته از این جا می توانید قله کوه آرارات را ببینید. بنای خور ویراپ می تواند به عنوان اولین پایگاه مذهب مسیحیت در ارمنستان به حساب آید. ارامنه به این واقعیت بسیار مفتخرند و از هر فرصتی برای یادآوری اینکه اولین کشور با ملت مسیحی هستند استفاده می کنند.

گارنی

ارمنستان به عنوان یک کشور خوشبخت با تعداد زیادی کلیسا و ساختمان های مذهبی است و محلی مناسب برای گشت و گذار در ایروان است. گارنی یکی از ساختمان های مذهبی است که در روستایی به نام گارنی قرار گرفته است. بنای این ساختمان بسیار دیدنی است و چشم انداز فوق العاده ای دارد.

قهوه ارمنی

ارامنه عاشق قهوه و روش سنتی آماده کردن آن هستند. قهوه غلیظ و مزه ایی شبیه قهوه ترک دارد و با ابزاری با تکنولوژی بالا به اسم “جزوه ” سرو می شود. دسته آن اغلب چوبی و سوخته است. به “جزوه” نگاه کنید، احتمالا به محض استشمام بوی آن به اولین مغازه رفته و قهوه ارمنی سفارش می دهید.

لاه معجون را امتحان کنید

هر کشوری تعریفی از پیتزا دارد و ارمنستان هم همینطور. لاه معجون یک پیتزای ارمنی با خمیری نازک است. نام آن از عربی “لاه – بی اجین” به معنی “با لبخند” می آید. پیتزای ارمنی شامل جعفری، گوجه فرنگی کبابی، فلفل سبز، پیاز، سیر برای طعم دهنده می باشد. بهترین جا برای خوردن آن رستوران مرطقه میباشد.

و اما یکی از محبوب ترین اماکن در شهر ایوران، آبشار ایروان منحصر به فرد است و در کنار آن برای بالا رفتن ۶۰۰ پله قرار داده شده است در ارتفاع ۹۹۰ فوت ساخته شده است. صعود از این پله های عظیم غول پیکر ممکن است کار دشواری باشد اما اگر همت کنید و از آن ها بالا بروید پاداش زیبایی نصیبتان خواهد شد، چشم اندازی فوق العاده از مرکز شهر ایروان.

این پله ها در واقع مرکز شهر را با محله مونمنت مرتبط میکنند. اگر بالا رفتن از ۶۰۰ پله خیلی برای شما دشوار است، پس نگران نباشید یک پله برقی در کنار آبشار ساخته شده که شما را به بالای آن می رساند.

میدان جمهوری

میدان جمهوری در یک کلمه ی ساده ، قلب ایروان است همه اتفاقات مهم در این محل اتفاق می افتد در هر مناسبتی هزاران نفر با هم به تماشای برنامه موسیقی و آتشبازی می آیند. موسیقی زنده اجرا می شود و در کنار آن غذاهای لذیذ ارمنی سرو می شود.

میدان با ۵ ساختمان مهم احاطه شد ۱-خانه دولت ۲-دفتر مرکزی پست ۳- هتل مریوت ۴- وزارت انرژی و منابع طبیعی ۵-موزه هنر و تاریخ ملی ارمنستان

بازار ورنیسج

در چندین قدمی از میدان جمهوری، یک بازار محبوب وجود دارد که دارای نام “ورنیسج” است. این بازار در تمامی روزهای هفته و حتی روزهای تعطیل برقرار است. در اینجا شما می توانید نه تنها نقاشی ها ، بلکه دودوک ارمنی ، سنگ های نیمه قیمتی، آهنرباهای یخچال، فرش و غیره را خریداری کنید. این یک مقصد مورد علاقه برای گشت و گذار در ایروان است.

پایان قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم برای ارمنی ها زمان کشنده بود. در آن زمان امپراتوری عثمانی برنامه ریزی و قتل عام ارامنه را انجام داد. مورخان می گویند که نسل کشی در اوج ۱۹۱۵-۱۹۱۶ به اوج خود رسید و تا آن زمان، حدود ۱.۵ میلیون غیرنظامی ارامنه کشته شدند. تا این تاریخ، دولت ترکیه این حوادث را تایید نکرده است. هنوز در ترکیه صحبت کردن در مورد این که چه اتفاقی برای ارمنستان در این دوران رخ داده است غیر قانونی است.موزه نسل کشی ارمنی یکی از پربازدید کننده ترین اماکن ارمنستان است.

در ایروان کجا اقامت کنیم

هتل سمت راست میدان جمهوری در مرکز شهر واقع شده است. یکی از بهترین موارد این هتل داشتن سالن نمایش است، بالکن آن بهترین مکان برای تماشای اجرای موسیقی است در حالی که لیوانی از قهوه گرم در دست دارید. اگر این هتل را برای اقامت انتخاب کردید به هیچ وجه صبحانه آن را از دست ندهید. آنها صبحانه سنتی ارمنی را با یک فنجان قهوه ارمنی سرو می کنند. تنها کافیست روی لینک رزرو هتل ایروان کلیک کنید تا به صفحه هتل های ارمنستان در ایروان متصل شوید.

هتل تاریخی ایروان

این هتل مخصوص مسافران اقتصادی است و پیشنهاد خوبی برای آنان است موقعیت آن از مرکز شهر و مراکز تجاری ۵ دقیقه پیاده است. این هتل بر خلاف نام تاریخی آن نسبتا مدرن است. در مرکز شهر رستوران های خیلی خوب با محیطی دوستانه وجود دارد که مناسب گشت و گذار در ایروان است.

من خداحافظی رو دوست ندارم اما هر تعطیلاتی که شروع می شود باید پایان یابد. من بخشی از ارمنستان را با خودم به کشورم می برم و امیدوارم دوباره برگردم، این بار نه به عنوان یک مهمان، بلکه به عنوان یک آشنای قدیمی.

منبع: الی گشت

3-54.jpg


download-2-4.jpg


download-12.jpg


download-1-6.jpg


گشت و گذار در ایروان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا