خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی به آلماتی | Travel Guide To Almaty

شهر آلماتی در مرکز قاره اوراسیا و در بخش جنوب شرقی قزاقستان و شمال پشته ‌کوه‌ های تیان ‌شان قرار دارد. آلماتی فوق العاده زیبا و سرسبز است و بزرگترین شهر قزاقستان به شمار می رود. این شهر در گذشته پر زرق و برق ترین شهر و پایتخت کشور قزاقستان بوده، اما امروز تبدیل به یک مرکز فرهنگی و اقتصادی در این کشور شده است. بهار بهترین فصل برای سفر به آلماتی است، زیرا شکوفه های سیب، آلبالو، گیلاس و زردآلو که ترکیب رنگی فوق العاده ای را به این شهر می بخشند. به طور کلی سفر به نقاط مختلف دنیا یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارند در طول زندگیشان انجام دهند، اما قبل از سفر داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید در اختیار داشته باشند. الی گشت در راهنمای سفر به آلماتی سعی کرده است تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر آلماتی، قزاقستان همراهی کنید.

موقعیت جغرافیایی آلماتی

شهر آلماتی، از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی کشور قزاقستان و در امتداد کوههای مرتفع تیان شان و در نزدیکی مرزهای کشور قرقیزستان قرار دارد.این شهر تا ۱۹۹۷ بعنوان پایتخت کشور قزاقستان به شمار می رفت اما در پس تصمیماتی که در این کشور گرفته شد پایتخت آن به آستانا انتقال یافت. مساحت شهر آلماتی ۶۸۲ کیلومترمربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷، حدود ۱۷۹۷۴۳۱ نفر زندگی می کنند.


مختصری از تاریخ آلماتی

قزاق های بومی که ترکیبی از ایلات و عشایر ترک و مغول بودند در قرن سیزدهم به این ناحیه آمدند، ناحیه ای که در اواسط قرن پانزدهم به عنوان کشوری مستقل شناخته شد. این کشور در نیمه دوم قرن نوزدهم توسط روسیه فتح شد و در سال ۱۹۳۶ به جمهوری شوروی تبدیل شد. اولین نشان های زندگی در محدوده ی شهر آلماتی به دوران عصر برنز و ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. پس از آن از ۷۰۰ سال پیش از میلاد دوره سکاها که این سرزمین را برای زندگی انتخاب کردند شروع می گردد. مشهور ترین یافته ها ی باستان شناسی در این مورد مجسمه طلایی ایسیک کورگان (Issyk Kurgan ) , گنجهای ژالولی (Zhalauly ) , نیم تاج کارگالی (Kargaly ) و آثار هنری برنزی ژتیسو (Zhetysu ) می باشند. در طی حکمرانی ساکاها و یویسانها , آلماتی به یک مرکز آموزش و پرورش اولیه تبدیل شده بود.

اطلاعات کلی شهر آلماتی در قزاقستان

زبان: قزاقی، روسی

واحد پول: تنگه

نوع برق شهری: برق شهری در آلماتی ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

شماره های اضطراری:

  • پلیس: ۱۰۲
  • آتش نشانی: ۱۰۱
  • آمبولانس: ۱۰۳
شماره تلفن برای تماس های اورژانسی ۱۱۲

فرودگاه ها: فرودگاه بین‌المللی آلماتی

آب و هوای آلماتی

آب و هوای شهر آلماتی در تابستان ها گرم بوده و در زمستان ها نیز بسیار سرد است. متوسط دما در این شهر ۹ درجه سانتیگراد بود و بارش باران در طول سال در این شهر حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیمتر است. هر زمان که بخواهید به این شهر سفر کنید تقریبا شرایط خوبی برایتان وجود دارد، اما از ابتدای اردیبهشت تا اواخر آبان بهترین زمان سفر به شهر آلماتی است.

هزینه اقامت در آلماتی

با توجه به اینکه که شهر آلماتی زماتی پایتخت کشور قزاقستان بوده از لحاظ امکانات رفاهی در شرایط خوبی قرار دارد و مسافران نیازی به نگرانی بابت در این شهر نخواهند داشت. هتل های این شهر قطعا می توانند اقامت خوب و به یادماندنی را برای شما فراهم آورد. در ادامه راهنمای سفر به آلماتی به چند هتل خوب و مناسب برای اقامت در این شهر قزاقی اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر آلماتی

  • هتل ریتز کارلتون آلماتی | The Ritz-CarltonAlmaty
هتلی ۵ ستاره که در راهنمای سفر به آلماتی می خواهیم معرفی کنیم، هتل ریتز کارلتون نام دارد. این هتل دارای امکانات کامل رفاهی برای اقامت مسافران خودش است. حتی در این هتل می توانید جلسات کاریتان را در اتاق های کنفرانسی که وجود دارد برگزار نمایید.

  • هتل ورد سلطنت | Worldhotel Saltanat Almaty
دیگر هتل پیشنهادی در شهر آلماتی، هتل ۴ ستاره ورد سلطنت است. این هتل چیزی دست کم از هتل های ۵ ستاره ی این شهر ندارد، از جمله امکاناتی که در این هتل وجود دارد نیز اتاق های شیک و تمیز، رستوران، صبحانه، اتاق کنفرانس و … می باشد.

  • هتل اینترکانتینتال آلماتی | InterContinental Almaty Hotel
برای اقامت در شهر آلماتی همانطور که گفتیم نیاز به نگرانی نیست، زیرا هتل های خوب و مناسب متعددی در این شهر هستند. هتل اینترکانتینتال هم یکی دیگر از این هتل ها در شهر آلماتی بوده که بهترین شرایط را برای اقامت مسافران خود محیا می سازد. از جمله امکاناتی که این هتل دارد نیز شامل سرویس خشک شویی، اتاق جلسه وتجهیزات کنفرانس و … می شود.

هزینه خورد و خوراک در آلماتی

اصلی ترین مواد غذایی که در این کشور استفاده می شود گوشت، برنج، سیب زمینی و پاستا است. غذای ملی این ناحیه بشبارماک است که از گوشت اسب، پاستا، سیب زمینی و پیاز درست شده و معمولا در مراسم خاص از آن استفاده می شود، گاهی برای تهیه آن از گوشت گاو یا بره هم استفاده می شود.


راهنمای سفر به آلماتی

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
در پایتخت سابق قزاقستان، آلماتی:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۲۰۰۰ تنگه را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۱۰,۰۰۰ تنگه پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر آلماتی تقریبا ارزان تر است و مبلغ ۱,۵۰۰ تنگه می باشد.

اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. در ادامه راهنمای سفر به آلماتی می خواهیم چند رستوران در این شهر قزاقی برایتان معرفی کنیم

رستوران های پیشنهادی در شهر آلماتی

  • رستوران چینی گینگدو | Qingdao Chinese Restaurant
از بهترین رستوران های شهر آلماتی که انواع غذاهای چینی، سوشی و غذاهای دریایی را با بهترین طعم ارائه می دهد، رستوران چینی گینگدو است.

  • رستوران تیوبتیکا | Tyubeteika
دیگر رستورانی که در شهر آلماتی می توانید در آن غذایی خوشمزه با قیمت مناسب میل کنید، رستوران تیوبتیکا است. در این رستوران انواع غذاهای آسیای مرکزی و ازبکستانی نیز سرو می شود.

  • رستوران آلاشا | Alasha
رستورانی با فضای شیک و مدرن به نام آلاشا که انواع غذاهای آسیایی و اروپای شرقی را می توانید در آن میل کنید. قیمت غذا در این رستوران نیز مقرون به صرفه بوده و نیازی به نگرانی بابت صورت حساب نداشته باشید.

هزینه حمل و نقل در آلماتی

هزینه بلیط تک سفره ۸۰ تنگه

هزینه بلیط ماهانه ۷۰۰۰ تنگه

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳۰۰ تنگه و به ازای هر یک کیلومتر ۱۶۰ تنگه به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۸۵۰ تنگه باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۵۹۹ تنگه

جاذبه های گردشگری در آلماتی

  • پارک تفریحی آلماتی | Kok-Tobe Hill
پارکی برای تفریحات و گذراندن اوقات خوش فراقت در شهر آماتی به نان کوک توب وجود دارد، در این پارک می توانید تفریحات هیجان انگیز و شادی را تجربه کنید.

  • موزه باستان شناسی | Archeology Museum
موزه ی باستان شناسی در شهر آلماتی وجود دارد که محل نگهداری انواع استخوان های دایناسورها و تاریخچه مربوط به آنها می باشد. در این موزه می توانید اطلاعات کامل و جامعی درباره این گونه از جانوران بدست آورید.

  • دریاچه بزرگ آلماتی
پس از طی مسیری دوازده کیلومتری که عمدتا به صورت سربالایی و از میان تپه ها می گذشت، سرانجام در ساعات غروب به دریاچه بزرگ الماتی در ارتفاع ۲ هزار و ۲۸۶ متری از سطح دریا رسیدیم. این دریاچه برخلاف نام خود چندان بزرگ نیست اما بسیار زیبا و تاثیرگذار بوده و با رنگ آبی روشن خود، چشم اندازی زیبا در کنار کوهستان های مجاور خود ایجاد کرده است.

  • مسجد مرکزی آلماتی | Central Mosque Almaty
از بزرگترین مساجد شهر آلماتی مسجد مرکزی است. در ماه ژوئیه سال ۱۹۹۹ در شهر آلماتی ، در قزاقستان افتتاح شد. امروزه بیش از ۲۳۰۰ مسجد در قزاقستان وجود دارد اما بی شک ، مسجد مرکزی آلماتی یک نمونه منحصر بفرد می باشد.

  • موزه هنری آلماتی | The Museum of Arts of the Republic of Kazakhstan
دیگر موزه ای که در این شهر وجود دارد، موزه هنرهای ملی است که یکی از پربازدیدترین موزه های این شهر به می باشد. در این موزه انواع نقاشی ها و آثار دست ساز هنرمندان به نمایش گذاشته می شود.

خصوصیات مردم آلماتی

در اغلب سفرنامه هایی که درباره قزاقستان نوشته می شود، مردم قزاقستان را مدرن و شیک معرفی کرده اند. البته دلایل این حرف هم نرخ صددرصدی باسوادی در این کشور و همچنین شیک پوشی مردم قزاق می باشد. احتمال این که بخواهید برخورد سختی با کسی در قزاقستان پیدا کنید، کم است، مگر در برابر کسانی که می خواهند پول زیادی از شما بگیرند؛ مثل مسافرکش ها. بنابراین امنیت در شهرهای کشور قزاقستان برقرار است و خیالتان هنگام سفر می بایست راحت باشد.

باید ها و نبایدها در آلماتی

  • قزاقستان و همینطور شهر آلماتی از لحاظ امنیتی شهر بسیار ایمنی است و نیازی به نگرانی بابت سفر یا اقامت در این شهر لازم نیست که داشته باشید.
  • در سفر به آلماتی سعی کنید، حتما پاسپورتتان همراهتان باشد، چون نیروی های پلیس ممکن است جهت جلوگیری از مهاجرت های غیر قانونی در کشورشان هر لحظه از شما پرس و جو و درخواست مدارک کنند.
  • مردم محلی در این کشور ممکن است خود را به جای پلیس معرفی کرده و درخواست پول کنند، باید بدانید که ماموران پلیس هنگام برخورد با هر فردی مدال خود را جهت اطمینان نشان می دهند پس گول افراد سودجو را نخورید.
منبع: الی گشت


راهنمای سفر به آلماتی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا