خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکاتی کاربردی برای داشتن سفری فراموش نشدنی

بسیاری از آژانس های گردشگری و آژانس های برگزار کننده ی تور، قول های زیادی مثل “بهترین سفر زندگی تان” را به شما می دهند؛ البته که اگر آژانس خوبی باشد این موضوع اتفاق می افتد اما بد نیست یادتان باشد که اتفاق اقتادن آن کاملا به شما و طرز تفکرتان بستگی دارد. در اینجا الی گشت ۵ توصیه ارزشمند برای شما آماده کرده است که با رعایت آنها می توانید سفر بعدی تان را به بهترین سفر زندگی تان تبدیل کنید.

برنامه ریزی کنید، اما آن را روی کاغذ هم بیاورید

حتما ایده ای از اینکه می خواهید به کجا بروید و چه کاری را در آنجا انجام دهید داشته باشید، اما آمادگی این را هم داشته باشید که اگر به هر دلیلی برنامه تان به هم خورد بتوانید آن را تغییر دهید. اینکه بخواهید سفرتان را کاملا از قبل برنامه ریزی کنید کار بیهوده ای است و مثل این می ماند که بخواهید همه ی زندگی تان را از قبل برنامه ریزی کنید! فقط سعی کنید مسائل مهم را روی کاغذ بیاورید تا بتوانید در زمان ضروری آن را تغییر دهید.

یه صدای کودک درونتان گوش دهید

کمی فکر کنید. آیا تا بحال شده شهری یا کشوری بدون هیچ دلیل خاصی مجذوبتان کند؟ بارها شده که افراد موفق تجربه های خود را با ما در میان گذاشته اند مثلا در جایی فردی گفت “همیشه از دوران بچگی صدایی از درونم به من می گفت باید به فرانسه بروم، اصلا نمی دانستم چرا اما وقتی بزرگ شدم به حرفش گوش کردم و به فرانسه آمدم. هنوز هم نمی توانم بگویم که چرا کودک درون من غرق در زیبایی های این کشور شد، اما می توانم این را به شما بگویم که کاملا درست بود.”

خودتان را بشناسید

این مهم ترین موضوع است. باید علایق و چیزهایی که دوست ندارید و نقاط ضعف و قوت تان را بشناسید و با خودتان روراست باشید. برای مثال ممکن است تجربه ی خیلی بدی از اقامت در مهمان خانه داشته باشید، بنابراین اگر می خواهید سفر بعدی تان بهترین سفر زندگی تان باشد، اقامت در یک مهمان خانه با چندین نفر دیگر که احتمالا کوله گرد هستند، نباید در برنامه تان باشد.

هدف تان بدست آوردن تجربه باشد

فقط به جایی که می خواهید بروید فکر نکنید، بلکه به کارهایی که می خواهید انجام دهید هم فکر کنید. تجربه هایی که دوست دارید در طول سفرتان کسب کنید، تقریبا مقصد سفرتان را به شما دیکته می کنند. مثلا اگر دوست داشته باشید تجربه ی غواصی داشته باشید نمی توانید به جایی بروید که بیابانی است! یا اینکه دوست دارید فرهنگ کاملا متفاوتی تجربه کنید، از حیوانات وحشی عکس بگیرید و بر روی شن های ساحل لم دهید؟ پس باید به آفریقای جنوبی بروید.

بودجه بندی کنید… قبل از اینکه سفر کنید

هیچ چیزی خاطرات خوشایند را مثل قبض های پرداختی سرسام آور ناخوشایند نمی کند! قیمت های مقصد سفرتان را با دقت بررسی کنید. پرواز، اقامت، غذا را بودجه بندی کنید و برای هزینه هایی که ممکن است ناخواسته در طول هر سفری پیش بیاید، مقداری کنار بگذارید. مثل همیشه با خودتان رو راست باشید. آیا هتلتان قرار است فقط جایی برای نگهداری وسایل و خوابتان باشد؟ یا اینکه قرار است مثل خانه ی دومتان باشد؟ اگر انتخابتان مورد اول است پس چرا باید هزینه ی بیخود کنید و هتل چند ستاره رزرو کنید؟! به جای آن هتلی ارزانتر و مناسبتر انتخاب کنید.

منبع: الی گشت


canoeing-1081890_1920-768x432.jpg


Praying-Allah-768x432.jpg


business-travel-planning-1-768x432.jpg


Travel.jpg


۵ توصیه برای تجربه بهترین سفر زندگی تان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا